וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאתכו: "חלאות אדם משתמשים בדת כדי לפגוע". דסה חיובי לקורונה

28.3.2022 / 19:20

קפטן הנבחרת גינה את הפיגוע הנורא בחדרה במסיבת העיתונאים לקראת רומניה (שלישי, 20:45): "ילדים בני 19 סיימו את החיים בגלל אנשים שקשה לי לקרוא להם בני אדם". המגן נכנס לבידוד וייעדר, המאמן הזמני גדי ברומר: "נגיע כדי ליהנות, זה משחק הכנה"

תקציר: גרמניה - ישראל 0:2/ספורט1

נבחרת ישראל שבה אמש (ראשון) מגרמניה לאחר ההפסד 2:0 בשבת וכעת היא מסיימת את הכנותיה לקראת משחק הידידות השני בתוך שלושה ימים, מחר באצטדיון בנתניה נגד רומניה (שלישי, 20:45). ההתאחדות לכדורגל מסרה שכ-7,500 כרטיסים נמכרו ובנוסף יתארחו כ-300 פליטים אוקראינים.

מי שייעדר מהמפגש מחר מול רומניה הוא המגן אלי דסה, שענד את סרט הקפטן בגרמניה. דסה נמצא הערב חיובי לקורונה ועל כן יחסר למאמן הזמני גדי ברומר, שינסה להשיג את ניצחון הבכורה שלו עם הנבחרת. ברומר לא תרגל הרכב אתמול אך צפוי לבצע מספר שינויים עקב היעדרות אלי דסה שנתגלה כחיובי לקורונה וניר ביטון ששוחרר עקב פציעה.

איאד עבו עביד, אוראל דגני ומאור קנדיל הן האופציות לשינויים בהגנה, כאשר בקישור הקפטן ביברס נאתכו שהחלים מפציעה אמור לחזור ל-11. גם גבי קניקובסקי ודין דוד בתמונת ההרכב.

עוד לפני האימון המסכם הערב, למסיבת העיתונאים לקראת המפגש הגיע ברומר ביחד עם הקפטן ביברס נאתכו, שהתייחס בפתח דבריו לפיגוע בחדרה. "בשמי ובשם כל הנבחרת, אנחנו רוצים להשתתף בצער המשפחות אחרי הפיגוע הנורא בחדרה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנחנו מגנים כל דבר כזה, כל חלאת אדם שפוגע בחפים מפשע. כואב לי באופן אישי שחלאות אדם משתמשים בדת ובתירוצים אחרים, מכפישים אותנו ואת שמנו ופוגעים במשפחות. ילדים בני 19 סיימו את החיים בגלל אנשים שכואב לי לקרוא להם בני אדם. אנחנו משתתפים בצער המשפחות".

ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
מסר חשוב בפתח דבריו. נאתכו/אודי ציטיאט

כשנשאל נאתכו אם ישחק מול רומניה אחרי שהחמיץ את המפגש בגרמניה, השיב: "אני מאמין שאהיה בסדר, אני כשיר למחר. שיחקנו בשבת מול אחת הנבחרות הכי טובות בעולם והבדלי הרמות ברורים וידועים, ידענו שנגיע למשחק הזה בעיקר כדי להתגונן. הצוות החדיר לנו כל השבוע שעלינו להעז יותר ושלא יקרה כלום אם נאבד כדורים, אבל מול נבחרת כזו - גם אם היא לא נתנה את כל מאת האחוזים כמו במשחק רגיל - עמדנו בצורה יפה".

על רומניה הוסיף נאתכו: "יהיה משחק שונה כי נצטרך ליזום. אנחנו משחקים בבית שלנו מול נבחרת שפחות או יותר ביכולת שלנו, אז נצטרך לתקוף, לדעת להחזיק בכדור, להגן ובעיקר לבוא במטרה לנצח".

לסיום דיבר הקפטן על שריקות הבוז שסופג מונס דאבור במשחקי הבית האחרונים: "מונס לא אחראי לתגובות הקהל, הוא צריך להיות מרוכז בכדורגל ולבקשות הצוות המקצועי. אנחנו נבחרת אחת שרוצה לעשות את הכי טוב למדינה שלנו".

המאמן הזמני של נבחרת ישראל בכדורגל, גדי ברומר. DANIEL ROLAND, GettyImages
ברומר על הקווים בגרמניה. ינסה להשיג ניצחון בכורה/GettyImages, DANIEL ROLAND

לאחר מכן היה זה ברומר שניתח את המשחק בגרמניה: "חוויתי מהקווים נבחרת בטופ העולמי. לנגח את המשחק מול גרמניה זה בעייתי, זו נבחרת שטובה מאיתנו בכל פרמטר וכך גם מ-90 אחוז מהנבחרות האחרות בעולם. אני חושב שאנחנו עדיין יכולים לצמצם יותר את הפערים. מחר נגד רומניה נצטרך ללמוד מהדברים הפחות טובים שעשינו, בעיקר במעברים מההגנה להתקפה ולהיפך. נגיע מחר משוחררים, במטרה ליהנות - זה משחק הכנה וככה צריך להתייחס לזה. מי שיגיע אחריי לאמן את הנבחרת יוכל ללמוד גם מהמשחק הזה".

על היריבה אמר ברומר: "הרומנים בשלבי התקדמות מאוד גדולים ממה שאני מכיר ויודע, זו נבחרת טובה שלא יהיה לנו קל נגדה. רואים שזו נבחרת טובה, מאורגנת ומאומנת. אנחנו רוצים לשחק משוחרר מחר, להראות שיש לנו כדורגלנים טובים ולהעז במטרה לנצח. זה מאוד פשוט".

בנוסף לדסה שנדבק בקורונה, ברומר יתייצב למשחק מחר ללא ניר ביטון, שפתח במרכז ההגנה נגד גרמניה, אולם שב לסקוטלנד לבקשת קבוצתו סלטיק בהחלטה שאושרה מראש. את מקומו של ביטון במרכז ההגנה צפויים לתפוס אחד מבין איאד אבו עביד, מתן בלטקסה או אוראל דגני.

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, מאור קנדיל, שון גולדברג, איאד אבו עביד, סאן מנחם, דור פרץ, ביברס נאתכו, גבי קניקובסקי, מנור סולומון, מונס דאבור, דין דוד.

אדי יורדנסקו מאמן נבחרת רומניה. Vasile Mihai-Antonio, GettyImages
מחפש ניצחון בכורה. אדי יורדנסקו/GettyImages, Vasile Mihai-Antonio

רומניה מגיעה למשחק בתקווה לרשום ניצחון ראשון בעידן אדי יורדנסקו. המאמן בן ה-43, בנו של אנגל יורדנסקו שהדריך את דור הזהב הרומני, ערך ביום שישי את הופעת הבכורה שלו על הקווים וראה את הנבחרת מפסידה 1:0 ליוון בבוקרשט. הוא מגיע לאצטדיון נתניה בסגל חסר ביותר, ללא שישה שחקני סגל קבועים בעקבות התפרצות קורונה במחנה הרומני, וצפוי לפתוח עם שחקן הנבחרת הצעירה קלאודיו פטרילה ועם מוזמן טרי נוסף, דריוס אולארו מסטיאווה בוקרשט.

הרכב משוער: פלורין ניצה, אנדריי ראציו, ולאד קיריקש, אנדריי בורקה, אלין טושקה, דריוס אולארו, אלכסנדרו צ'יקלאדו, ולנטין מיחאילה, אוקטביאן פופסקו, קלאודיו פטרילה, אנדריי איבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully