וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה צריך להיות יומם הגדול של השוערים: הטור של דני דבורין

24.5.2022 / 12:00

הערב יפגשו מכבי חיפה והפועל באר שבע בגמר הגביע, ודני דבורין חושב שבמיוחד הפעם, חייבים השוערים להצטיין, יותר מכל שחקן שדה

מסיבת עיתונאים לקראת גמר גביע המדינה בין הפועל באר שבע למכבי חיפה/צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: עמית שמחה

בדיוק לפני שבועיים הבטיחה לעצמה מכבי חיפה את הזכייה באליפות הליגה, דווקא לאחר שנחלה הפסד ביתי 3:1 למכבי תל אביב. כולנו זוכרים ששמחת האליפות הייתה כמעט מאולצת ובוודאי מאופקת. אחרי הכל קשה לשמוח כשמפסידים ליריבה המרה מתל אביב.

אבל הערב (ג') זה כבר סיפור אחר ושונה לחלוטין. הקבוצה שתניף את גביע המדינה, הפועל באר שבע או מכבי חיפה, תקפוץ עד השמיים משמחה היוצאת במלוא עוצמתה מהלב. כי גמר הגביע הוא כמעט תמיד הרבה יותר מרגש מזכייה באליפות. כל כדורגלן, שזכה אי פעם בגביע המדינה וקיבל את מדליית הזהב, יכול להעיד על כך.

למכבי חיפה זו הזדמנות גדולה להשלים את הדאבל, מבצע לא קל ולא פשוט. להפועל באר שבע, לעומתה, זוהי הזדמנות לסיים את העונה עם אחד משני התארים החשובים בכדורגל, או לחילופין לצאת ממנה בידיים ריקות. הרי לכם סיבה טובה לכך ששתי הקבוצות שהגיעו לגמר הגביע ישימו על כר הדשא את כל מה שביכולתן להציע, ובעיקר לב ונשמה.

איאד אבו עביד שחקן הפועל באר שבע לפני בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. לירון מולדובן
איאד אבו עביד שחקן הפועל באר שבע לפני בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה/לירון מולדובן

למרות שמכבי חיפה הינה אלופת ישראל, זו פעם שניה ברציפות, ספק גדול בעיניי אם הדבר יקנה לה יתרון כלשהו על פני הנציגה הבכירה של בירת הנגב. היום הפערים שבין השתיים הינם מינוריים בלבד. נהוג לומר שבסוף מנצחת הקבוצה שרצתה יותר, אולם בטוח שבאר שבע תרצה במשחק הזה לא פחות מאשר תרצה בו מכבי חיפה. על הפועל באר שבע אי אפשר לומר שהיא תתייצב למשחק כאנדרדוג. הירוקים מודעים למאבק הגדול שממתין להם מול יריבה רעבה ונמרצת בדיוק כמותה.

השתיים מכירות זו את זו מצוין, ולעיתים קורה שקבוצה אחת תופסת יום גדול, בעוד שליריבתה שום דבר לא הולך באותו משחק מסוים. בכל מצב, הזדמנות להבקיע תהיה לשתיהן. ישנו סיכוי גדול שהגביע הזה יוכרע על ידי יכולתם של השוערים, ב־90 או ב־120 דקות, אפילו מול בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה. אל תתפלאו אם אכן כך יקרה. משחק גמר גביע המדינה סיפק לנו לא פעם דרמות גדולות, בזכות השוערים שעשו את ההבדל בין הפסד לניצחון.

כאשר הכוחות הם פחות או יותר שקולים, השוער הטוב ביותר באותו משחק ספציפי, הוא האיש החשוב ביותר במגרש. לכן זה בדיוק היום שבו שוערי מכבי חיפה והפועל באר שבע, שחשיבותם תמיד ברורה, חייבים, במיוחד הפעם, להיות בשיאם, יותר מכל שחקן שדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully