סרחיו ראמוס שחקן פריז סן ז'רמן ביציע. FRANCK FIFE, GettyImages
סרחיו ראמוס שחקן פריז סן ז'רמן ביציע/GettyImages, FRANCK FIFE

צופה במדבר

17.4.2022 / 14:00

בלוף הבדיקות הרפואיות, פארסת הבכורה, מיליונים עבור צפייה מהיציע וההצהרה המפתיעה בשבוע שעבר ("אנסה להפוך את השנתיים בפריז לשלוש שנים") שעוררה כעס ("יש שחקנים שחיים על פלנטה אחרת"). כישלון השידוך של סרחיו ראמוס ופ.ס.ז'

ב-7 ביולי, אחרי שכבר סיכם את תנאיו בפריז סן ז'רמן ובישר לעולם על פרידתו מריאל מדריד בתום 16 שנים מפוארות ועתירות הישגים, הגיע סרחיו ראמוס לבירת צרפת כדי לעבור בדיקות רפואיות. הבלם הוותיק שיחק רק חמש פעמים ב-2021 והבדיקות עוררו סקרנות רבה בצרפת ובספרד לאור פציעת השוק ממנה סבל, אז בפ.ס.ז' החליטו לשנות את הנרטיב ומהמועדון יצאו דיווחים לפיהם "ראמוס הדהים את הרופאים". הגדיל לעשות מוחמד בוהאפסי, הכתב המוביל של RMC, שסיפר: "כל מי שראה אותו בפ.ס.ז' התרשם מהרצינות שלו ועוד יותר ממצבו הפיזי. כל התוצאות היו מצוינות".

יותר משלושה חודשים חלפו עד שהאמת התבררה. עיתונאים אחרים פרסמו כי בניגוד לאותם דיווחים נוטפי התפעלות, רופאי פ.ס.ז' הבחינו בכמה נתונים מדאיגים והתריעו עוד ביום הבדיקות כי ראמוס יתקשה לחזור לשחק ברמה הגבוהה. זה לא מנע מהמועדון להעניק לו חוזה לשנתיים, עם שכר של 6 מיליון יורו נטו לעונה.

עד עכשיו, מדובר למעשה במיליון יורו עבור כל משחק ליגה - הוצאה מופרכת גם עבור הקטארים הבזבזנים. ראמוס, שהובא כדי להנהיג את פ.ס.ז' בליגת האלופות, לא היה כשיר אפילו לדקה אחת באירופה. בגביע הייתה לו מחצית מול קבוצת חובבים ובליגה רשם שש הופעות, שער אחד, כרטיס אדום ובוז בכל נגיעה במשחק הבית האחרון. הערב (ראשון, 21:45) הוא עשוי להשתתף לראשונה בקלאסיקו הצרפתי מול מארסיי, אבל השאלה המרכזית היא לגבי המשך השידוך ואיך יקבל אותו הקהל אחרי ההצהרות שבכוונתו לסיים את חוזהו ולהישאר אפילו מעבר לכך.

סרחיו ראמוס מוצג אצל פריז סן ז'רמן. John Berry, GettyImages
עכשיו כבר לא מריעים. סרחיו ראמוס בערב הצגתו בפארק דה פראנס/GettyImages, John Berry

מעבר לרצון העז לזכות לראשונה בליגת האלופות, פריז סן ז'רמן בעידן הקטארי שואפת להיות ריאל מדריד. המסורת, השליטה במפעל המרכזי של האירופה והעובדה שילדים חולמים לשחק במדיה מהיום בו בעטו בכדור בפעם הראשונה (ומוכנים להתפשר כספית במהלך הקריירה המקצוענית שלהם כדי שזה יקרה) - כל אלה מעוררים קנאה. אך מדובר ביעד בלתי מושג. ההחתמות של אנחל די מריה, קיילור נבאס ואשרף חכימי היו, בין היתר, ניסיון להביא שמץ מהרוח הזו של ריאל. עד שיגיע (אם וכאשר) האיש שהביא לבלאנקוס את ליגת האלופות שלוש פעמים ברציפות, פ.ס.ז' שמה יהבה על הקפטן שלו - המנהיג והסמל הבלתי מעורער בימים שאחרי ראול ואיקר קסיאס.

הצורך הזה לחקות את ריאל, בשילוב המרדף אחר מכירת חולצות והגעה לשווקים חדשים, גרם לצרפתים להתעלם מכל נורות האזהרה במקרה של ראמוס. הבלם הספרדי היה הטוב בעולם בעשור הקודם, אבל סבל מפציעה בשרירי השוק בעונה שעברה ובמהלכה פתח רק ב-15 משחקי ליגה - הכי מעט שלו ב-16 שנותיו בריאל מדריד. ב-2021 רשם רק 395 דקות בחמישה משחקים ולא יכול היה לצאת עם ספרד ליורו, אבל פ.ס.ז' בכל זאת נגעה, ונכוותה.

הקטארים היו היחידים שהציעו לראמוס חוזה לשנתיים ובתחילת יולי הוא מאס בהמתנה להצעה נגדית מצד ריאל וסיכם את תנאיו בפ.ס.ז'. "החוזה ליותר מעונה אחת עשה את ההבדל", הסביר לאחר החתימה. "זה נתן ביטחון עתידי למשפחתי ולי". בימים הראשונים נהנה עם אחיו בפריז, לאחר מכן חווה קשיי התאקלמות באיתור בתי ספר לילדים ומקום מגורים, וכולם קיוו שהכול יבוא על מקומו בשלום ברגע בו יוכל לעלות לראשונה על כר הדשא. אלא שהרגע הזה נדחה פעם אחר פעם.

סרחיו ראמוס שחקן פריז סן ז'רמן עם נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי, המנהל המקצועי לאונרדו. רויטרס
לאונרדו כבר הודה בטעות. סרחיו ראמוס עם המנהל המקצועי ועם נאסר אל חלאיפי/רויטרס

אחרי שהבינו בפ.ס.ז' שפציעת השוק של ראמוס לא כזו פשוטה, הציבו את 22 בספטמבר כתאריך היעד להופעת הבכורה. זה לא קרה. "פציעה בשרירי השוק בשלב כה מאוחר של הקריירה היא חדשות רעות, כי נדיר להתאושש ממנה בצורה מלאה", טען אז ז'רום רוטן, שחקן העבר של פ.ס.ז' והמבקר החריף ביותר מבין הפרשנים כיום. "יש לי ספק רב אם יוכל לחזור לרמה הגבוהה עם הכאבים הללו. אמרו שהוא הולך לשנות את המנטליות בחדר ההלבשה, אבל מרקיניוס וקימפמבה בעלי השפעה גבוהה הרבה יותר בסגל הנוכחי. כישוריו כמוטיבטור לא מספיקים כרגע לפריז, הוא צריך לתרום על המגרש. אם הוא לא מסוגל, אז אין טעם בצירופו. לכן אני מקבל את התחושה שההחתמה הזו הייתה רעיון גרוע".

לאחר מכן דובר על בכורה בסוף אוקטובר, אבל ראמוס עדיין לא היה מוכן והעניין כולו הפך לפארסה. בסופו של דבר הבלם נכלל בסגל למשחק מול מנצ'סטר סיטי ב-24 בנובמבר ונותר על הספסל, וארבעה ימים לאחר מכן לבש לראשונה את מדי פ.ס.ז' במשחק החוץ מול סנט אטיין. שיתופו כנראה נבע מהרצון להרגיע את הביקורות, כשלאונרדו טען שהתקשורת הספרדית היא זו שמחממת את הגזרה עם דיווחים כי ראמוס עלול לפרוש עוד לפני ששיחק פעם אחת במדי פ.ס.ז'. 90 הדקות הללו בניצחון 1:3 יצרו בעיות שרירים שהשביתו את הבלם לשלושה שבועות נוספים. הוא חזר למחצית בגביע, הורחק לאחר מכן בליגה מול לוריין והספיק לרשום עוד שתי הופעות לפני שאותה פציעת שוק חזרה.

הפעם, להיעדרות הממושכת של ראמוס כבר הייתה משמעות. הרי הוא לא הובא כדי לקחת אליפות בצרפת. את זה פ.ס.ז' יכולה להשיג גם עם פרסנל קימפמבה, אלתור כמו דנילו פריירה ואפילו בלם מהאקדמיה. המטרה הייתה ליגת האלופות, והמפגש הפיקנטי עם ריאל מדריד בשמינית הגמר יצר הזדמנות קוסמית, אבל ראמוס שוב צפה מהיציע. וכמה שהמנהיגות הבלתי מתפשרת והדרייב שלו חסרו לפ.ס.ז' ברגעי הקריסה בברנבאו. לאחר מכן גם לאונרדו הודה: "הוא היה במצב גופני טוב כשהחתמנו אותו, אך לצערנו הדברים לא הסתדרו כפי שקיווינו. זה קשה לו וקשה גם לנו. נחכה לסיום העונה כדי לקבל החלטות, אבל אני לא מפחד להודות בטעויות שעשיתי".

סרחיו ראמוס שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
יותר מדי זמן במרומי יציע הכבוד. סרחיו ראמוס במשחק הביתי מול ריאל/רויטרס

האקסית שלו המשיכה במסע האירופי, דוהרת לאליפות גם בספרד וכל זה בזמן שהוא מחכה לדקות מול לוריין וקלרמון ושומע את הבוס שלו מדבר על צירופו כ"טעות", אבל ראמוס לא מתוסכל. בריאיון לשחקן העבר לודוביק ז'יולי ב"פריים וידאו ספורט", אמר בשבוע שעבר: "יש לי שנתיים כאן בפריז ואנסה להפוך אותן לשלוש שנים. עוד נראה. כל עוד הגוף שלי יחזיק מעמד, אני חושב שמבחינה מנטלית אני ממוקד ויכול להמשיך. כרגע אני מרגיש ממש טוב, שמח כאן ומת לשחק. אני רואה את עצמי ממשיך לשחק ברמות הגבוהות עוד ארבע-חמש שנים. לאחר מכן אהיה מוכן לחוויה חדשה".

ראמוס לא רק עשה סוף לשמועות על פרישה, אלא הצהיר על רצון להאריך את חוזהו בפ.ס.ז' והפתיע רבים. הפרשן רוטן הגיב ב-RMC: "בכנות, זה מעורר גיחוך. אנחנו באמצע אפריל ויש לו רק שישה משחקים, מתוכם שלושה מלאים. אני מאחל לו בריאות איתנה וכל טוב, אבל בשנה וחצי הוא לא שיחק יותר מ-10 משחקים. זה טרגי עבור שחקן בן 36. אני חושב שהוא לא רוצה לראות את המציאות. אין לי כוונה לתקוף אותו סתם, אבל עושה רושם שיש שחקנים שחיים על פלנטה אחרת, ללא שום ענווה. הוא רוצה להישאר? ממש מפתיע, הרי הוא מרוויח מיליון יורו לחודש. יפה שזכית בכל תואר אפשרי, אבל עכשיו תשתוק ותעשה את העבודה שלך על הדשא".

לדבריו התקיפים של רוטן היו שותפים גם האולטראס של פ.ס.ז'. במשחק הביתי מול לוריין, בו שותף ראמוס ל-18 דקות כמחליף אחרי כחודשיים וחצי מחוץ למגרשים, הם ליוו כל נגיעה שלו בקריאות בוז. "אני לא חושב שזה היה מכוון כלפיו", ניסה המאמן מאוריסיו פוצ'טינו לגונן בסיום. "זה היה נגד כולנו, בגלל התוצאות בליגת האלופות". אבל האמת היא שבאותו משחק אף אחד אחר לא חווה את זה. האוהדים הביעו את דעתם על יתר השחקנים במשחק הבית הקודם מול בורדו, וראמוס היחיד שלא שותף אז. מבחינתם, הבלם הוותיק הוא (עוד) שכיר חרב וסמל להעדפה למכור חולצות על פני הצורך לנצח משחקים.

האם ראמוס יוכל לתקן את הרושם? לשם כך הוא צריך להיות כשיר ולשחק. הוא השלים 90 דקות ב-1:6 על קלרמון בשבוע שעבר, אבל זה היה כשמרקיניוס קיבל מנוחה. הקפטן הברזילאי אמור לחזור מול מארסיי ולא מן הנמנע שראמוס יהיה זה שיאבד את מקומו. העתיד הרחוק יותר כבר יהיה תלוי במאמן הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully