בעלי הפועל חיפה יואב כץ. שלומי גבאי
בעלי הפועל חיפה יואב כץ/שלומי גבאי

אבודים: הצרות בהפועל חיפה לא רק מקצועיות

14.1.2022 / 13:00

הספונסרים נתקלים בקשיים, שחקנים מוצאים את עצמם עם סחבת ביורוקרטית ובקבוצת הוותיקים מתחננים להכרה. אוהדי הפועל חיפה עוזבים את היציעים, ויש לכך הרבה מאוד סיבות. המועדון בתגובה: "המועדון מעצים את חוויית הצפייה, הקהל בנפשנו"

לפני המשחק של הפועל חיפה מול מכבי תל אביב בסוף נובמבר, ציפו במועדון האדום לקהל שיא על רקע הצלחה מקצועית אדירה של האדומים. זה היה שבוע קריטי, שכלל משחק מול סגנית האלופה ולאחר מספר ימים דרבי מול מכבי חיפה. בפועל, הם הצליחו להביא אל היציעים מעט יותר מ-3,000 אוהדים. הרחשים התחילו להישמע - כיצד ייתכן שמועדון מפואר כמו הפועל חיפה, שכבר הוכיח בעבר שהוא מסוגל להביא קהל רב, לא מצליח למשוך את האוהדים גם בתקופות טובות?

על פניו, האהדה בחיפה נוטה בבירור לצד הירוק וקשה למשוך אוהדים. אפשר לתרץ את המספר הנמוך גם בהקמת מ.ס רובי שפירא (שהבעלים יואב כץ מנהל בימים אלה מגעים לרכישתה), אלא שמאחורי הקלעים ישנן עוד סיבות רבות שקשורות לניהול המועדון, והן אלו שלדעת גורמים רבים מונעים את חזרתו לימים הגדולים. מיחס לא מחבק, בלשון המעטה, לספונסרים, דרך התעלמות מקבוצת הוותיקים, שחקנים זרים ששוהים בבית מלון במקום דירה תקופה ארוכה מדי, בקשות שחקנים שלא מטופלות, ועד היעלמות מסתורית של השם "רובי" מחולצות קבוצת הנוער.

כך הפועל חיפה יורה לעצמה ברגל, וממשיכה להתנהל בניגוד גמור למועדון הגדול שהיא יכולה להיות.

גל אראל, לירן סרדל, חנן ממן שחקני הפועל חיפה מאוכזבים. מאור אלקסלסי
לאוהדים יש סיבות טובות לא להגיע. הפועל חיפה/מאור אלקסלסי
seperator

במשך השנים הניהול בהפועל חיפה זכה לביקורות, אבל מעל לכל במה אפשרית צוינה המשפחתיות בקרית חיים. אנשים כמו אפרים גבאי ורון פלדהיים היו חלק מה-DNA של המועדון. לאחר מכן אורן שטרלינג, שנמצא כעת בחופשה כפויה, הפך למנכ"ל שקרוב מאוד לשחקנים ולספונסרים. לצד ביקורות על הניהול, התחושה הייתה ששחקנים ונותני חסות בסדר גודל קטן עד בינוני רוצים להגיע לחיפה, אלא שהסיפור הבא גורם להבנה שהעונה, ככל הנראה, גם הצד הזה נפגע.

בתחילת העונה חתם ספונסר משני בולט עם המועדון על חוזה חסות, והפך בכך לאחד הספונסרים העיקריים של המועדון. עוד לפני החתימה עם הפועל חיפה, אותה חברה קיבלה הצעה מפתה מהפועל ירושלים לשמש כנותנת החסות שלה, אלא שבסופו של דבר, לאחר שהודגשו עניין המשפחתיות והחשיפה התקשורתית בחיפה, שוכנעו לחתום שם. הספונסרים החדשים חשבו שהנה הם נכנסים ל"משפחה", אלא שכבר בהתחלה, מעידים גורמים בסביבתם, הם נדהמו מהמתרחש, בעיקר סביב בקשותיהם והכבוד שלא ניתן, לתחושתם.

אם מקרים שהתרחשו בתחילת העונה וגרמו לתדהמה של אותם ספונסרים מההתנהלות עברו בשקט יחסי, הגיעו כמה משחקים ובהם נשברו לחלוטין נותני החסות. לטענת גורמים בסביבתם, בכמה מקרים פנו ראשי החברה למנכ"ל הזמני רובי רגב ולאנשים נוספים במועדון כדי לקבל כרטיסים להם ולמקורביהם, אלא שבפועל התשובות התמהמהו להגיע, בכל פעם משכו אותם ובחלק מהמקרים נאמר להם שלא יוכלו לבקש את כמות הכרטיסים שביקשו, אלא מספר נמוך יותר. "ספונסר שנותן כמה מאות אלפי שקלים צריך להתחנן לכרטיס?", תהה אותו גורם המעורה בפרטים, "ברור לכל בר דעת שמי שמקבל יחס כזה פשוט לא ימשיך לתמוך בהמשך במועדון, וחבל לפספס כספים על דברים כל כך שוליים".

עוד בוואלה!

יואב כץ מנהל מגעים לרכישת קבוצת האוהדים מ.ס. רובי שפירא

לכתבה המלאה
יואב כץ בעלי הפועל חיפה. לירון מולדובן
"ספונסר שנותן כמה מאות אלפי שקלים צריך להתחנן לכרטיס?". כץ/לירון מולדובן
seperator

לא רק הספונסרים נתקלים העונה בסחבת בטיפול בבקשותיהם, אלא גם השחקנים. כך, לדוגמה, הבלם הזר איזוצ'וקוו אנתוני, שחתם בקבוצה, ביקש למצוא לו דירה ופנה לרגב ואנשי המועדון, אך בפועל שהה מעל לחודש בבית מלון. באחד הימים, מספר אחד מחבריו, הבלם כבר הבהיר שנמאס לו מהסאגה והוא חושב שאם המצב יימשך כך הוא יבקש לעזוב, לאחר שלטענתו כל בקשותיו נתקלו במענה לא מספק. לבלם נאמר על ידי מספר שחקנים לפנות למי שכלל לא אמור להתעסק בענייני המועדון ומי שבחיפה מקפידים להדגיש שהוא בחופש - אורן שטרלינג. איזוצ'וקוו, שהכיר את שטרלינג, שכזכור אף החתים אותו במלון גארדן, פנה אליו ולפי שחקנים, לאחר מספר ימים הבלם כבר שהה בדירה. בחיפה, מצידם, לא ממש מבינים את הטענות. בקבוצה הדגישו שהשחקן שהה במלון בחדר איכותי ובעלות גבוהה פי כמה משכירות של דירה, וזאת בשל סיבות רבות ומגוונות שמטרת כולן להיטיב עמו.

זר נוסף שפנה לאנשי המועדון בנוגע לבעיה פעוטה בעניין בעיות אינטרנט מצא עצמו מתעסק בכך חודש, ורק לאחר שפנה לגורמים אחרים הצליח לפתור את התקלה. שחקנים ישראלים שביקשו מרגב תשובות ופתרונות לבעיות מנהלתיות גילו שהדבר נמשך זמן רב מאוד, מה שגרם להתערבות נוספת של שטרלינג, שכאמור, נאסר עליו לגעת בענייני הקבוצה ונמצא בחופשה כפויה בשל תלונת מתנדבת המועדון שפגע בה מינית, עד להחלטת הפרקליטות. כך היה גם במקרה ענייני מס של אחד השחקנים הבכירים, נושא שנסחב למשך חודשים ארוכים ובסוף נפתר בזמן קצר ובכמה שיחות טלפון.

"אין ספק שהשנה יש סחבת רצינית בכל בקשה", קובע אחד השחקנים הכי בכירים במועדון, "אתה יכול להיות יומיום בטלפון עם רובי או עם אחרים במועדון וזה לא מתקדם בכלום. זה בטח לא תירוץ ליכולת שלנו לאחרונה, אבל הדברים לא צריכים להתנהל כך".

איזוצ'וקוו אנתוני שחקן הפועל חיפה מאוכזב. מאור אלקסלסי
רק רצה לצאת מהמלון, זה לקח יותר מדי זמן. איזוצ'וקוו/מאור אלקסלסי
seperator

אם מחפשים עוד דוגמאות לכך שהמנכ"ל שלכאורה נמצא בחופש מצוי היטב בנעשה במתרחש במועדון, אפשר לראות זאת הלכה למעשה בדיון שנערך לפני כמה שבועות במסגרת תביעה של העובד לשעבר אלברט טל-שיר. אם מישהו ציפה לראות את אחד מעובדי המועדון בדיון, הרי שהוא הופתע לראות את שטרלינג כנציג. המנכ"ל שנמצא בחופשה, כשפי שהבנתם אינה באמת חופשה (וסופג על כך ביקורת מצד גורמים אחרים במועדון), הגיע לדיון בבית המשפט ואף ניהל משא ומתן עם נציגי טל-שיר על פשרה בעניין. "אורן נמצא בעניינים", מעיד שחקן בקבוצה, "אבל ביום יום לא פונים אליו ואז בסוף אחרי סחבות מגיעים אליו".

במקרה של קבוצת הוותיקים וקבוצת הנוער, נראה שהמגמה רחבה בהרבה. לפני כמה חודשים פנה אהרון מילרד, מי שמחזיק כבר שנים ארוכות את קבוצת הוותיקים של המועדון, להנהלה וביקש להירשם כהפועל חיפה בהתאחדות וסורב. מילרד הבהיר למקורביו שאין לו קשר למ.ס רובי, כפי שנוהגים במועדון לומר כדי לתרץ את חוסר העניין בקבוצת הוותיקים, אך גם שם יודעים לספר על שינוי שחל השנה, במנויים לשחקני קבוצת הוותיקים ושחקני העבר, כשגם הם נתקלים לא פעם בסחבת בבקשה שלהם לכרטיסים. "לא מספיק שההווה לא מספיק טוב, אין באמת חיבור לעבר", קובע שחקן עבר בקבוצה, "פעם היינו נקראים לקבל מנויים, עכשיו כדי לקבל כרטיס אתה מרגיש שאתה צריך להתחנן".

בעוד קבוצת הוותיקים אינה חלק מהמועדון, מחלקת הנוער עוברת מהפכה של ממש על ידי צחי נקש, ספונסר שלקח על עצמו את שיקומה. ועדיין, העובדה שהקבוצה שנקראת הפועל רובי חיפה נשאה בעבר את שמו על החולצה וכיום לא, גורמת לזעם גדול של האוהדים, שמרגישים שיש רצון למחוק את זכרו של שפירא.

חנן ממן שחקן הפועל חיפה מאוכזב. לילך וייס רוזנברג
שחקנים מתוסכלים, אוהדים זועמים. הפועל חיפה/לילך וייס רוזנברג
seperator

אם בחיפה מחפשים סיבות לעידוד ומגמה של שינוי, אפשר היה לראות אותה בשבוע שעבר, כאשר רובי רגב הגיע פיזית לביתה של אלמנתו של שפירא רחל, ואחרי שיחה לבבית העניק לה חמישה מנויים ותווי חנייה ליציע הכבוד. כבר בשבת האחרונה, מול הפועל תל אביב, הגיעו נכדיו של שפירא למשחק והם מתכוונים להופיע באורח קבע. "זה בהחלט מרגש וצעד יפה", הודתה אלמנתו של שפירא, "אני פחות מגיעה למשחקים, אבל הנכדים שלי בהחלט הגיעו ויגיעו וזה חשוב לכולנו".

seperator

תגובת הפועל חיפה: "פייק ישן וממוחזר, מחלקים עשרות מנויים לשחקני עבר"

"מדובר בכתבה ממוחזרת, מגמתית, ורצופת שקרים על גבול ההזויים, שמאחוריה עומדים גורמים עלומי שם שמטרתם אחת והיחידה פגיעה במועדון-העומד בראשו ובהנהלת המועדון. חבל שאתר מכובד כמו וואלה! מתעסק בזוטי זוטות פייק ישן וממוחזר.

"לנושא הקהל נתייחס כי הוא בנפשנו. מחירי הכרטיסים למשחקי הבית של הקבוצה הם הנמוכים בליגת על
50 שקלים בלבד לכל המשחקים כולל קבוצות צמרת. אנחנו המועדון היחיד בליגת העל שמאפשר כניסה חופשית לנשים וילדים בחלק מהמשחקים כמו במשחק הביתי הקרוב מול מכבי פתח תקוה. המועדון פועל כדי להעצים את חווית הצפיה וחיזוק הקשר עם הקהל דוגמת: הצבת עמדת צילום מגנטים, חלוקת סופגניות, חלוקת בלונים ממותגים, ארוחת צהרים אישית עם כוכבי הקבוצה, משאל אוהדים לבחירת שחקן העונה, קיום טורניר אוהדים ועוד. לגבי שחקני העבר, המועדון חילק ומחלק עשרות מנויים לשחקני עבר שעומדים בקריטריונים ועומד בקשר שוטף עימם".

אורן שטרלינג מסר בתגובה לכתבה: "כפי שלא הייתי מגיב בעבר לבקשות שלכם איני מתכוון לחרוג ממנהגי. שתהיה לנו שבת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully