וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מעט נקודות בפלייאוף, שיא מדד בלתי נתפס: מספרי המשחק בגן נר

23.5.2022 / 23:05

הפועל ירושלים טיילה לניצחון 42:84 ועלתה לחצי הגמר, אבל גלבוע/גליל היא זו שהעמידה לא מעט נתונים חסרי תקדים בדרך לסיום העונה. המדד הקבוצתי שלה, 2, הוא הנמוך ביותר שנרשם בליגה הבכירה בישראל אי פעם

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 23.5/ספורט1

"לא יהיה כדורסל", הבטיח מאמן הפועל גלבוע/גליל, גיא קפלן, לקראת המשחק הרביעי ברבע הגמר נגד הפועל ירושלים. הבטיח - ולצערו גם קיים, באופן הפוך מכפי שיכול היה לקוות, לשער או לדמיין. הקבוצה מהבירה טיילה הערב (שני) ל-42:84 בגן נר, והשלימה 1:3 בסדרה. ביום שישי ב-15:00 היא תארח את הפועל חולון בפתיחת חצי הגמר, שייערך בשיטת הטוב משלושה.

"רצינו שהמשחק הזה יהיה דומה לקודמו. היינו קרובים במשך שלושה רבעים, והרגשנו שאנחנו יכולים להפריע לירושלים בסגל הזה, אבל ככל שהדקות התקדמו, הורגשה עייפות והיה קשה להחזיק את זה", סיכם קפלן. "סחטנו את הלימון כמה שאפשר. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים. הפכנו את הסדרה להכי מעניינת, ועשינו מה שיכולנו, אבל לירושלים הגיע לעבור לשלב הבא".

על העונה אמר מאמן גלבוע: "עצם זה שאנחנו עומדים כאן במשחק הרביעי, אומרת משהו. דיברתי על זה אתמול עם לונדון פרנטאס, ואמרתי לו שהסדרה הזאת הייתה כמו כל העונה: אף אחד לא ספר אותנו, אבל באנו והראינו שהמועדון חזק מהכל. בסופו של דבר, אני יוצא עם תחושת גאווה. כנראה לא יכולנו לעשות יותר. עברנו הרבה פציעות והתמודדויות עם רצפי הפסדים וניצחונות, וצברנו ניסיון. אני מקווה שתהיה כאן המשכיות".

ג'יילן אדאמס, הפועל ירושלים. מאור אלקסלסי, עיבוד תמונה
שיאי המדד השליליים בליגת העל/עיבוד תמונה, מאור אלקסלסי

גלבוע יוצאת לפגרה אחרי עונה חיובית בהחלט, אבל המשחק האחרון עלול להותיר עליה מעמסה לא פשוטה, כפי שתוכלו לראות במספרי המשחק שלהלן:

* היא סיימה עם מדד 2 בלבד, וקבעה שיא שלילי בתולדות ליגת העל והפלייאוף בישראל. כמה נמוך הנתון תעיד העובדה שהשפל הקודם עמד על מדד 20.

* 42 הנקודות שקלעו המקומיים מהוות שפל חסר תקדים במשחקי הפלייאוף בארץ. זו הפעם הראשונה שבה קבוצה ירדה מ-50 במסגרת הזו, משום שהשיא הקודם היה שייך לירושלים ולבני הרצליה, ועמד על 51 נקודות.

* המקומיים קלעו שלשה אחת בלבד מ-23 ניסיונות. מאז כניסת הקשת לענף ב-1984, נרשמו רק שלושה מקרים שבהם קבוצה סיימה הופעה בפלייאוף ללא קליעות מבחוץ.

* 4.3 האחוזים שבהם דייקה גלבוע/גליל קרובים גם הם לספר השיאים השליליים. מדובר בתצוגה החלשה ביותר בפלייאוף מאז שנת 2000.

* המשחק הסתיים ב-42 הפרש, וזו התבוסה המרה ביותר שהונחלה במסגרת הפלייאוף מאז 2005.

* למרות הניצחון במשחק הראשון בארנה, גלבוע מסיימת את הסדרה הזאת בפיגור מצטבר של 101 הפרש. מדובר בפער הגבוה ביותר שנרשם בסדרת הטוב מחמישה בישראל; השיא הקודם עמד על 99 ונרשם ב-2005, לפני המעבר לפיינל פור.

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully