וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-7.5 מיליארד דולר: שוק הימורי הסופרבול משתולל

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 17:20

אם בעבר ה-NFL ניסתה להפריד את עצמה מהימורים, פתיחת השוק ב-33 מדינות הפכה את התעשייה למשגשגת ממש. איך זה קרה, איזו מדינה שולטת בתחום ועל מה תוכלו להמר במשחק שיחל הלילה ב-1:30?

הסופרבול ה-56 יתקיים הלילה (1:30, בין ראשון לשני). כמדי שנה, אירוע הספורט הגדול בארצות הברית מושך אליו כסף רב מתחומים שונים החל מהופעות, פרסומות, זכויות שידור, כרטיסים, מרצ'נדייז ועוד. אחרי שנתיים של קורונה, הקהל חוזר לאירוע הספורט הגדול של השנה, ואיתו מגיע גם חיזוק כספי גדול מימדים בדמות פתיחת שוק ההימורים למדינות רבות בארצות הברית במהלך השנה החולפת.

סופרבול. David Crane, GettyImages
על מה מהמרים? על הכול. הסופרבול יוצא לדרך/GettyImages, David Crane

אם בעבר ה-NFL ניסתה להימנע מקשר ישיר להימורים, כעת היא מחבקת את התעשייה. פתיחת שוק ההימורים בארצות הברית הביאה למכפלות על מכפלות של השוק תוך שנה אחת בלבד, כאשר כיום למעלה מ-33 מדינות בארצות הברית הפכו את הימורי הספורט לחוקיים. האחרונה ואחת המעניינות שבהן היא מדינת ניו יורק.

סך ההימורים המצטבר למשחק הערב עומד על 7.6 מיליארד דולר. סכום דמיוני במונחי אירועי ספורט ברחבי העולם. בהשוואה לגמר הסופרבול בשנה שעברה, מדובר בעלייה של למעלה מ-77 אחוזים. הגמר השנה חוזר להיות אירוע מרכזי ביותר ושובר שיאים כמדי שנה, אחרי שנתיים של קורונה בהן לא היה קהל מלא במגרשים. כזכור, אשתקד בטמפה ביי היו 15 אלף איש, כשכולם צוותים רפואיים שנלחמו בקורונה בארצות הברית. כעת הקהל, ההופעות, ההכנסות והשואו האמריקאי חוזרים במלוא העוצמה. הגמר המדובר משך עד כה למעלה מ-31 מיליון אמריקאים בלבד שהימרו על המשחק האהוב בארצות הברית.

אלון קרמר. יחצ,
20 אחוז מההימורים במדינת ניו יורק. אלון קרמר/יחצ

ואי אפשר גם בלי הקשר הישראלי. כמובן, אחד הישראלים הבכירים בליגות הספורט בעולם הוא אלון קרמר, מנהל הדאטה אנליטיקס ב-NFL. אלון מסביר לנו על השוק: "עד 2017 הימורי ספורט היו חוקיים במדינת נבאדה בלבד. כלומר, על מנת להמר על משחק, המהמר היה צריך להימצא פיזית בתוך גבולות המדינה. מאז, בהדרגה יותר ויותר מדינות החלו לאשר הימורי ספורט חוקיים, כאשר נכון לכתיבת שורות אלו 33 מדינות אישרו את הימורי הספורט בתחומן. מתוך למעלה מ-7.5 מליארד דולר מסך ההימורים המצטבר לאירוע הגמר הערב, כ-1.5 מיליארד דולר מהכסף מגיע ממדינת ניו יורק בלבד".

עוד מציין קרמר כי "העלייה במספר המדינות השנה מתבטאת באופן ברור בסכומי הכסף ובמספר שיא של כ-32 מיליון מהמרים. הסופרבול הינו אירוע הספורט הגדול והנצפה ביותר בעולם באופן כללי, ואירוע הספורט הפופולרי ביותר מבחינת הימורים בפרט".

דותן לזר. לירן אלבז,
הימורים זרים ומוזרים. דותן לזר/לירן אלבז

ולא רק קרמר. חברת הספורט-טק האשקלונית Lsports, אשר ממוקמת בצמרת תעשיית ה-sports data העולמית ומספקת מגוון רב של מוצרים, החל מנתוני ספורט המכסים למעלה מ-60 סוגי ספורט שונים, מערכת ניהול נתונים ומוצרים תומכים כגון מערכת טיפים מבוססת AI, המרת סרטונים של משחקי ספורט לויזואליזציה מבוססת AI ו-ML, נערכת כבר שבועות לטירוף סביב הסופרבול.

דותן לזר, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הספורט-טק Lsports: "בשנים האחרונות ובשנה האחרונה בפרט, בעקבות פתיחת שוק ההימורים ואישורם בארצות הברית, אנחנו רואים עלייה של מאות אחוזים בהיקפים של השוק. מדובר בתנועה לא פחות מטקטונית בשוק שאני משער שתצא מארצות הברית ותמשוך אחרי את כל העולם. כשחקן מרכזי בשוק ההימורים העולמי, אנחנו יכולים להגיד שהסופרבול לא סתם מושך את השוק קדימה עקב פתיחת השוק בארצות הברית, הוא גם מושך סוגים שונים של הימורים מעבר להימורי האונליין הרגילים, בעיקר מכיוון שהלקוח האמריקאי אוהב להיות חלק מהמשחק. בתוך כל החגיגה תמצאו הימורים כמו "האם תפרוץ מלחמה עם אוקראינה" או "כמה פעמים תיאמר במהלך השידור המילה "ביידן".

על מה תוכלו להמר הלילה (רשימה מדגמית)?

  • מי יזכה בהטלת המטבע? (הימור שגרתי)
  • באיזה צבע יהיה המשקה שיישפך על המאמן המנצח?
  • האם יהיה שחקן שיציע נישואין אחרי המשחק?
  • איזו חברת ביג-טק (מטא, אמזון, גוגל) תהיה המפרסמת הראשונה?
  • בכמה פרסומות נראה כלבים (יותר או פחות מ-6.5)?
  • איזה סלב יצולם ראשון (לאונרדו דה קפריו פייבוריט)?
  • באיזה צבע יהיו הנעליים של סנופ דוג כשיעלה לבמה במופע המחצית?
  • כמה פעמים לאורך המשחק יוזכר המושג "יתרון הביתיות"?
  • עוד באותו נושא:
  • הימורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully