וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטריד והתפשט": הטענות נגד אברהם גרנט בתחקיר "חשיפה"

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 10:44

בתכנית של חיים אתגר פורסמו עדויות של נשים שחשו מוטרדות ופגועות מהתנהלותו של מאמן הכדורגל: "ניסה לנשק בכוח, עמד בפניה בעירום מלא". גרנט: "מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי"

התכנית "חשיפה" עם חיים אתגר פרסמה אמש (ראשון) תחקיר שנוגע לאברהם גרנט. בתחקיר עולות עדויות לפיהן מאמן הכדורגל ניצל את מעמדו והטריד לכאורה נשים. התחקיר חשף נשים המעידות שחשו מוטרדות ופגועות מהתנהלותו של מאמן נבחרת ישראל לשעבר.

התחקיר כלל עדות של צעירה שביקשה את עזרת גרנט במציאת עבודה, שטענה שכחלק מהסיוע המאמן הזמין אותה בערב לדירה בתל אביב ובמהלך הפגישה אחז בה בכוח וניסה לנשק אותה, אף שאמרה כי אינה מעוניינת. בהמשך לקח את ידה והניח אותה על גופו במקום אינטימי והיא הזיזה את היד באי רצון. למרות שסירבה בצורה מפורשת לקיים מגע מיני כשהקיצה משנתה בבוקר מצאה אותו עומד מול פניה בעירום מלא.

בעדות נוספת טוענת אישה שהובטח לה שגרנט יסייע לה מקצועית ויקשר בינה לבין סוכן דוגמניות מצליח, שהמאמן הגיע לחדרה במלון בחו"ל והפעיל עליה לחץ נפשי מסיבי לשכב איתו, למרות שלא הייתה מעוניינת, סירבה פעמים רבות ואף ביקשה לעזוב את המקום וללכת לקניות. היא סיפרה שגרנט התפשט בפניה, משך בזרועה ושידל אותה לקיים איתו יחסים באמצעות הבטחות מקצועיות ורמיזות כי היא עלולה לא לזכות בקמפיין אם לא תיענה. לדבריה אמרה "לא" פעמים רבות אך גרנט לא ויתר לה, עד שנאלצה להיענות לרצונותיו.

אברהם גרנט. GettyImages
אברהם גרנט/GettyImages

בעדות אחרת אשת תקשורת מוכרת סיפרה שגרנט הערת לה הערות מיניות ורומנטיות ושלח לה הודעות מטרידות רבות בשעות הלילה. פעולות חוזרות אלה נמשכו חרף סירוביה ומחאתה באופן שפגע בה מקצועית. המסר שקיבלה היה כי אם היא תיעתר לחיזורים היא תזכה במידע עיתונאי בתחום הכדורגל. לדבריה אחרי שלא נענתה לחיזוריו חשה כי הוא מפנה לה "כתף קרה" במהלך עבודתה המקצועית.

במקרה נוסף עיתונאית ספורט העידה כי גרנט נהג להתקשר ולשלוח לה הודעות בשעות הלילה ואף הזמין אותה בשעת לילה לפגישה, אליה הגיעה במטרה לקבל מידע עיתונאי. במהלך הפגישה הוא אחז בה בכוח וניסה לנשק אותה והיא סטרה לו והדפה אותו מעליה.

בעוד מקרה העידה אישה שגרנט הכיר כמלצרית צעירה שהוא הזמין אותה לטיסה עם נבחרת ישראל ובהמשך אמר לה כי אין צורך בחדר עבורה שכן היא תישן איתו. היא סירבה ובהמשך קיבלה ממנו הודעות טורדניות שאף האשימו אותה בהפסד הנבחרת מאחר ולא הצטרפה לטיסה.

בנוסף כולל התחקיר עדויות של עיתונאיות ונשות הפקה שונות שסיפרו שגרנט הטריד אותן באופן מילולי ובאמצעות שיחות טלפון והודעות חוזרות ונשנות בשעות בלתי שגרתיות למרות שלא ענו או סירבו או ביקשו כי הפניות ייפסקו. העדויות כוללות תלונות על חיזור אגרסיבי והצעות בלתי הולמות ובלתי מקצועיות בעליל שיצרו מבחינת אותן נשים סביבת עבודה מטרידה, תוך ניצול כוחני ומניפולטיבי של מעמדו הבכיר בענף הכדורגל.

"תמיד השתדלתי לנהוג בכבוד ובחברות"

תגובת גרנט: "במשך כל שנות חיי האישיים והמקצועיים ראיתי לנגד עיניי מעל כל ההישגים וההצלחות חשיבות עליונה להישאר בן אדם לפעול ביושר ולתת כבוד לכל אישה ואיש באשר הם. אני איש של אנשים, איש של חברויות. ולאורך השנים קיימתי קשרים עם נשים. בכל קשריי אלו השתדלתי מאוד לנהוג בכבוד ובחברות ומעולם לא התכוונתי לנהוג בחוסר הוגנות או לפגוע בצורה כלשהי באף אישה. מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully