וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכויות לאוויר: מה עומד מאחורי ניסיונות העברת זכויות הניהול בבית"ר?

7.6.2022 / 6:05

משה חוגג מנסה להעביר את זכויות הניהול של בית"ר ירושלים - פעם לאנשי עסקים ופעם לאוהדים - אך אלה ניסיונות סרק. ללא עשרות מיליוני שקלים שייכנסו לקופה, הקבוצה תגיע לחדלות פרעון

אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתה של יו"ר הבקרה התקציבית, רו"ח סיגלית סייג/פרטי

משה חוגג מחפש לאחרונה כל פתרון אפשרי כדי להימנע מפירוק בית"ר ירושלים. הבעלים היה רוצה לשמור את הקבוצה בחיים בעונה הקרובה, בתקווה שעם הזמן יגיע רוכש וישלם לו תמורה עבור הקבוצה, מה שלא הצליח להשיג עד עתה בעיקר בשל ההתחייבויות הגדולות של המועדון - קרוב ל-30 מיליון ש"ח.

אז באין פתרון, העלה חוגג לאחרונה את האפשרות של העברת זכויות הניהול. תחילה הוא פגש מספר אנשי עסקים והציע שייקחו עליהם את זכויות הניהול בתמורה להזרמת כספים. משזה לא צלח, רעיון עמותת האוהדים עלה על הפרק והפך לשיחת הרשת של אוהדי בית"ר אתמול (שני). הרי ברור מראש שחוגג לא ייתן לאף בעל זכויות את האפשרות לקחת את הקבוצה לפירוק או להביא רוכש שייקח אותה ללא תמורה, כך שבהחלטה הזאת אין שום פתרון מעשי לבית"ר.

אם לעשות סדר, עמותת האוהדים יכולה לקבל את זכויות הניהול של בית"ר ירושלים, אך לא יהיה לזה ערך. כדי לתפעל את בית"ר בעונה הנוכחית, גם בהסדר חובות רב שנתי, צריך להביא 12 מיליון ש"ח לתשלום חובות בעונה זו בלבד, תשלומים אותם לא ניתן לדחות, ובנוסף להביא לתפעול שוטף של המועדון 10 מיליון ש"ח נוספים, אפילו עבור קבוצת נוער מחוזקת. למעשה, לא משנה למי חוגג יעביר את הקבוצה, ללא כיסים עמוקים והתגייסות כוללת של אוהדים ואנשי עסקים הקבוצה תגיע לחדלות פרעון.

אוהדי בית"ר ירושלים מוחים נגד משה חוגג. מאור אלקסלסי
מתכננים להגיע לביתו של הנאמן. אוהדי בית"ר ירושלים/מאור אלקסלסי

עמותת האוהדים? המטרה הראשונית שלה הייתה נכונה: לאגד אוהדים, לגייס כספים ולהיות שם בזמן אמת כדי לחבור לרוכש ולסלול דרך חדשה עבור בית"ר ירושלים. כל בחירה אחרת, במיוחד כזאת שתכלול איזשהו שיתוף פעולה עם חוגג והישארותו כבעלים, רק תגדיל את הנזק.

למעשה, כלל לא משנה למי יעביר חוגג את זכויות הניהול או אפילו את הבעלות על המועדון. בסוף צריך לפחות 20 מיליון ש"ח כדי להעמיד את הקבוצה על הרגליים השנה, וזה כסף שאף אחד לא יביא. לכן, הפירוק הוא כמעט בלתי נמנע. כל יום שהדברים מתעכבים וזה לא קורה, רק מחמיר את מצבו של המועדון.

הערב אמורים האוהדים להגיע לביתו של הנאמן יצחק יונגר, עושה דברו של משה חוגג, למחות נגדו ולדרוש שיעזוב את המועדון. יונגר הבהיר לאנשי המועדון כי הגעה לביתו תהווה קו אדום מבחינתו, כאשר הוא לא מבין מה האוהדים רוצים ממנו וטוען כי הוא עושה כל שביכולתו כדי למצוא פתרונות עבור הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully