וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה החליטה לפזר הכול בצורה אלימה"

10.5.2022 / 23:49

עשרות אוהדי הפועל תל אביב הפגינו נגד ההנהלה וההתאחדות בצל העונש שהוטל על המועדון, חלקם טענו לתוקפנות משטרתית: "לא נאפשר התנהגות שלוחת רסן ואלימה כלפי שוטרים", נמסר בתגובה

תקציר: הפועל תל אביב - הפועל באר שבע 1:2/ספורט1

בצל העונש שהוטל על הפועל תל אביב - משחק ללא קהל - מאות אוהדים של הקבוצה הגיעו הערב (שלישי) לבלומפילד והפגינו מחוץ לאצטדיון נגד הנהלת המועדון וההתאחדות לכדורגל בשעת ההתמודדות עם הפועל באר שבע. האוהדים העידו שבמהלך ההפגנה, פרשים של המשטרה נכנסו לדבוקת האנשים וסיכנו אותם. כאשר הם ניסו לצלם את המתרחש, הם נתקלו באלימות קשה מצד השוטרים.

שאול גרינפלד, עיתונאי וצלם, סיפר: "הייתי בתוך האצטדיון, במחצית שמעתי רעש של אוהדים אז יצאתי לצלם. לא הייתה שום התנהגות אלימה של אוהדים או ניסיונות לייצר בלגן, המשטרה החליטה ברגע אחד לפזר הכול בצורה אלימה. אותי דחף יס"מניק והתקרב אליי למרות שהייתי עם וסט של תקשורת, אמרתי לו שאני עיתונאי והוא ענה 'על הזין שלי שאתה עיתונאי', כאשר המפקד שלו ראה את זה הוא משך אותו משם".

גרינפלד הוסיף: "אוהד נוסף, רועי פוליטי, שניסה גם לצלם הותקף על ידי שוטר שהוריד אותו על הרצפה וחנק אותו. נזרק איזה חפץ מכיוון האוהדים והוא בחר בו שעיר לעזאזל למרות שלא היה לו קשר לזה. את הכול הם פיזרו עם סוסים ואלימות למרות שהקהל לא היה מסוכן ולא תיכנן כלום".

אוהד הפועל תל אביב מותקף על ידי שוטרים. שאול גרינפלד, אתר רשמי
כך זה נראה הערב/אתר רשמי, שאול גרינפלד
שוטר ליד אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד. אודי ציטיאט
סוסים בתוך דבוקת האנשים הערב מחוץ לבלומפילד/אודי ציטיאט
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד. אודי ציטיאט
מחוץ לבלומפילד הערב/אודי ציטיאט
אוהד הפועל תל אביב שטוען שהותקף על ידי המשטרה. אודי ציטיאט
אוהד של הפועל תל אביב כשמסביבו שוטרים/אודי ציטיאט

חלק מהאוהדים דיווחו ברשתות החברתיות שהוגשו תלונות במח"ש נגד השוטרים התוקפים.

ממשטרת ישראל נמסר: "בזמן המחצית, פנה ההמון לעבר שער השחקנים תוך יידוי חפצים לעבר הסדרנים. כוח משטרה שהגיע להרחיק את ההמון נתקל במטח אבנים, בקבוקים וחפצים שונים. פרש משטרה נפגע מבקבוק בראשו. תוך כדי ההתפרעות הוצתה אבוקה ימית גדולה שכיסתה את האזור בעשן סמיך, שני מפעילי האבוקה נעצרו. גם בסיום המשחק המשיך הקהל לגדף את השוטרים במילים קשות ('שואה למשטרה', משטרה ניאו-נאצים'), תוך אמירות בוטות וגסות כלפי השוטרות שהיו במקום. חלק מההמון, תוך כדי ההתפרעות הקשה, החל לקפץ על גגות רכבים חונים. משטרת ישראל תפעל למיצוי הדין עם המתפרעים ולא תאפשר התנהגות שלוחת רסן ואלימה כלפי שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully