וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוד גביע לארון: יורגן קלופ וליברפול זקוקים לגביע הליגה

עשור מאז הפעם האחרונה שזכו במפעל, המייטירדס משכנעים יותר, בוגרים יותר ולא יכולים להרשות לעצמם סיכוי שתישאר תחושת החמצה. ניב דברת מוכן לקרב הכל-גרמני מול טוכל וצ'לסי (18:30, ספורט1)

תקציר: ליברפול - לידס 0:6/ספורט1

''כדי להפוך לאגדה אמיתית במועדון כמו ליברפול, אתה מוכרח ללכת בכל הכוח גם על הגביעים המקומיים''. זהו משפט שלא בהכרח עומד בקנה אחד עם המדיניות בה נקטה ליברפול בשנים האחרונות בבחירת ההרכבים שלה במשחקי הגביע השונים, אבל כאשר על הציטוט אמונה הדמות שחולקת יותר זמן לצידו של יורגן קלופ מאשר כל אדם אחר כיום, עוזר המאמן פפ ליינדרס, קשה להתווכח.

ליינדרס, שהתבטא בחופשיות ובפתיחות בימים בהם נאלץ להיכנס לנעליו העצומות של קלופ וניהל את גומלין חצי גמר גביע הליגה בלונדון נגד ארסנל (קלופ אובחן אז כחיובי לקורונה), לא רק הדגיש את הרעב הגדול שקיים בסגל הקיים להסתער על התארים בכל החזיתות, אלא גם דאג להבליט את ההעפלה לגמר על חשבונם של התותחנים, הישג שנרשם ללא נוכחותם של מוחמד סאלח וסאדיו מאנה שהובילו את נבחרותיהם לגמר אליפות אפריקה ולא לקחו חלק בהעפלה הראשונה לגמר כלשהו באצטדיון וומבלי לראשונה זה שש שנים.

שחקני ליברפול חוגגים עם מוחמד סלאח. רויטרס
שווים יותר תארים מזכייה באלופות ובליגה? סלאח ושחקני ליברפול/רויטרס

ספק אם דווקא זכיה בגביע הליגה (המפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל האנגלי) היא שתגדיר מחדש את התהילה שסובבת את יורגן קלופ וחניכיו בעונות האחרונות; המנג'ר הגרמני של המייטירדס כבר חקק את שמו באותיות זהב במסדרונות ההיסטוריה המפוארת של אנפילד לאחר שהוביל את ליברפול לאליפות ראשונה זה שלושים שנה וסיפק בעונה שקדמה לכך גם זכייה שישית בליגת האלופות, אולם מעל חצי עשור ללא הופעה באצטדיון הלאומי הוא פרק זמן ארוך מדי לסגל המוכשר והמאוזן שקלופ יצר בהדרגתיות מאז קיבל את המושכות באוקטובר 2015. ההופעה המשכנעת והבוגרת נגד ארסנל היוותה המחשה נוספת לרצון של ליברפול לכרטס את המקום לגמר בוומבלי על חשבונה של ארסנל חסרת הניסיון, ובאותו הערב באצטדיון האמירויות בעיקר חסרת פתרונות.

הבחירות שקלופ ביצע בעבר במפעלי הגביע השונים (כאשר בלטה החלטתו 'לפתוח בהרכב עם הילדים' במשחק הגביע החוזר נגד שרוסברי ב-2020 כדי לאפשר לשחקני הקבוצה הבוגרת חופשת חורף ראויה דאז) גררו ביקורות בקרב פרשנים בכירים, שפירשו זאת כנטייה לזלזל במסגרות המסורתיות והכה חשובות בממלכה. סמלי, אך הגמר הראשון שקלופ הוביל את ליברפול אליו היה בגביע הליגה ב-2016, משחק שאז הוכרע לזכותה של מנצ'סטר סיטי בבעיטות מ-11 מטר. הדחות נוספות מהמפעל כללו הפסד בסיכום שני משחקי חצי הגמר נגד סאות'המפטון והדחות מוקדמות מן הצפוי במפעל נגד לסטר, צ'לסי, אסטון וילה וארסנל.

היה זה אגדת המועדון, ג'יימי קראגר, שהתבטא לאחרונה באשר לחוסר ההישגים של קלופ בליברפול בגזרה המקומית. ''קלופ בעיצומה של עונתו השביעית באנפילד והמציאות לאו דווקא מספקת", אמר שחקן העבר שמשמש כיום פרשן, "הקבוצה שלו פשוט לא ניצחה מספיק, לטענתי. זה אולי נשמע לא מציאותי ביחס לאושר האדיר שיתר התארים שהם זכו בהם סיפקו, אבל התחושה שלי היא שבשורה התחתונה, איכות ההופעות שלהם לאורך השנים היו ראויות לכמות גביעים גדולה יותר".

נכון שבלתי אפשרי להתחרות עם התמורה הכלכלית העצומה המלווה זכיות בליגת האלופות או בפרמיירליג, כי קמפיין שמסתיים עם זכייה בגביע עם האוזניים הגדולות יעשיר קופת כל מועדון בסכום של לפחות 70 מיליון ליש''ט ואילו זכייה בגביע הליגה מעניקה צ'ק על סך 100,000 ליש''ט בלבד (לצד תוספות נמוכות משמעותית בעבור כל ניצחון בשלבי הנוק-אאוט המוקדמים), נכון שאת גביע הליגה גם לא אופפת אותה התהילה בלשון המעטה ומאמנים כמו ארסן ונגר וסר אלכס פרגוסון אף הודו בכך כשעמדו על הקווים, אבל עבור האוהדים יש משפט אחד שממחיש את חשיבותם הרבה של משחקי הגמר במפעלי הגביע: "Supporters love the big day out at Wembley".

עוד בוואלה!

הערב בגמר גביע הליגה: צ'לסי רוצה תואר שלישי העונה, ליברפול בלי ז'וטה?

לכתבה המלאה
יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
במשחק גמר בוומבלי הוא עוד לא זכה לחגוג. יורגן קלופ/רויטרס

באנגליה מתקשים לא להשוות בשבועות האחרונים בין כמות התארים (שמונה, כולל ארבעה גביעי ליגה) שאלופת אנגליה הנוכחית, מנצ'סטר סיטי, זכתה בכהונת פפ גווארדיולה בהשוואה לארבעה גביעים בהם קלופ זכה מאז הגיע לליברפול. לזכותו של הגרמני בן ה-54 ייאמר כי הוא הצליח להנחית באנפילד את הגביע היוקרתי והנחשק ביותר בו גווארדיולה טרם זכה כמאמן הסיטיזנס, ועוד עשה זאת תוך שימוש בתקציב נמוך משמעותית מיריבו הספרדי, אך התחושה העיקרית היא כי ביום בו קלופ יעזוב את ליברפול, תחושות החמצה מסוימות ילוו את ימיו במועדון אם לא יצליח להעשיר את ארון הגביעים עוד יותר.

הערב (ראשון, 18:30, ספורט1) יפגוש קלופ בגמר גביע הליגה יריב מוכר - מאמנה של צ'לסי, תומאס טוכל, במאורע היסטורי כאשר בפעם הראשונה בתולדות הכדורגל האנגלי במשחק הגמר יפגשו לעימות ישיר שני מנג'רים גרמנים. ב-17 המפגשים עד כה בין המנג'רים המנוסים, קלופ הוא שמחזיק בסטטיסטיקה העדיפה עם תשעה ניצחונות לעומת שלושה הפסדים בלבד (וחמש תוצאות תיקו), ולמרות שצ'לסי היא שהוסיפה תואר נוסף לקידומת הנוכחית של המועדון עם זכייה בגביע העולם לקבוצות באבו-דאבי לאחרונה, בליברפול שואבים ביטחון עצמי עצום מהעקביות שהקבוצה מציגה בפרמיירליג לאחר תצוגת תכלית נוספת ביום רביעי האחרון בבית נגד לידס יונייטד, 0:6 מרשים.

עשור לאחר הזכייה האחרונה של ליברפול במפעל, אז ניצחה את קרדיף סיטי, ינסה קלופ לזכות בתואר נוסף עבור המייטירדס, שבמקביל עדיין מתמודדים על כל התארים האפשריים. ניצחון בגמר גביע הליגה בוומבלי יעניק לא רק רוח גבית עוצמתית, אלא נקודות זכות נוספות לקלופ שעדיין מחפש הנפת גביע ראשונה בוומבלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully