וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מנהלת הליגה: "טעיתי". איגוד הכדורסל: "יש חוסר משילות בליגת העל"

30.1.2022 / 10:26

שלומי פרי לקח אחריות על מתן האישור למכבי תל אביב להחליף את אנטה ז'יז'יץ' בדרק וויליאמס, אף שהקרואטי לא הציג בדיקת קורונה חיובית. האיגוד תקף: "קבוצות דוחות משחקים בלי להתחשב. להאיץ את תהליך החזרת הליגה אלינו". המנהלת: "דחיתם 11 משחקי לאומית בחודש"

תקציר: ברצלונה ניצחה 75:85 את ריאל מדריד בקלאסיקו/פלייר

בבוקר שאחרי המשחק הדרמטי בין מכבי תל אביב להפועל חולון, עיקר הדיונים והשאלות עוסקים בהכנסתו של דרק וויליאמס לסגל הצהובים במקום אנטה ז'יז'יץ', אחרי הדדליין ובניגוד לתקנון. החולונים הודיעו כי "ישקלו את צעדיהם", אולם ספק אם יפעילו במישור המעשי, כשהקבוצה תצא הערב (ראשון) לשני משחקי החוץ שלה בטופ 16 של ליגת האלופות, נגד דיז'ון וגלאטסראיי.

מנכ"ל מנהלת הליגה, שלומי פרי, לקח אחריות והודה: "טעיתי. טעיתי בשיקול הדעת, טעיתי כשלא התייעצתי עם יו"ר המנהלת שמואל פרנקל או עם היועץ המשפטי", צייץ בטוויטר. "פעלתי מתום לב מתוך רצון עז שהמשחק יתקיים כסדרו. כל האחריות עליי. נשב היום, צוות המנהלת והיו"ר, לחדד נהלים ולוודא שהתקנון יישמר ולא יופר שוב".

פרי אישר למכבי תל אביב לבצע את ההחלפה בשבת בצהריים, לאחר שהאלופה הודיעה כי ז'יז'יץ' אינו חש בטוב, וישנו חשש שהוא נדבק בקורונה. עם זאת, תוצאה של בדיקה חיובית לא הוצגה - והיא הייתה נדרשת כדי שהקבוצה תורשה לרשום זר אחר במקום הקרואטי.

דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
במנהלת מודים בטעות, ויחדדו את הנהלים. דרק וויליאמס/דני מרון

איגוד הכדורסל תקף את המנהלת בהודעה רשמית שהוציא הבוקר, על רקע המאבק בין הצדדים על השליטה בליגת העל, והחלטת האיגוד להחזירה אליו בעונה הבאה. "בימים אלה, בהם מורגשת חוסר משילות בליגה, כשקבוצות מבטלות לעצמן משחקים ללא התחשבות בקהל האוהדים, בספורטיביות ובזכיין השידור, איגוד הכדורסל רואה חשיבות גדולה בהאצת התהליך של החזרת ליגת העל לאיגוד - בו הקבוצות לא יהיו אלו שינהלו את עצמן, אלא אנשי מקצוע בכל תחום ותחום.

"האיגוד עושה בימים אלו בדיקות במספר תחומים בנושא, וכבר היום ברור שהאיגוד יידע לגייס עבור הליגה והקבוצות שישתתפו בה סכומים משמעותיים יותר מאלו שהמנהלת מביאה להן היום, כשאת מרבית הכספים המנהלת מגייסת מגורמים מוסדיים.

"אגב קורונה, המגיפה משתוללת בכל הליגות, ולא רק בליגת העל. בליגה הלאומית לדוגמה, בה נדחה מספר קטן של משחקים, הם נדחים על פי החלטת גורמי המקצוע באיגוד, ללא אפשרות של הקבוצות להשפיע על ההחלטה, כפי שנהוג בכל ליגה תקינה אחרת, ומיד נקבעים למשחקים אלו מועדים חליפיים. בליגות המקצועניות בכדורגל לא נדחה אפילו משחק אחד בגל החמישי של הקורונה".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל. דני מרון
הסקנדל עורר מחדש את מלחמות העסקנים. יו"ר המנהלת שמואל פרנקל/דני מרון

מנהלת הליגה השיבה למתקפת האיגוד: "בישיבת הדירקטוריון במאי 2020, לאחר שהליגה נאלצה להיעצר בשל המגיפה, הוחלט ברוב קולות על החזרת המשחקים - ומי שבחרו להימנע בהצבעה הכל כך קריטית הזו היו אנשי האיגוד היושבים בדירקטוריון. תקנון הקורונה משתנה על פי צו השעה, ומטרתו לעזור לקבוצות להתנהל בזמן המגיפה ועל מנת שיוכלו להמשיך לשחק גם אם התנאים לא אידיאליים. אחת הסיבות העיקריות שמנהלת הליגה הוקמה הייתה כי הקבוצות הרגישו שהן מנוהלות על ידי עסקנים ופוליטיקאים, ולא מקבלות את המענה הדרוש בסיטואציות כאלה או אחרות לפני כ-20 שנה.

"במנהלת הליגה צריכים לקבל החלטות בזמן אמת ורגע לפני המשחקים, כך שאין ממש זמן לוועדות חקירה וטבעי שיקרו גם טעויות. בשורה התחתונה, הליגה מצליחה להתגבר על המגיפה, המשחקים משוחקים ולכל משחק שנדחה יש כבר תאריך חדש שבו הוא ישוחק.

"הבנו שבאיגוד הכדורסל מודאגים, רק חבל שהדברים לא תמיד מסתדרים עם העובדות. שלושה משחקים מתוך הארבעה ברבע גמר גביע המדינה נדחו בשל האומיקרון, וקשה לדעת אם משחקי הליגה הלאומית מתקיימים או לא מתקיימים כסדרם, כי באיגוד בוחרים שלא לעדכן, לא באתר ולא בתקשורת. מבדיקה זריזה, לפחות 11 משחקים בינואר לא התקיימו במועדם בשל האומיקרון.

"בכל העולם מתמודדים עם המגיפה בצורתה הנוכחית. כמעט בכל מקום משחקים נדחים, אבל אם באיגוד מודאגים, נזכיר כי גם בתקופה הקשה ביותר של הקורונה, ליגת ווינר סל הייתה אחת משלוש היחידות באירופה שהצליחו להגיע למועד סיומן החוקי, בעוד שבאיגוד הכדורסל בחרו להפסיק את פעילותה של הליגה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully