וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל המהפך: רוד ואן ניסטלרוי מתכונן לתפקיד חייו בפ.ס.וו איינדהובן

25.3.2022 / 12:30

פ.ס.וו נמצאת אומנם במאבק בשלוש חזיתות, אבל הפסידה תחת שמידט בכל משחקי ההכרעה. אחרי השתפשפות בקבוצת המילואים, רוד ואן ניסטלרוי צפוי להוביל את הקבוצה בעונה הבאה כשלצידו אחד, פרד רוטן. אסף כהן על עתידה של הקבוצה, שלא צפוי לכלול את ערן זהבי

תקציר: פ.ס.וו איינדהובן - פורטונה סיטארד 0:5, שער ובישול לערן זהבי/ספורט1

כילד הוא שלח מכתבים לכדורגלנים שונים בליגה. אם הם מוכנים להחזיר לו תמונה עם חתימה. רבים ענו לו ושלחו תשורה קטנה. את הברכה של ג'וני בוסמן הוא הכי אהב: היא הגיעה בדיוק ביום הולדתו. לימים הוא אף שבר את כל השיאים של החלוץ שחתם לו. רוד ואן ניסטלרוי היה לאחד מגדולי החלוצים של פ.ס.וו ונבחרת הולנד. הוא המשיך לתארי אליפויות ומלכויות שערים במנצ'סטר יונייטד ובריאל מדריד, ועכשיו הוא מוכן לתפקיד הגדול בחייו עד כה - מאמן ראשי בפ.ס.וו. איינדהובן.

ואן ניסטלרוי יהיה הסמל העיקרי, לפחות כלפי חוץ, של המהפך שתעבור פ.ס.וו. בקיץ הקרוב. מנכ"ל, מאמן, סגל שחקנים - הכול משתנה. רוג'ר שמידט עוזב אחרי שנתיים, המנכ"ל מתחלף, והשחקנים הבכירים יעזבו גם הם. כל השינויים האלה בתכנון, בזמן שעוד לא ברור כיצד תסיים קבוצתו של ערן זהבי את העונה הנוכחית. היא כרגע בפיגור של 2 נקודות בלבד מאייאקס בליגה, תשחק בעוד כמה שבועות בגמר הגביע וגם מתמודדת ברבע גמר הקונפרנס ליג.

רוד ואן ניסטלרוי עוזר מאמן פ.ס.וו. GettyImages
מתכונן לתפקיד הגדול של חייו. רוד ואן ניסטלרוי/GettyImages

אחרי כמעט שנתיים של רוג'ר שמידט, למרות שהקבוצה עדיין במאבק בשלוש חזיתות, באיינדהובן מרגישים צורך בשינוי. מעט מאוד משחקים גדולים וחשובים הסתיימו בניצחונות (בשנתיים הללו בליגה עוד לא ניצחו את אייאקס ופיינורד, רק ניצחון אחד על אקלמאר), משחקי הכרעה מול בנפיקה באלופות וסוסיאדד באירופית הסתיימו בהדחה. הכדורגל לא היה מבריק, התוצאות לא מספיק טובות. הסגל מורכב מלא מעט זרים מבוגרים, התקציב בנוי מהלוואות לא קטנות שהגיעו בתקופת הקורונה. פ.ס.וו. צריכה לבנות סגל צעיר יותר שיכניס לה כסף בעתיד אבל שיספק את רצון האוהדים לתארים ולכדורגל התקפי.

אז איך מתכננים שינויים כשלא יודעים איך תסתיים העונה ובאיזו מפעל אירופי תשתתף הקבוצה בעונה הבאה? מארסל בראנדס, שהיה המנהל המקצועי של פ.ס.וו בעבר והוביל אותה לשלוש אליפויות, ונכשל בתפקידו האחרון באברטון, חוזר למועדון והפעם כמנכ"ל והאיש החזק. כמנהל מקצועי מינה את פיליפ קוקו, שחקן עבר מפואר, וזה הביא תארים רבים. העזיבה של שמידט מאפשרת לבראנדס להביא את המאמן שהוא רוצה. בראנדס רוצה סמל מועדון שאפשר להזדהות איתו. כמו קוקו, ואן ניסטלרוי יחבר את הקהל למועדון. האם הוא גם יביא לה תארים?

ואן ניסטלרוי הוא אהוב הקהל באיינדהובן, שחקן שעשה קריירה גדולה במועדונים הגדולים של אירופה. רבות דובר על אופיו - אדם נוח ונעים מחוץ למגרש, בלתי נסבל בתוכו. סר אלכס פרגוסון אמר עליו פעם: "אם מנצחים 0:4 אבל הוא לא כבש, הוא עצבני וכועס ולא מדבר עם אף אחד". את עבודת האימון למד מלמטה. אימן את הנערים והנוער והיה עוזר מאמן הנבחרת של חוס הידינק. בפ.ס.וו. מאוד אוהבים את היחס שלו לשחקנים, את השיפור שרואים אצל רבים מהם ואת הכדורגל שמשחקות קבוצותיו השונות.

לפני כחודשיים, כשהמנכ"ל הנוכחי פנה לואן ניסטלרוי וביקש ממנו לחשוב על התפקיד, חלוץ העבר סירב ואמר שאינו מוכן עדיין. כעת נראה שהוא פתוח להצעה. כדי לסייע לו ולהדריכו, פ.ס.וו. רוצה למנות כעוזר את פרד רוטן. כן, רוטן. אותו מאמן שבישראל לא מעט אנשי תקשורת ואוהדים לעגו לו בשל חיתוך הדיבור, הוא איש מקצוע מאד מוערך בהולנד בכלל ובאיינדהובן בפרט. למה דווקא רוטן?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פרד רוטן מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
יהיה העוזר של ואן ניסטלרוי? פרד רוטן/אדריאן הרבשטיין

רוטן בן ה-59 עבד בפ.ס.וו. מאז 2001 במספר תפקידים בכמה קדנציות. מנהל מחלקת הנוער, עוזר מאמן ולבסוף, ב-2009 מונה למאמן הקבוצה. הוא אומנם לא זכה באף תואר, אבל הכדורגל של פ.ס.וו. תחתיו היה התקפי ומהנה. ג'יני ויינלדום אף ציין את רוטן כמאמן שהשפיע עליו יותר מכל מאמן אחר. רוטן אמור להדריך את ואן ניסטלרוי ולעזור לו בצעדיו הראשונים כמאמן ראשי. הניסיון והוותק של רוטן, לצד השם והכריזמה של ואן ניסטלרוי הם התקווה הגדולה של בראנדס לפ.ס.וו. החדשה תחתיו.

סגל השחקנים גם הוא יעבור מהפך. למרות דיווח של עיתונאי טורקי השבוע, לפיו פ.ס.וו. תציע לזהבי הארכת חוזה, הסיכוי לכך קטן מאד. בראנדס ילך לכיוון יותר מקומי וצעיר. גם מריו גצה הודיע שלא בטוח שיישאר לעונה נוספת, על אף שהוא תחת חוזה. בפ.ס.וו. מחכים גם להצעות שיגיעו על קודי גאקפו ונוני מדואקה. לגבי השחקנים, גובה התקציב יקבע על פי המיקום הסופי העונה. אליפות משמע השתתפות בטוחה בשלב הבתים בליגת האלופות, סגנות תספיק רק למוקדמות. בכל אופן, פ.ס.וו. תבנה על לא מעט שחקני קבוצת המילואים שלה ועל רכש מקומי. שמות כמו זהבי וגצה לא אמורים להוביל אותה בעונה הבאה.

כך יכול להיווצר מצב שפ.ס.וו. תסיים את העונה הנוכחית עם טרבל. לפני חודשיים איש לא ציפה אפילו לתואר אחד, ובסוף מארס היא עדיין חזק בעניינים. גם אם תזכה בתארים וגם אם לא, את מועדון הכדורגל פיליפס מאיינדהובן יובילו בעונה הבאה אנשים אחרים לגמרי. סמלי מועדון, הולנדים ושחקנים צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully