וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאצ'ו בוורוד: הג'ירו דה איטליה האחרון של וינצ'נזו ניבאלי

12.5.2022 / 13:00

הרוכב האיטלקי האהוב והמעוטר במאה ה-21, שזכה לכינוי "הכריש ממסינה", הודיע לאחר קטע בעיר הולדתו שהפציעות ותחושת הסיפוק עשו את שלהם. כעת לאיטלקים יש הזדמנות אחרונה להיפרד

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 12.5/ספורט1

קטע מספר שש של הג'ירו דה איטליה ייצא היום (חמישי) מהעיר פאלמי שבקלבריה, כשלרוכבים מצפים 199 ק"מ די שטוחים לאורך הים עד סקאליה. באופן סמלי, הם ישאירו מאחוריהם את מיצרי מסינה - שמפרידים בין סציליה לשאר איטליה - יום לאחר שהגיבור הגדול של האי - וינצ'נזו ניבאלי - הודיע על פרישה בסוף העונה.

ניבאלי, "הכריש ממסינה", הוא לא עוד רוכב. הנער שעזב את ביתו במסינה בגיל 16 כדי להגשים את חלומו להפוך לרוכב אופניים מקצועי הוא אגדה בארץ המגף, וגם מחוצה לה. זה לא רק ההישגים, וכאלה יש רבים, זאת גם העובדה שמדובר ברוכב "אולד סקול" - בחור אנלוגי בעולם הדיגיטלי שענף האופניים הפך להיות.

וינצ'נזו ניבאלי, רוכב אופניים. Sara Cavallin, GettyImages
"הכריש ממסינה" הוא לא עוד רוכב/GettyImages, Sara Cavallin

בענף שמקדש נתונים, שמודד כל פעימת לב ואחוז כוח, שבו מנסים לתכנן כל מטר רכיבה, ניבאלי נותר רוכב של קריאת השטח ותחושות בטן. רוכב שמסתכל סביב על היריבים ובוחר את הרגע לתקוף. רוכב שנלחם עד הרגע האחרון. מאצ'ו איטלקי בוורוד.

הגישה שלו הפכה אותו לרוכב האיטלקי האהוב והמעוטר במאה ה-21. פעמיים זכה בג'ירו, פעם אחת בטור דה פראנס, פעם אחת בוולטה. הרוכב השישי בהיסטוריה שזוכה בכל שלושת הגרנד טורים. שבע פעמים נוספות סיים על הפודיום, לאחרונה ב-2019. זה אף פעם לא בא לו בקלות. כל זכיה שלו לוותה בדרמה ותאונות ופרישות של יריבים. אבל בסופו של יום, הוא אחרון רוכבי הגרנד טור האיטלקיים הגדולים, וכרגע לא נראה יורש באופק.

עוד בוואלה!

אורי ששון פרש: "הג'ודו הפך אותי למי שאני, לא מצטער על כלום"

לכתבה המלאה
וינצ'נזו ניבאלי, רוכב אופניים. Sara Cavallini, GettyImages
לא נראה שיש לו יורש באופק. ניבאלי/GettyImages, Sara Cavallini

באופן שהפך נדיר יחסית עבור רוכבים מסוגו, הוא גם השתתף לא מעט במירוצים החד יומיים הגדולים ואף זכה בשני המונומנטים האיטלקיים - הג'ירו דה לומברדיה (פעמיים) ומילאן - סן-רמו, ופעמיים היה אלוף איטליה.

הגישה התוקפנית שלו, תפיסת העולם המיושנת והכבוד שחש שמגיע לו הובילו אותו לא אחת לעימותים עם עמיתיו לדבוקה, שם לא היה אהוד במיוחד. כשצייץ לפני כמה שנים שישקול לוותר על הג'ירו אם המארגנים יבטלו קטעים בהרים בגלל מזג אוויר מסוכן, הרוכב האירי מאט ברמייר השיב: "עדיף שתשאר בבית ותוותר על כל העונה, אידיוט אנוכי". בענף כל כך מסוכן, ברור שחשוב לשמור על בריאותם של הרוכבים, אבל מי שראה את ניבאלי מגיח מתוך הערפל באלפים האיטלקיים כדי להתשלט על הג'ירו של 2013, מבין בדיוק למה הוא התכוון.

בסופו של יום, השנים, הפציעות, תחושת הסיפוק, עשו את שלהם. אתמול, לאחר קטע שהסתיים בעיר הולדתו מסינה, הרוכב "שכל איטליה עוצרת את נשימתה כשהוא רוכב לסופר", הודיע שזה הג'ירו האחרון שלו והעונה האחרונה שלו. "חיכיתי הרבה זמן לקטע הזה", אמר, "זאת העיר שלי וכאן הכל התחיל בשבילי. עבדתי קשה הרבה זמן, אבל העונה הזאת היא הזמן הנכון לפרוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully