וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנומי טדי: הדרבי הירושלמי מעורר פיהוק מצד אוהדי הקבוצות

23.4.2022 / 12:00

הערב ייערך הדרבי הירושלמי ורק 4,000 איש הבטיחו את מקומם באצטדיון. אוהדים מתלוננים שהמשחק הוא בערב המימונה וצמוד ליציאת השבת, אבוקסיס חושש מהאווירה כי אוטוטו הקבוצה נשארת וזיו אריה עדיין מנסה להרים את שחקניו מטראומת קרית שמונה

תקציר: הפועל נוף הגליל - בית"ר ירושלים 2:0/ספורט1

הדרבי הירושלמי הביא לטדי העונה בשני משחקי ליגה 16 ו-18 אלף צופים. בדרבי שיתקיים הערב (שבת), שהוא אולי המשמעותי מבין השלושה, יהיו הרבה פחות. נכון לאתמול בבוקר הבטיחו את מקומם באצטדיון כ-4,000 אוהדים של שתי הקבוצות יחד. ישנן נסיבות מקלות ומצד חלק מאוהדי בית"ר ישנה תחושה כי ההישארות די מובטחת ולכן האווירה מנומנמת מאוד. למרות שאוהדים מתלוננים כי המשחק סמוך לצאת השבת ובערב המימונה, עדיין יש תקווה כי הרבה מהם יקבלו החלטה של הרגע האחרון ויגיעו לטדי. בהפועל ירושלים אמרו השבוע כי "אם יהיו עשרת אלפים צופים במשחק הזה נגיד תודה, קצב המכירה איטי מאוד".

בצד המקצועי, יוסי אבוקסיס דאג להשאיר את שחקני בית"ר דרוכים לאורך כל השבוע האחרון. אבוקסיס לא עושה את זה דרך אסיפות ארוכות או חפירות מיותרות, אלא בעיקר דרך מתח גבוה באימונים, קצב והעובדה שהוא לא מרשה לאף אחד להוריד את האינטנסיביות. שחקן שבא אליו עם פציעה קטנה שומע: "אתה מריח סוף עונה", מי שמוריד קצת קצב בתרגולים - מוחלף. אבוקסיס מבין שאחרי שני ניצחונות רצופים ופער שש נקודות מהקו האדום, יש לשחקנים פוטנציאל נפיץ להוריד רגל מהגז.

אבוקסיס לא ביצע שום דבר חריג באימונים השבוע. הוא ערך ניתוח וידאו של המשחק בנוף הגליל, וקצת על הפועל ירושלים. לא מעט שיחות אישיות על הדשא ואסיפות קצרות המתייחסות למשחק כחשוב ביותר העונה. "יש לכולם תחושה של קבוצה טובה ואמיתית וזה הסיפור, זה גם הביטחון לקראת המשחק, יותר מהפער בטבלה", אמרו במועדון. כחלק מהרצינות והתכונה לקראת המשחק, ועל אף המצב הכלכלי הקשה, הקבוצה יוצאת בצהריים לבית מלון לשהות יחד עד למשחק.

אבוקסיס כל כך רוצה את הדרבי הזה. גם בגלל שזה יהיה ניצחון שלישי ברציפות, אבל גם כי זה סוג של להישאר בליגה בקלאס, חותמת של וי גדול על המסלול שלו בבית"ר העונה, קבוצה שקיבל מקצועית כחלשה בליגה והצליח לבצע בה שינוי קיצוני. בבית וגן אמרו לאבוקסיס השבוע שגם תיקו יהיה טוב והוא ענה: "לא הכול זה טבלה, אנחנו צריכים לנצח".

אוהדי בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
אין טירוף אצלם לקראת הדרבי. אוהדי בית"ר/מאור אלקסלסי

את השבועיים האלה של הפועל ירושלים ניתן לחלק לכמה חלקים. בשבוע הראשון כולם היו בטראומת קרית שמונה, במועדון הודו כי "אם הדרבי היה משוחק בשבת הקודמת, היינו מתרסקים. לשחקנים לקח זמן להרים את הראש". זיו אריה ניסה לחזק את שחקניו לאורך התקופה, בעיקר בקטע המקצועי, וסיפר להם באסיפות מה אמרו בכדורגל על המשחק בקרית שמונה, כמה הקבוצה מוערכת וכמה המחצית השנייה הייתה טובה עד הטעות של נועם מלמוד. יחד עם זאת, המאמן הוסיף כי "זה לא יעזור לנו, אבל אנחנו עדיין תלויים בעצמנו וצריכים לעשות את זה".

זיו אריה נמצא במוקד מבחינת האוהדים והפרשנים. יש כאלה שמעריכים את עבודתו, אך מנגד הוא עוף מוזר שמרים להנחתה בהתנהלותו ויהיה חייב להיות יותר מודע לעצמו בעתיד. מקצועית הוא עשה הרבה מאוד דברים יפים בהפועל ירושלים, בנה תלכיד, קבוצה לוחמת, עם סגל מאוד אלמוני וחסר ניסיון. ירידת ליגה תהיה עליו, אך אם הקבוצה תישאר בליגה זה יהיה הישג אדיר שלו, כנגד כל הביקורות. והאמת? נכון לתחילת העונה גם כנגד כל הסיכויים.

כששתי הקבוצות יעלו למשחק, השחקנים כבר יידעו את תוצאת המשחק של מכבי פתח תקוה נגד נוף הגליל. אם פתח תקוה תנצח, זה יגביר את הלחץ על שתי הקבוצות. במידה שפתח תקוה לא תנצח, זה ייתן המון ביטחון לשתי הקבוצות ואולי גם יהפוך את הדרבי לאיכותי יותר. מה שכן, נמנומים או לא, כמו במשחקי הדרבי הקודמים עונה, יהיה חם ומעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully