וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1969, 1988, 1994: השיאים העתיקים שהפועל תל אביב ניפצה בדרבי

14.2.2022 / 23:01

האדומים עלו ל-0:3 על מכבי תל אביב אחרי 53 שנים, וניצחו אותה במשחק נוקאאוט ראשון ב-34 שנים. הם חזרו לגמר לאחר 28 שנים, וחולמים על תואר ראשון ב-29 שנים. וגם: ההיסטוריה הפרטית שרשם דני פרנקו והמאזן חסר התקדים של יאניס ספרופולוס

שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון על רקע שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
יומולדת, ניצחון שישי על מכבי תל אביב, 30 נקודות. ג'ייקובן בראון חוגג/דני מרון
  • לראשונה מאז 1969, הפועל תל אביב עולה ל-0:3 עונתי על מכבי תל אביב. גם אז, לפני 53 שנים, היא רשמה את שני הניצחונות הראשונים בליגה - ובשלישי הדיחה את יריבתה העירונית מגביע המדינה. בפעם הקודמת היא עשתה זאת בגמר.
  • ההנפה ההיא, אחרי ניצחון 70:88 באיצטדיון בלומפילד, הביאה לאדומים את הדאבל הראשון והאחרון בתולדותיהם. זה היה גם המשחק האחרון שבו שמעון מזרחי עוד לא כיהן כיו"ר המועדון הצהוב.
  • הפועל תל אביב עולה לגמר הגביע בפעם הראשונה אחרי 28 שנים, וחולמת על תואר ראשון זה 29 שנים.
מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. קובי אליהו
ניצחון מספר 14 בקריירה על הצהובים, וראשון במשחק נוקאאוט. דני פרנקו/קובי אליהו
  • דני פרנקו חלף על פני המאמן האגדי של הפועל מראשית ימיה, שמעון (צ'ינגה) שלח, ורשם את ניצחונו ה-14 על מכבי תל אביב כמאמן במשחק רשמי. הישראלי היחיד שעדיין מדורג מעליו הוא עודד קטש (15).
  • מבין 14 הניצחונות של פרנקו, שישה היו עם הפועל תל אביב, חמישה עם הפועל ירושלים, שניים עם מכבי חיפה ואחד עם ברק נתניה. זו הפעם הראשונה שבה הוא גובר על הצהובים במשחק נוקאאוט.
  • ג'ייקובן בראון, שחוגג היום את יום הולדתו ה-32, ניצח את מכבי תל אביב בפעם השישית בקריירה. באף אחד מהניצחונות הוא לא ירד מ-15 נקודות, אך הערב קלע 30 (רק ארבע נקודות מתחת לשיא הקריירה שלו בישראל).
  • המאזן במשחקי נוקאאוט בדרבי התל אביבי עומד על 4:40 למכבי. הפעם הקודמת שבה האדומים ניצחו בסיטואציה דומה אירעה לפני 34 שנים, 82:88 בשמינית גמר הגביע של 1988.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם אנטה ז'יז'יץ', סקוטי ווילבקין, קיירי תומאס. דני מרון
1 מ-4 בגביע המדינה. יאניס ספרופולוס/דני מרון
  • יאניס ספרופולוס הידרדר למאזן 3:1 בקמפיינים של הגביע במכבי תל אביב. אשתקד הוא זכה בתואר, אך ב-2019 וב-2020 הפסיד ברבע הגמר למכבי ראשון לציון ולהפועל ירושלים (בהתאמה).
  • מבין המאמנים שהשלימו עונה לפחות על הקווים במכבי תל אביב, לספרופולוס יש את האחוז הגרוע ביותר בגביע המדינה. צביקה שרף הוא היחיד ש"איבד" יותר גביעים ממנו, אלא שיש הבדל אחד מהותי ביניהם: הישראלי זכה שש פעמים במפעל הזה.
  • רמז לבאות? בשלוש הזכיות האחרונות של האדומים בגביע, קבוצה אחרת היא זו שהדיחה את מכבי. הפעם האחרונה שבה הם הכניעו אותה והניפו אירעה, איך לא, ב-1969.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully