וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבת להבטחת הפסגה: 69:76 ביתי להפועל ירושלים על חולון

רותם דרוב

24.4.2022 / 22:21

חמישה קלעים בדו ספרתי הובילו את המוליכה לניצחון על הסגולים. הפועל ת"א הפסידה לגלבוע/גליל בבית התחתון, ב"ש ניצחה בנס ציונה וקירבה את ראשל"צ ללאומית

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס ונבחרת ישראל, במסיבת עיתונאים/צילום: יותם רונן. עריכה: ליר שפיגל

משחקי ליגת העל בכדורסל נמשכו הערב (ראשון) עם שלושה משחקים, שניים בבית התחתון ועוד אחד בעליון. הפועל באר שבע השיגה ניצחון קריטי מבחינתה על עירוני נס ציונה, הבטיחה כמעט סופית את הישארותה בליגת העל, ומכבי ראשון לציון נמצאת על סף ירידה ללאומית. הפועל תל אביב הפסידה בחוץ להפועל גלבוע/גליל בעוד במשחק המרכזי הפועל ירושלים גברה בביתה על הפועל חולון.

סולימאן בריימו, שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
סוויפ עונתי על חולון. בריימו/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - הפועל חולון 69:76

המארחת התקרבה להבטחת המקום הראשון לקראת הפלייאוף עם סוויפ עונתי על הסגולים, ובכל מקרה הבטיחו כי יסיימו מעל הקבוצה של גיא גודס. אי. ג'יי. רולאנד הסתפק בארבע נקודות בבכורה המחודשת שלו, אך מי שלקחו את המושכות בפתיחה הם נועם דוברת וקיי. סי. ריברס שלהטו מחוץ לקשת. האורחת, בהובלת ג'ו רגלנד, הצליחה להקטין את הפער ולהישאר בתמונה, הרבה בזכות רבע שלישי דל מבחינה התקפית עבור שתי הקבוצות. הסגולים לא הצליחו לעצור את היריבה גם ברבע האחרון וספגו הפסד מאכזב. אדם אריאל ונועם דוברת, עם 13 נקודות כל אחד, הובילו חמישה ירושלמים בדו ספרתי, בעוד רגלנד בלט בסגול עם 15.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אי ג'יי רולנד, שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
בכורה מחודשת באדום. רולנד/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1: המארחת פתחה בסערה ועלתה ל-4:18 מהיר, כאשר על עשר מאותן נקודות חתום נועם דוברת. כריס ג'ונסון וטיירוס מגי צימקו עם שלשות, אך דוברת קלע עוד שלשה שהעלתה אותו ל-13 נקודות וג'יילן אדאמס חתם את הרבע עם שלשה משלו שקבעה 13:26 לירושלים אחרי עשר דקות.

ג'יילן אדאמס, שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מרחף. אדאמס/ברני ארדוב

רבע 2: אדם אריאל פתח את הרבע עם שלשה, חולון הגיבה עם שבע נקודות רצופות והקטינה ל-29:20. ג'ו רגלנד קירב את הסגולים עוד יותר למוליכה עם ארבע נקודות רצופות, 29:34 לאדומים. חמש נקודות רצופות של אריאל שוב פתחו יתרון דו ספרתי, אך עבירה בלתי ספורטיבית שלו על אדם סמית' בדקה האחרונה של הרבע אפשרה לאורחת להתקרב. בהפסקה, ירושלים הובילה 39:46.

כריס ג'ונסון, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
הסגולים לא הצליחו לחזור. ג'ונסון/ברני ארדוב

רבע 3: שתי הקבוצות התקשו לייצר מומנטום בפתיחת הרבע, סל ועבירה של ג'ון אגבונו הגדילו את היתרון ל-41:51. הרבע הדל בנקודות של שני הצדדים נמשך עד שרגלנד חדר לסל וצימק ל-55:51, ווילי וורקמן הגיב עם שתי נקודות וסידר לירושלים 51:57 בסיום הרבע.

שחקן הפועל חולון ג'ו רגלנד מול שחקן הפועל ירושלים נועם דוברת. ברני ארדוב
חולון ספגה סוויפ עונתי. רגלנד מול דוברת/ברני ארדוב

רבע 4: פרדריק בורדיון הגיב עם שלשה לנקודות של אדאמס, רגלנד שוב קלע בצבע והקטין ל-64:58. בריימו צלף מחוץ לקשת, מנקו השיב עם שלוש נקודות משלו בדרך ל-69:61. קיי. סי. ריברס החזיר לירושלים את היתרון הדו ספרתי עם שלשה שקבעה 61:72 אדום. מגי עשה קולות של קאמבק, אך בסוף ירושלים השיגה ניצחון 69:76 יקר והשלימה סוויפ עונתי על חולון.

שחקני הפועל ירושלים סולימאן בריימו, ג'יילן אדאמס, איתי שגב. ברני ארדוב
המוליכה חייכה בסיום. בריימו, אדאמס ושגב/ברני ארדוב

קלעו לירושלים: אדם אריאל ונועם דוברת 13 כ"א, סולימאן בריימו וקיי. סי. ריברס 12 כ"א, ג'יילן אדאמס 11, ווילי וורקמן 6, ג'ון אגבונו 5, אי. ג'יי. רולנד 4. שותפו ולא קלעו: איתי שגב ועמית גרשון.

קלעו לחולון: ג'ו רגלנד 15, טיירוס מגי 13, רפי מנקו 11, כריס ג'ונסון 10, אדם סמית' 8, מייקל קייזר 6, פרדריק בורדיון וגיא פניני 3 כ"א.

שחקן הפועל גלבוע/גליל אור קורנליוס. אודי ציטיאט
גלבוע/גליל השאירה את מאורעות ראשון לציון מאחור. קורנליוס/אודי ציטיאט

הפועל גלבוע/גליל - הפועל תל אביב 75:84

סגנית האלופה השאירה מאחוריה את מאורעות המשחק מול מכבי ראשון לציון והשיגה ניצחון חשוב במאבק על הפלייאוף. הקבוצה של גיא קפלן שלטה מפתיחת ההתמודדות ועלתה ליתרון דו ספרתי כבר בפתיחת הרבע השני, כאשר הקבוצה של דני פרנקו לא מהווה איום על זהות המנצחת. דני פרנקו ידע כי ניצחון יבטיח לו את המקום השביעי בפלייאוף, אך כעת הוא שוב נגרר למאבקי מיקום לקראת היישורת האחרונה של הבית התחתון. מייקל בריסקר להט עם 23 נקודות, לונדון פראנטס הוסיף 18, ג'יי פי טוקוטו קלע 22 מנגד.

סגנית האלופה פתחה עם מטווח מחוץ לקשת, מייקל בריסקר קלע שמונה נקודות ברבע הראשון שהסתיים ב-19:27. תום מעיין קלע עבור המארחת את הנקודות הראשונות ברבע השני וסידר לה יתרון דו ספרתי ראשון במשחק. בר טימור ולוטן אמסלם צימקו אחרי נקודות של טיוס באטל, אך בריסקר שוב העניש וקבע 27:41. האורחת הצליחה לצמק רק במעט עד המחצית, שהסתיימה ב-33:43 לגלבוע/גליל.

שש נקודות רצופות של לונדון פראנטס סידרו למארחת 35:51 בפתיחת הרבע השלישי, ג'יי פי טוקוטו דאג לצמק. רגע לפני סיום הרבע, איגור קולשוב הקטין את הפיגור ל-64:55. האורחת קפא בפתיחת הרבע האחרון ופראנטס ניצל זאת כדי להגדיל את הפער ל-55:72, אך גם הפעם טוקוטו, שהיה לנקודת האור של דני פרנקו במשחק, סירב לוותר וצימק ל-74:65. מאמציו לא הספיקו וגלבוע/גליל חגגה עם 75:84 בסיום.

קלעו לגלבוע/גליל: מייקל בריסקר 23, לונדון פראנטס 18, טיוס באטל 17, דרק קוק 9, רוני הארל 7, אור קורנליוס 5, יותם חנוכי 3, תום מעיין 2. שותפו ולא קלעו: חן כלפון ובניה סרור.

קלעו להפועל תל אביב: ג'יי פי טוקוטו 22, בר טימור 15, גל גילנסקי 9, ג'וש אוונס 8, איגור קולשוב 6, עידן זלמנסון ולוטן אמסלם 4 כ"א. פול סטול 3, גיל בני ורז אדם 2 כ"א. שותף ולא קלע: יאנטה מייטן.

שחקן הפועל באר שבע קודי דמפס עם עמית זיס, בן אייזנהארט. לירון מולדובן
באר שבע עם ניצחון חשוב מאוד/לירון מולדובן

עירוני נס ציונה - הפועל באר שבע 94:83

הפועל באר שבע עשתה צעד משמעותי לעבר הבטחת עוד עונה בליגת העל כשניצחה 83:94 את עירוני נס ציונה בחוץ. הקבוצה של כריסטופורוס ליביאדוטיס קטעה רצף של ארבעה הפסדים בדיוק בזמן מבחינתה. כעת, אם מכבי ראשון לציון תפסיד מחר במשחק החוץ מול הפועל אילת, היא תרד רשמית לליגה הלאומית לאחר 35 עונות רצופות בליגה הבכירה.

האורחת הוליכה מהפתיחה וברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. נס ציונה לא הרימה ידיים והצליחה להיצמד לקבוצה מבירת הנגב, אך זו כל פעם ידעה להגדיל מחדש את יתרונה. קודי דמפס שב מפציעה וסיפק הופעה נפלאה (26) כאשר אנתוני בלייקני (21) ונטע סגל (16) היו נהדרים גם הם עם קליעות קריטיות במאני טיים. טים סוארס היה טוב מאוד בצד השני (24), אך המארחת לא הצליחה להדביק את האינטנסיביות של הדרומיים, וקיבלו מכה קשה בנוגע למאבקים על כניסה לפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully