וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים צריך להסתפק בחתיכה מהעוגה. על הגמר של גורבנקו

19.6.2022 / 22:09

גם אם חלמנו על מדליה, המקום החמישי ההיסטורי הוא בוודאי לא אכזבה. ד"ר בוקי צ'יש מבקש סבלנות ומשוכנע שהפודיום יגיע

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 19.6/ספורט1

למרות הכול, אנסטסיה גורבנקו עמדה בחלק מהמשימות, סיימה במקום החמישי בגמר 200 מטר מעורב אישי באליפות העולם והפכה לבעלת ההישג הטוב ביותר של שחיין או שחיינית ישראלים בהיסטוריה - שיפרה את מקומו השישי של גל נבו מאליפות העולם ברומא 2009.

חברים לאט לאט, לא תמיד משפרים ולא תמיד מנצחים! לעיתים צריך להסתפק בחלק מהעוגה. וכך היה הערב כאן בבודפשט. הבוקר הייה אפרורי לנבחרת ישראל: אף שחיין לא עבר שלב, גם לא גורבנקו שסיימה במקום ה-18 ב-100 מטר חזה, הרחק מתוצאת השיא שלה.

כצפוי את משחה הגמר בו השתתפה גורבנקו, ניצחה אלכס וולש האמריקאית, כשלמקום השני מגיעה קיילי מקיאון האוסטרלית ובארד זוכה ליאה הייז בת ה-16 מארה"ב. כמו שכתבתי בעבר, המקומות עד 6 היו טרף לכל השחייניות וגורבנקו שלנו ידעה להתברג למקום החמישי.

זמנה היה חלש, 2:11.02 דקות, אבל בסערת הקהל המשתולל עקב השתתפותה של הגיבורה ההונגרית קטינקה הוסו וגמר "אמיתי" ראשון שלה - ניתן כמו שאמרתי להסתפק במקום החמישי ההיסטורי. היא מתקרבת למדליה באחת מהתחרויות הגדולות. מתי? אין איש יודע.

אנסטסיה גורבנקו, שחיינית ישראלית. Boris Streubel, GettyImages
לאט לאט ובדרך הנכונה. גורבנקו/GettyImages, Boris Streubel

ללא שיאנית העולם שרה שסטרם בבריכה, הצליחה האמריקית הקטנה (יחסית) טורי האסק לנצח בגמר ל-100 מטר פרפר בשיא אמריקאי חדש - 55.64 שניות. אמרתי קטנה כדי לחזק את הבנות הלא גבוהות. יש סיכוי גם לקטנות. הגובה כן חשוב, העוצמה כן קובעת אבל הן לא חזות הכל.

ללא שחיין ה-100 חזה הגדול בהיסטוריה אדם פיטי, ניצח האיטלקי הצעיר ניקולו מרטיננגי בתוצאה הרחוקה 1.38 שניות מפיטי, אך איפשר לי לשיר את ההמנון האיטלקי.

קיילב דרסל שוב ניצח ב-50 פרפר בזכות הזינוק האדיר, התנועה הנפלאה שלו מתחת למים והיציאה המדויקת לשחייה. זמנו היה בינוני, 22:57 שניות. שני סיים הברזילאי בן ה-42 ניקולאס סנטוס.


ד"ר בוקי צ'יש הוא פרשן שחייה בכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully