וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולטי מיליונרית: איך "נערת הזירה" ב-UFC מרוויחה יותר מהאלופה עצמה?

21.3.2022 / 11:21

בדיקה הראתה שאריאני סלסט הרוויחה לאורך הקריירה שלה מיליוני דולרים, הרבה יותר מאשר אמנדה נונייס. חביב נורמגומדוב ורונדה ראוזי כבר יצאו נגד התופעה, אבל הדוגמנית מתעקשת: "אני גאה ועצמאית"

סידני סוויני באימוני אומנויות לחימה/אינסטגרם, sydney_sweeney

נערות האוקטוגון ב-UFC הן חלק ידוע ומוכר מהמסורת של הענף, כשנשים טובות מראה עומדות בלבוש מינימלי לצד הלוחמים והלוחמות רק על מנת לשמש כתפאורה או בידור לקהל גברי ונלהב. התופעה זוכה לביקורת רבה בקרב ספורטאים, על תופעה מיושנת וסקסיסטית, ועל פי נתונים שמפורסמים בארה"ב, העיוות גדול עוד יותר.

אריאני סלסט נחשבת ל"Ring Girl" מפורסמת וידועה בענף, ואף ותיקה, ועל פי נתוני השכר שלה - ההערכה היא שהיא עשירה יותר מהלוחמת המצליחה ביותר בענף.

סלסט, 36, היא חלק מה-UFC החל משנת 2006. היא זכתה בתואר "נערת הזירה של השנה" שש פעמים בטקסי ה-MMA. היא דגמנה בין השאר ב"פלייבוי", "ספורטס אילוסטרייטד" ו"FHM" בזמן עבודתה עם דאנה ווייט, וכמובן שיש לה עמוד מצליח ב"OnlyFans". על פי ההערכות, היא שווה כ-4.5 מיליון דולר.

אריאני סלסטה, נערת זירה ב-UFC. טוויטר, Arianny Celeste, אתר רשמי
לא מתנצלת. סלסט/אתר רשמי, טוויטר, Arianny Celeste
הלוחמת אמנדה נונייס. Carmen Mandato, GettyImages
לוחמת, מתאמנת, אלופה, ומרוויחה פחות. נונייס/GettyImages, Carmen Mandato

מנגד, אמנדה נונייס היא אחת הלוחמות המפורסמות בענף. היא זכתה באינספור קרבות, הוכתרה כאלופת העולם ונחשבת ללוחמת בכירה שמושכת לא מעט קהל. עם זאת, על פי הערכות, עם כל הספונסרים, הקרבות, הניצחונות והאליפויות - שוויה מוערך ב-4 מיליון דולר בלבד, פחות מהדוגמנית, שלפעמים תפקידה מסתכם בלעמוד בצד מחויכת בלבוש מינמלי, או להיכנס לזירה ולהניף שלט שמורה איזה סיבוב מתחיל.

יש לציין שגם חלק מהלוחמים מתרעמים על הימצאותן של "נשות הזירה" ועל השכר הגבוה שהן מקבלות. חביב נורמגומדוב, מוסלמי מאמין, טען ש"נערות האוקטוגון הם האנשים הכי חסרי תועלת שקיימות בכל עולם הספורט. מה המטרה שלהן? אין דרך אחרת להראות באיזה סיבוב אנחנו? אני מבין שזה חלק מההיסטוריה. אבל בהיסטוריה היו הרבה טעויות, שאפשר להימנע מהן. זו דעתי".

רונדה ראוזי לוחמת MMA. GettyImages
"לבחורות האלה מגיע יותר כסף מאשר לנו?". ראוזי/GettyImages

גם רונדה ראוזי, הלוחמת הכי מפורסמת של הענף, אמרה: "איך יכול להיות שהן מרוויחות יותר מהלוחמות עצמן? סליחה, אבל בלי הלוחמות האלה, בכלל לא הייתה להן עבודה. מישהו חושב שלבחורה שמסתובבת בזירה מסביב לשני לוחמים או לוחמות שמסכנים את החיים שלהם, מגיע יותר כסף מאשר להם? היא עובדת יותר קשה מאיתנו?". ראוזי אף הוסיפה: "יש כאלה שנהיות 'נערות זירה' כדי לממן לעצמן את הלימודים. וזה בסדר. את אישה עובדת, כדי להתקדם בחיים. אבל מי שעובדת ב'הוטרס', שלא תעוף על עצמה".

סלסט הגיבה בעבר בזעם לדברים האלה. "למדתי לאורך הקריירה שלי לא להתייחס לדברים כאלה", כתבה, "אנחנו משקיעות את זמננו לקידום ה-UFC, מראות אהבה לאוהדים המסורים שלנו, ואומנם העולם השתנה, אבל עדיין אני מרגישה את האהבה הגדולה ונהנית מכל דקה. השקעתי 15 שנה של זמן, עבודה ומאמץ כדי להפוך לאישה העצמאית והאמידה שאני כיום".

  • עוד באותו נושא:
  • mma
  • UFC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully