וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות רחוב בין מפגינים אנטי ישראליים לאוהדי הפועל חולון בבילבאו

8.5.2022 / 18:00

לפני המשחק נגד לודוויגסבורג על המקום השלישי בליגת האלופות של פיב"א, עימות אלים בין אוהדי הסגולים למקומיים פרו-פלסטיניים. היו"ר איתן לנציאנו ליאיר לפיד: "נשמח לשמוע את קולך"

קרבות רחוב בין מפגינים אנטי ישראליים לאוהדי הפועל חולון בבילבאו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קרבות רחוב פרצו היום (ראשון) בבילבאו, בין מפגינים אנטי ישראלים לאוהדי הפועל חולון. בתחילה, המקומיים הניפו דגלי פלסטין ויצאו בקריאות נגד ישראל, בעוד הסגולים שרו התקווה וקיללו אותם בחזרה. בתוך זמן קצר הסלים המצב, והצדדים נראו משליכים כיסאות זה לעבר זה.

קבוצות ישראליות שהתארחו לאורך השנים בחבל הבאסקים נתקלו לא פעם ביחס עוין, וחולון לא הייתה יוצאת דופן גם בסוף השבוע האחרון, במסגרת הפיינל פור של ליגת האלופות.

כ-1,200 מאוהדי הקבוצה ליוו אותה לאירוע. "קיימנו צעדה בדרך לארנה בבילבאו, ובסמטאות הקרובות לאולם ארבו לנו מפגינים פרו פלסטיניים", סיפרו אוהדים בשיחה מספרד. "הם החלו לזרוק לעברנו כוסות זכוכית וצלחות, ואז הגבנו ותקפנו אותם בחזרה". ישראלים אחרים סיפרו כי במהלך הימים האחרונים אירעו מספר תקריות מקומיות, כשישראלים הגיעו לבתי קפה ופאבים וספגו קללות מאזרחים מקומיים.

יו"ר המועדון איתן לנציאנו צייץ היום בטוויטר קריאה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ובה כתב "‏זה כמה ימים שאוהדים ישראלים שהגיעו לאירוע ספורט סובלים מאנטישמיות בבילבאו על ידי גורמים פרו פלסטינים, שנערכים להפגנות ומפיצים במדיות קריאה להגיע אליהן. כל מפגש עם ישראלים הופך לקריאות גנאי וזריקת חפצים, נשמח לשמוע את קולך בעניין".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ בתגובה לתקרית האלימה: "נחרד מגילויי האלימות שסופגים אוהדי הפועל חולון מכנופיות תומכי הטרור הפלסטיני בבילבאו. ראוי שממשלת ספרד ופיב"א יתנו את הדעת בנושא ויפעלו למיגור תופעת ניצול משחקי הספורט לאלימות של תומכי טרור ברחבי אירופה נגד קהלים, קבוצות ושחקנים ישראלים. מאחל הצלחה להפועל חולון במשחק הערב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשעה זו עושה הקהל הישראלי את דרכו לעבר אולם הכדורסל בעיר, לקראת המשחק על המקום השלישי בליגת האלופות נגד לודוויגסבורג, שייפתח ב-18:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully