וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובודן דראפיץ' בריאיון: "איזי הלך לרבנות מהר מדי"

22.5.2022 / 20:10

היחסים עם הבוס, המסע המרשים בקרית שמונה ("לא נתנו לנו סיכוי") ומדוע הוא נשאר בלי קבוצה למרות ההצלחה? סלובודן דראפיץ' מסכם עונה בריאיון ומספר על חזרתו הצפויה של איביץ' למכבי תל אביב

סערה בממלכה עם איזי שרצקי, חלק ב'/ספורט1

אחרי שהוביל את עירוני קרית שמונה לבריחה מהתחתית מהרגע שהגיע ואז גם לפלייאוף תחתון נטול הפסדים ועם כדורגל מלהיב, סלובודן דראפיץ' שוב נמצא בעמדת המתנה ומחכה להצעות. לאחר הפרידה מקרית שמונה, המאמן התפנה לסכם את העונה, לדבר על היחסים עם איזי שרצקי ועל עתידו המקצועי.

בריאיון לתכנית הספורט של 103 FM התייחס גם לסרבים במכבי תל אביב ואמר כי ולאדן איביץ' קיבל את ברכת הדרך ממלאדן קרסטאיץ' לקראת חזרתו הצפויה.

סלובודן דראפיץ' מאמן עירוני קרית שמונה. לירון מולדובן
"לא נתנו לנו צ'אנס לעשות משהו בקרית שמונה". סלובודן דראפיץ'/לירון מולדובן

איך אתה מסכם את העונה מבחינתך?

"הרבה זמן רציתי לאמן בקרית שמונה, להתנתק מהמרכז ולהיות מרוכז רק בעבודה. כשהייתי בבית"ר ירושלים ולפני שהגעתי לנתניה היה משא ומתן עם קרית שמונה. רציתי להיות מרוכז בכדורגל וכשאתה מגיע לקרית שמונה אין הרבה מה לעשות חוץ מכדורגל אז הייתי עובד 14 שעות ביום וזו הייתה המטרה שלי. אחרי שנתיים פחות טובות שלי רציתי להתנתק ולהחזיר את החיים המקצועיים שלי חזרה לקדמת הבמה, ואני שמח שהצלחתי".

באימון הבכורה אמרת לשחקנים שאמרו לך לא לקחת את הקבוצה כי אין לה סיכוי להישאר, זה באמת מה ששמעת מרוב האנשים?

"הייתה תחושה, לאן אתה הולך? אבל גם אמרו לי למה אתה הולך למכבי נתניה במינוס תשע נקודות ולמה אתה הולך לבית"ר ירושלים אחרי שעוזבים 12 שחקנים. אני באופן אישי מקבל את הקבוצות במצב שאתה צריך לשקם אותן. כשהגעתי לקרית שמונה, אף אחד לא נתן לנו צ'אנס לעשות משהו".

אם היה לך עוד קצת זמן הייתם בפלייאוף העליון?

"היינו שווים פלייאוף עליון. היו חסרות לנו כמה נקודות. עם איך שסיימנו ובכלל כשמסתכלים על כל העונה, אז בטח שפספסנו את הפלייאוף העליון".

עוד בוואלה!

מנהלת הליגה התייחסה לפארסת נועה קירל: האחריות של מכבי חיפה

לכתבה המלאה

סלובודן דראפיץ' בתכנית הספורט של 103FM

איך אתה מסביר את הפריצה של איתמר שבירו?

"איתמר הוא חלוץ טוב והוא צריך לקבל ביטחון כל הזמן. עם חלוץ צריך ללכת גם בימים פחות טובים. כשהבאתי את שון וייסמן לליגה הלאומית לנתניה הרימו גבה ובסוף זה היה בינגו. צריך לדעת לראות מעבר ליכולות כאלה ואחרות".

איתמר יכול להגיע לרמה של שון וייסמן?

"אני חושב שכן, הוא ילד מאוד צעיר ולתת 15 גולים בקרית שמונה זה לא קל וכל הכבוד לו. אבל יש לו עוד לאן להתפתח".

באר שבע פספסו אותו?

"אי אפשר לדעת. שאתה מביא את שכטר ורוקאביצה אז באמת לאיתמר לא היה מקום. אני חושב שאם היו משאילים אותו ומחזירים אותו לאחר מכן זו הייתה אופציה נכונה יותר עבורם".

מה קרה שם עם איזי שפוצץ הכל?

"איזי דיבר הרבה על הדברים האלה. אף פעם לא הייתה לי בעיה עם בעל בית, אני עדיין בקשר טוב עם כל בעלי הבית שעבדתי אצלם וגם עם איזי. זה כמו בזוגיות, יש עליות וירידות , איזי הלך לתקשורת ואז הסיפור יצא מפרופורציה".

אז איזי הלך לרבנות מהר מדי?

"כן, אני חושב שגם איזי הבין שהוא הלך לרבנות מהר מדי. היום אנחנו ביחסים מאוד טובים, הוא מצטער על מה שהיה ואני מצטער על מה שהיה".

באמת אמרת לו שהוא לא קובע כלום?

"לא. זה יצא מפרופורציה. אני צריך בסוף לקבוע הרכב וזה מה שאמרתי שאני צריך לקבוע. גם עם בעלי הבית האחרים היו לי ויכוחים, אבל אני מאמין שצריך לפתור את הבעיות בארבע עיניים ואם זה מה שהיינו עושים לא הייתה בעיה".

איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
"הלך לתקשורת והסיפור יצא מפרופורציה". איזי שרצקי/סוכנות ג'יני

ניהלת מו"מ עם יואב כץ, אבל זה לא יצא לפועל. למה?

"היה כיוון טוב ורציתי להוסיף עוד כמה דברים לצוות המקצועי. לא רציתי להוריד אף אחד אלא להוסיף דברים שחשבתי שהם חשובים למועדון. זה לא הצליח ונפרדנו כידידים".

ועכשיו כולם מדברים על הפועל באר שבע.

"אני שומע מהתקשורת, לא דיברתי עם באר שבע. לפעמים אני פותח אתרים ומגלה דברים על עצמי".

כבר סגרת על אימון הנבחרת הצעירה לשני המשחקים ובסוף זה בוטל.

"פנו אליי לאמן, הסכמתי לאמן את שני המשחקים ולוותר על החופש, אבל אמרתי שאני רוצה עדיין לאמן קבוצה ולא יכול להיות קבוע. לאמן קבוצה ונבחרת זה משהו אחר לגמרי וכרגע אני לא מוכן לאמן נבחרת קבוע, אולי בעתיד. אחר כך החליטו שרוצים מאמן קבוע".

מה אתה חושב על אזרוח מיגל ויטור?

"אני לא נכנס לפוליטיקה, אבל כל בנאדם שמקבל אזרחות אם אפשר להרוויח אותו כשחקן נבחרת זה מבורך. גם בגרמניה ובמדינות אחרות זה קורה אז למה לא?".

יואב כץ בעלים הפועל חיפה. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
"זה לא הצליח ונפרדנו כידידים". יואב כץ/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

בתור סרבי, מה אתה חושב על קרסטאיץ'?

"הוא מאמן מאוד מוערך בעולם, הוא היה שחקן מצוין ואני חושב שהוא גם מאמן מעולה. יש בעיה שהוא הגיע באמצע העונה ולא כמו איביץ' שעשה מחנה אימונים והיה מההתחלה. מיהרו להחליט שהוא לא ממשיך לדעתי, הוא איש מקצוע מעולה".

יובאנוביץ' הפתיע אותך?

"מי שלא עוקב אחרי כדורגל סרבי לא הכיר אותו. ידעתי שהוא היה ילד עם המון פוטנציאל. הוא היה בקבוצה קטנה ואנחנו מכירים רק את פרטיזן והכוכב האדום. קנו אותו בשני מיליון יורו, אבל גנבו אותו לפני שהגיע לפרטיזן או הכוכב האדום כי אם היה מגיע לשם זה כבר היה שישה מיליון יורו ואי אפשר היה להביא אותו".

איך אתה רואה את העתיד שלך?

"כמו כל מאמן, אני רוצה להגיע לקבוצות הכי גדולות ולהילחם על תארים. אני רוצה כל הזמן להתקדם ולהמשיך לעבוד".

איך אתה מסביר שמאמנים כמוך וכמו סילבס בלי קבוצה אחרי הצלחות ומאמנים שלא הצליחו מקבלים תפקידים. עדיף להיכשל בכדורגל הישראלי?

"זו שאלה יפה מאוד. להיות מאמן טוב זה לא רק לדעת לאמן ושהקבוצות שלך יהיו מסודרות. גם מחוץ לכדורגל אתה צריך לדעת להיות מעורבב, אני מעריך את זה שגם מאמנים שלא מצליחים יש להם קבוצות. אני יודע להעיד על עצמי שכשאני מגיע למקום מסוים יש לי דרישות ואולי בעלי הבית לא אוהבים ומחתימים מאמנים יותר נוחים. אם אני בא למקום אני רוצה לעשות שינויים כדי להצליח וזה מה שקרה בהפועל חיפה, כי ראיתי שם דברים ועשיתי שיעורי בית. רציתי לעשות מהפועל חיפה קבוצה יותר טובה ויותר מקצוענית, וכשראיתי שאני לא יכול לקבל דברים שרציתי אז ויתרתי".

אתה חושב להשתנות בזה?

"לא, אני רוצה להוכיח והוכחתי שאם בעל הבית הולך איתי אני יכול להצליח. מתוך שבע השנים האחרונות הייתי חמש שנים מועמד למאמן העונה, ולא עם קבוצות צמרת. זה אומר הכול".

מאמני בית"ר ירושלים סלובודן דראפיץ', שי ברדה. דני מרון
"לא הורדתי אותו". סלובודן דראפיץ' עם שי ברדה/דני מרון

כמה כאב לך שאתה זה שהורדת את שי ברדה ליגה?

"אני לא הורדתי אותו ליגה. ניצחתי אותו במשחק האחרון, אבל גם אם היה מנצח הוא היה יורד ליגה. ברדה איש ראוי ומאמן ראוי בליגת העל, הוא עוד צעיר והימים הגדולים שלו יגיעו. אני מאחל לו רק הצלחה".

אתה היית השי ברדה של רוני לוי, מה אתה חושב על הפיטורים שלו באמצע מאבק אליפות?

"כאב לי שרוני פוטר כי כל חבר ומאמן שמפוטר כואב לי. לרוני יש דרך והוא הוכיח שהוא מצליח בדרך הזו, גם כשהיה בבית"ר במקום השלישי לטעמי הוא הצליח. הוא איש מקצוע מעולה ולפעמים יש דרישות ודרך של מאמנים שזה לא תואם ל-DNA של הקבוצה. אין חוקים בכדורגל".

פעם היה חוק לא כתוב: לא מפטרים מאמן בזמן מאבק על התואר.

"בסדר, גם אני הצלחתי עם קרית שמונה ופתאום בבית. בעל המאה הוא בעל הדעה ולפעמים אין הגיון. אני איש מקצוע ואתעסק במה שאני יודע לעשות".

יש שחקנים שיכולים לעבור מקרית שמונה לקבוצות גדולות?

"יש הרבה שחקנים טובים, אבל אני חושב ששבירו, שכר, בן שבת ואחרים צריכים עוד עונה בקרית שמונה ולא לעבור כבר עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully