וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהצדעה: פאבלו סראביה סוף סוף הופך לשחקן חשוב בנבחרת ספרד

12.6.2022 / 14:30

הוא לא קיבל צ'אנס בריאל מדריד, בזבז שנים ארוכות בחטאפה ומאס בספסל של פריז סן ז'רמן, אבל בגיל 30 הוא פורח מחדש בספורטינג ליסבון ומככב במדים הלאומיים. אחרי פרשת ההצדעה לאחותו והפריצה למרכז הבמה, זה ייגמר בבכורה במונדיאל? הערב (21:45, ספורט3) צ'כיה מחכה לו

תקציר: שוויץ - ספרד 1:0/ספורט1

אוקזר חזרה העונה באופן דרמטי לליגה הצרפתית הראשונה אחרי היעדרות בת עשור, וזו היתה בשורה מרגשת מאוד עבור פאבלו סראביה. לא בגלל שיש לו עניין כלשהו במועדון הצנוע, אלא רק בגלל האסוציאציה הנוסטלגית שהשם הזה יוצר בראשו. את ההופעה היחידה במדי ריאל מדריד ערך הקשר בליגת האלופות נגד אוקזר, כאשר ז'וזה מוריניו נתן לו לשחק 18 דקות כמחליפו של כריסטיאנו רונאלדו. "זה היה חלום שהתגשם, אושר טהור", אמר על הערב הזה סראביה, אז רק נער בן 18, שנחשב לאחד המבטיחים והמצטיינים באקדמיה של המועדון המלכותי מהבירה.

אוקזר בליגת האלופות? זה באמת היה ממש מזמן, והעובדה הזו ממחישה את גילו של סראביה. הוא פרץ לתודעת האוהדים ברחבי אירופה רק לפני שנה, כאשר כיכב במדי ספרד ביורו 2020 וכבש פעמיים, אבל מדובר בשחקן בן 30, שלא מימש במשך שנים ארוכות מדי את הפוטנציאל. בבית הספר של ריאל, שם התיידד מאוד עם דני קרבחאל - חברו הטוב ביותר עד היום, הוא נחשב לעילוי.

פאבלו סראביה ב-2013. JORGE GUERRERO, GettyImages
החברים מנבחרת הנוער פרצו הרבה לפניו. פאבלו סראביה/GettyImages, JORGE GUERRERO

בנבחרת עד גיל 19 שזכתה באליפות אירופה ב-2011 הוא היה הקפטן של הסגל שכלל גם את אלברו מוראטה, פאקו אלקאסר וג'רארד דאולופאו. הוא קיבל מדליית זהב גם באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21 בישראל ב-2013, אם כי הפעם כבר היה בעיקר שחקן ספסל. חלק נכבד מהשחקנים שהביסו את איטליה בגמר באיצטדיון טדי התקדמו במהרה גם לנבחרת הבוגרת, אבל סראביה נאלץ להמתין להופעת הבכורה עד 2019.

כאשר שיחק בישראל כבר השתייך סראביה לחטאפה, ולכן משך פחות תשומת לב בהשוואה לטיאגו אלקנטרה או איסקו. בדיעבד, הוא קצת הצטער על כך שבחר לעזוב את ריאל עוד ב-2011, כי מאס במשחקים בקבוצת המילואים ולא ראה הזדמנות לפלס את הדרך לסגל של מוריניו. מועדון הפאר הכניס סעיף רכישה מחדש כאשר שלח אותו לשכנה מהפרבר הדרומי, אבל המאמן לואיס גרסיה לא ממש האמין בו, הכישרון התייבש על הספסל, ולכן הסעיף המדובר לא מומש - זה אפילו לא היה קרוב. כך נזרקו לפח מספר שנים חשובות מהקריירה, ורק בעונת 2015/16 הצליח סוף כל סוף סראביה לזהור במדי חטאפה.

באותו קיץ שמח מאוד מונצ'י, המנהל הספורטיבי של סביליה שעשה לעצמו שם של מאתר שחקנים מצוינים במחירי מבצע, להביא את אקס ריאל לסביליה, וזה עבד טוב - אבל לא מספיק כדי להיחשב לכוכב בקנה מידה משמעותי. רק ב-2019, כאשר פריז סן ז'רמן שילמה לפתע תמורתו 18 מיליון יורו, החליטו בספרד להתמקד קצת יותר בתחבולן הרב גוני שמסוגל למלא ביעילות רבה כל עמדה בחלק הקדמי. זו הסיבה בגללה הביאו אותו הקטארים לעיר האורות וקיבלו שחקן ללא אגו שיוכל להמתין להזדמנות על הספסל ולהחליף ללא בעיות כל שחקן בחלק הקדמי. אז גם התחיל לואיס אנריקה לזמן אותו לסגל הלאומי, בלי לדעת לאיזה כיוון הרומן הזה עשוי לצמוח.

עוד בוואלה!

רונאלדו לא טס עם פורטוגל לשוויץ, פאטי יקבל הזדמנות בספרד?

לכתבה המלאה
פאבלו סראביה שחקן פריס סן ז'רמן מול פטו מוואסה שחקן ראן. GettyImages
נמאס לו לנגן כינור שלישי בפרוייקט הקטארי. פאבלו סראביה בפריז סן ז'רמן/GettyImages

בקיץ שעבר תיכנן סראביה חופשה עם חברים במקסיקו כאשר התברר לו שהוא צריך לנסוע לאליפות אירופה במקום זאת. וכאשר הימר עליו המאמן הבוס בהרכב הפותח, הוא קיבל הצגות מצוינות. בוגר קסטייה הרשים עם שער ובישול למוראטה ב-0:5 על סלובקיה בסביליה - גם אם לא באיצטדיונה של קבוצתו לשעבר. בשמינית הגמר מול קרואטיה, הכיבוש שלו היה חשוב עוד יותר - היה זה השיוויון אחרי השער העצמי המוזר שסידרו פדרי ואונאי סימון. וכאשר רץ ליציע האדום בקופנהאגן, שם הריעה לו אחותו, חגג סראביה עם הצדעה צבאית שעוררה דיון נרחב ברשתות החברתיות.

ההסבר היה פשוט. לא היה שם כל מסר פוליטי, אלא רק מחווה לזכר אביו ששירת בצבא במשך רוב חייו. "הוא תמיד ליווה אותי, תמך בי, והיה יכול להיות גאה בי מאוד עכשיו", אמר הכוכב החדש - והאוהדים סימפטו אותו עוד יותר. יש לו חיוך כובש, הוא אוהב לספר על אהבתו לבעלי חיים, ובאופן כללי מדובר בדמות חיובית מאוד שמשתלבת מצוין בנבחרת הצעירה והכריזמטית שבונה לואיס אנריקה. ביורו 2020 הוא גם קיבל תיאבון למשחקים, והבין שנמאס לו לנגן כינור שלישי בפרוייקט הקטארי. סראביה רצה לשחק על בסיס שבועי ולהיות הכוכב הראשי, ולשם כך אורגנה ביום האחרון של חלון ההעברות ההשאלה לספורטינג ליסבון.

המהלך הזה התברר כהברקה. המאמן רובן אמורים העניק לו חופש פעולה במערך 3-4-3, וסראביה היה מלך השערים של האריות בליגה עם 15 כיבושים, וגם סגן מלך הבישולים עם 6 אסיסטים. הליגה הפורטוגלית הגנתית למדי, אבל הספרדי הצליח למצוא שטחים פנויים כדי להציג את כישוריו הטכניים הנהדרים כמעט בכל משחק, ועל הדרך ביסס את מקומו כשחקן דומיננטי בסגל הנבחרת. במשחק הקריטי ביוון במוקדמות המונדיאל בנובמבר, אפילו נתן לואיס אנריקה הוראה לתת לו לבעוט פנדל, אם וכאשר תקבל אותו ספרד - וסראביה אכן דייק כדי לכבוש את השער היחיד בניצחון שסלל את דרכה לגביע העולם.

אז עכשיו הוא עושה את המקסימום על מנת לשחק במונדיאל הראשון שלו בגיל 30. עבור שחקנים רבים, משחקי ליגת האומות בתום עונה מפרכת מהווים מעמסה לא רצויה, אך מבחינת סראביה הם ברכה. זה הצ'אנס שלו לתקוע יתד בהרכב, ובשבוע האחרון זה באמת הולך לכיוון הנכון עבורו. הוא בישל למוראטה בתיקו 1:1 מול פורטוגל, וביום חמישי האחרון התכבד להבקיע את שער הניצחון ב-0:1 בשווייץ. לואיס אנריקה משבח אותו בכל הזדמנות, וסראביה טוען מצידו: "הוא אחד המאמנים הכי חשובים בקריירה שלי". לא פלא. סביר להניח שבלעדיו הזימון לנבחרת לא היה מגיע לעולם. הערב (21:45, ספורט3), נגד צ'כיה במלאגה, תהיה לו הזדמנות נוספת להותיר רושם חיובי.

פבלו סראביה, שחקן ספורטינג ליסבון. JORGE GUERRERO, GettyImages
בדרך למונדיאל ראשון בגיל 30? פאבלו סראביה/GettyImages, JORGE GUERRERO

נותר רק להבין היכן ישחק סראביה בעונה הקרובה. לספורטינג אין לצערה משאבים כדי להחתימו באופן קבוע, ובסן ז'רמן מספר דקות המשחק שלו יהיה נמוך למדי - קל וחומר אחרי ההחלטה של קיליאן אמבפה להישאר בקבוצה. אם הקטארים יתעקשו להשאירו, זו לא תהיה ההכנה האידיאלית למונדיאל שיתקיים הפעם באמצע העונה, אבל מצד שני יהיה גם בונוס לא צפוי. סראביה יוכל לשחק שוב נגד אוקזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully