וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לקיפאון? זכויות הניהול בהפועל ירושלים עברו לאיל חומסקי

8.6.2022 / 13:10

אחרי נתק בין הבעלים לראשי הקבוצה, חלקו של איל הנדל"ן משה גרינברג הופקע באופן מעשי וחזר למי שניהלו את המועדון בשנים האחרונות. אם לא יימצא רוכש חיצוני, תימכר הבעלות כולה לידי חומסקי. גיא הראל: "שתקנו יותר מדי זמן, ולא מבחירה"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 8.6/ספורט1

זכויות הניהול על הפועל ירושלים עברו החל מהיום (רביעי) באופן בלעדי לידיו של איל חומסקי. בכך הסתיים הפרק שבו הבעלות הייתה נתונה לאיל הנדל"ן משה גרינברג, שבמשך תקופה ארוכה ניסה לשמור על אנונימיות - ולמעשה מעולם לא אמר מילה או התבטא באופן פומבי בנוגע לחלקו.

בחודשים האחרונים נקלעו האדומים למשבר בעלות. גרינברג מינה את מייקל דייויס לנציגו בירושלים, ועמד בכל ההתחייבויות הכספיות שנדרשו ממנו בהווה, אולם התמונה לקראת העונה הבאה הייתה מעורפלת. בפועל, שרר מעין נתק בין הבעלים להנהלה; במהלך העונה אף עלתה אפשרות לרכישת המועדון בידי גורם חיצוני, אולם המשא ומתן עמו התפוצץ.

לאור המצב שנוצר, בירושלים חששו - כפי שהוסבר כאן בסוף השבוע, לאחר הדחת הקבוצה מחצי גמר הפלייאוף בידי הפועל חולון - מפני תקופת קיפאון שתקשה לקיים את הקבוצה, לקבל תשובות מהימנות בנוגע לתקציב ולהתחיל בתוך פרק זמן סביר בבניית הסגל. כעת, באופן מעשי, החשש הזה הוסר וגורל המועדון נתון בידי מי שניהלו אותו בפועל בשנים האחרונות, חומסקי והמנכ"ל גיא הראל.

גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים עם אייל חומסקי, גור שלף. ברני ארדוב
"הבעיות לא ייפתרו מחר, אבל הפועל תהיה הפועל". איל חומסקי (משמאל) וגיא הראל/ברני ארדוב

ומה הלאה? מדובר בעצם בצעד ראשון לקראת גיוס משקיעים, שותפים ו/או רוכשים בעתיד הקרוב. הקבוצה בראשות גרינברג אף העבירה חלק מהתקציב המיועד לעונה הקרובה, אך גם אם לא יימצא גורם חיצוני שיקנה את 80 אחוזי הבעלות שבהם היא מחזיקה - חומסקי הוא זה שיקנה ממנה את חלקה, בתנאים שכבר סוכמו.

ירושלים תתנהל באופן עקרוני על פי סדרי הגודל התקציביים שאפיינו אותה בשנה האחרונה, אלא אם תצליח להרחיב אותם בהמשך. הראל צייץ בחשבון הטוויטר הפרטי שלו כי "אחרי יותר מדי זמן ששתקנו בנושא - ולא מבחירה, יש להפועל את הראש הכי טוב שיכולנו לבקש. החל מהיום חומסקי הוא המחזיק המלא והבלעדי בזכויות הניהול בהפועל". לדבריו, "זה לא אומר שמחר בבוקר כל הבעיות ייפתרו. אבל תהיה יותר שקיפות בנושא הזה מצידנו, יהיה קו ברור לאן הפועל הולכת, ואני בטוח שיהיו הרבה אנשים שיצטרפו לאיל. וזה אומר שההגה בידיים טובות.

"ברגע שזה בעל הבית, הפועל תהיה הפועל גם כשיהיו קשיים בדרך. הכי חשוב בארגון, כל ארגון - ועל אחת כמה וכמה בקבוצת ספורט, לא כל שכן הפועל שהיא חלק כל כך חשוב בחייהם של כל כך הרבה אנשים - זה הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully