וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד שעלה להפועל ירושלים כחצי מיליון שקל: המשמעות של אובדן הפסגה

האדומים ירדו למקום השני ברגע האחרון של העונה, ולא יוכלו לארח את מכבי תל אביב בבית העליון. יותם הלפרין על ההפסד 78:73 בראשון לציון: "המשחק הכי גרוע שלנו בליגה. זאת קריאת השכמה". רטין אובסוהאן: "ידענו בדיוק מה המשמעות, ולא הופענו"

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

אחרי סל הניצחון הדרמטי שקלע ג'יילן אדאמס בסוף השבוע בחולון, הפועל ירושלים ידעה עובדה אחת פשוטה: היא בסך הכל צריכה לגבור במפגש קצוות על האחרונה בטבלת ליגת העל, מכבי ראשון לציון, כדי לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון. "בסך הכל", ועדיין, זה לא קרה: הקבוצה מהבירה ספגה הפסד מביך 78:73, ואיבדה דווקא במחזור הנעילה את ראשות הטבלה למכבי תל אביב.

הקרב על יתרון הביתיות האפשרי בגמר הפלייאוף יימשך בחמשת המשחקים הבאים, כשכרגע הצהובים והאדומים אוחזים במאזן זהה של 7:15. אלא שלירידה למקום השני יש משמעות כלכלית שנאמדת בחצי מיליון שקלים: עקב המהפך בטבלה, המשחק בין השתיים - שתמיד מושך אליו את מספר הצופים הגבוה בליגה - ייערך בתל אביב ולא בירושלים, והכנסותיו יעברו כמובן לקבוצה המארחת.

רטין אובסוהאן, הפועל ירושלים. דני מרון
"אתה צריך לעלות למגרש ולשחק, ואת זה לא עשינו. לא שיחקנו את הכדורסל שלנו"/דני מרון
יובל שניידרמן, מכבי ראשון לציון שומר על עמית גרשון, הפועל ירושלים. דני מרון
יובל שניידרמן, מכבי ראשון לציון שומר על עמית גרשון, הפועל ירושלים/דני מרון

"זה היה המשחק הכי גרוע שלנו העונה בליגה", הודה מאמן ירושלים, יותם הלפרין. "לא הצלחנו לפתח מומנטום, אולי לדקה וחצי. אני מניח שזה מפתיע את כולם, אבל אני לא יכול להגיד שנפלתי מהכיסא מההפסד הזה. אין משחק קל. הכי קל לבוא ולהגיד שזה לא צריך לקרות. בסוף, כולם בני אדם. לא היה לי ספק שתהיה נפילת מתח קלה, וזה נורמלי, אבל התפקיד שלנו היה לדאוג שכולם יעשו צעד קדימה ברמה המנטלית. לא הגענו שאננים. היה לנו שבוע אימונים מצוין, ולא שיחקנו מספיק טוב.

"זו קריאת השכמה לכולנו לפני הבית העליון. אנחנו תמיד רוצים להיות במקום הראשון, וזה חלק מה-DNA של המועדון. אני באמת מאמין שלפעמים הדרך חשובה יותר מניצחון כזה או אחר. יש לפנינו חמישה משחקים קשים מאוד, ונצטרך להגיע בצורה כמה שיותר טובה לפלייאוף. אם נלמד מזה דבר או שניים, ונצא לדרך מעט שונה, אולי נרוויח משהו מההפסד הזה".

רכז ירושלים, רטין אובסוהאן, קבע שיא עונתי שלילי עבורו של שתי נקודות מדד בלבד, כשסיים עם 2 מ-6 מהשדה, ניפק ארבעה אסיסטים לעומת חמישה איבודים וקלע רק תשע נקודות; זו הייתה הפעם השנייה ב-22 משחקי ליגה שבה ירד מדאבל פיגרס.

"לא צריך לסבך את זה יותר מדי", אמר אובסוהאן. "ידענו בדיוק מה משמעות המשחק, וכולם בקבוצה דיברו עליה, אבל אתה צריך לעלות למגרש ולשחק, ואת זה לא עשינו. לא שיחקנו את הכדורסל שלנו בשני צידי המגרש, וזה מתסכל".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הביסה 61:84 את הפועל גלבוע גליל

לכתבה המלאה

אהרל'ה ויסברג על ההפסד של הפועל ירושלים

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully