וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הדרך לגמר נסללה, הפייבוריטית הסתבכה, הישראלים בפנים

7.4.2022 / 11:01

השלב הראשון הסתיים, וכל השלבים משמינית הגמר ייערכו במשחקי נוקאאוט בודדים. בדאלונה אוחזת בביתיות, לפרטיזן בלגרד יש לוח נוח יחסית, אבל וירטוס בולוניה צפויה להיתקל בקושי. מי תזכה בכרטיס הנותר ליורוליג? ומה מצפה לתומר גינת?

תקציר: לבלואה של תומר גינת מנצחת 69:76 ליטקבליס הליטאית ביורוקאפ/ספורט1

אחרי 18 מחזורים, שלב הבתים ביורוקאפ הסתיים אמש (רביעי), כשמלבד לוקומוטיב קובאן - שהורחקה בגלל המלחמה באוקראינה - רק שלוש קבוצות הודחו. 16 הנותרות ייאבקו על הזכייה בגביע, שתקנה כרטיס לעונה הבאה ביורוליג.

הפרס: רק כרטיס אחד ליורוליג?

מלכתחילה, גם הפיינליסטית הייתה אמורה לעלות למפעל הבכיר, אבל התוכניות השתבשו. מונאקו, שנכנסה על אחד משני הכרטיסים השמורים ליורוקאפ, הבטיחה את מקומה לעונה נוספת ביורוליג בזכות העפלתה לפלייאוף. 

לכן, רק מקום אחד יוענק הקיץ לאלופת המפעל המשני. ייתכן שקבוצה נוספת תיכנס בסופו של דבר על בסיס כרטיס חופשי, בעיקר על רקע ההתרחשויות בזירה הרוסית. בליגה הראשונה רוצים מאוד לראות את וירטוס בולוניה ופרטיזן בלגרד חוזרות לבמה המרכזית, ולא מן הנמנע שיפעלו כדי שזה יקרה.

שחקן לבלואה-מטרופוליטנס תומר גינת. אתר היורוקאפ, אתר רשמי
לוולואה פייבוריטית מול ונציה, אבל בוולנסיה יהיה קשה בהרבה. תומר גינת/אתר רשמי, אתר היורוקאפ

השיטה: משחק בודד עד לגמר

כל שלבי הנוקאאוט - משמינית הגמר עד לגמר - ייערכו במשחק אחד בודד, כשהקבוצה בעלת יתרון הביתיות מארחת אותו. הגמר ייערך ביום רביעי, 10 במאי.

בדאלונה היא היחידה שיודעת שתקיים בביתה את כל המשחקים הנותרים לה; היא סיימה ראשונה בבית א' עם מאזן 4:12, בעוד שלראשונה בבית ב' - גראן קנאריה - מאזן פחות טוב (6:12).

משחקי שמינית הגמר:
בדאלונה - אולם
בולוניה - לייטקאבליס
לוולואה - ונציה
ולנסיה - המבורג
גראן קנאריה - ורוצלאב
אנדורה - בודוצ'נוסט
צדביטה לובליאנה - אנקרה
פרטיזן - בורסאספור

הבראקט ביורוקאפ. יורוקאפ, אתר רשמי
הבראקט בדרך לגביע/אתר רשמי, יורוקאפ

הפייבוריטיות והישראלים

פרטיזן של ז'ליקו אוברדוביץ' וים מדר (8.4 נקודות ו-2.9 אסיסטים) סיימה שנייה רק בגלל נחיתות ביחס הפנימי מול הקטאלנים, ואמורה לעבור את בורסאספור ואת צדביטה/אנקרה בדרך לחצי הגמר. גם בשלב הזה, אפילו אם תשחק בחוץ נגד גראנקה, היא צפויה להיחשב פייבוריטית. 

מבחינתה של וירטוס, התמונה נראית מסובכת בהרבה. על אף הסגל המרשים, שהפך מרשים עוד יותר בחודש שעבר עם צירופם של טוקו שנגליה ודניאל האקט, היא סיימה רק במקום הרביעי בבית ב'. כלומר, אם תעבור את לייטקאבליס, היא צפויה להתארח למשחק חוץ קשה במיוחד בבדאלונה כבר ברבע הגמר.

לוולואה, קבוצתו של תומר גינת (9.5 נקודות, 5.8 ריבאונדים ומדד 12.6 למשחק), סיימה שלישית בבית א' ותארח בשמינית את ונציה. אם תעבור, לא מן הנמנע שתיאלץ לטוס לוולנסיה ברבע. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully