וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מעדכנת מטרות: אצילי, בכר והשיאים הבאים שצריך לשבור

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 9:13

אחרי החגיגה בפתח תקוה, הירוקים כבר לא מדברים על "לרדת אל הקרקע", אלא על להישאר בעננים. אצילי רוצה לעבור את בניון, בכר ינסה להתקרב לרוני לוי. דהן יעבור לבית"ר רק אם האלופה תשלים את שכרו, צ'יבוטה עדיין מחוזר

תקציר: מכבי פתח תקוה - מכבי חיפה 4:0/ספורט1

1. שמחה גדולה במכבי חיפה אחרי הניצחון אתמול (שבת) 0:4 על מכבי פתח תקוה והעלייה לפסגת הטבלה בסיום המחזור ה-17. במועדון היה מי שחשש מאופוריה אחרי הניצחון הגדול על מכבי תל אביב , אבל המאמן ברק בכר שוחח עם שחקניו וביקש מהם לפני המשחק: "אין מה לרדת אל הקרקע, פשוט תביאו את אותה רמת מחויבות ונמשיך במומנטום".

הירוקים אכן פתחו בסערה ועם לחץ על היריבה והצליחו להכריע את ההתמודדות במהירות. יחד עם זאת בצוות המקצועי לא אהבו את הירידה ביכולת במחצית השנייה ."אם פתח תקוה הייתה טיפה יותר מרוכזת היינו יכולים לשלם על זה ביוקר", אמרו במועדון, "צריך להחמיא גם לג'וש כהן שעצר כמה הזדמנויות והשאיר את היתרון על שני שערים".

ביום שני האלופה תצא למשחק חוץ אצל הפועל באר שבע, שאתמול ירדה למקום השני אחרי תקופה ארוכה. "ברור שאנחנו רוצים להיות במקום הראשון גם בשלב הזה", אמר שחקן בקבוצה, "חיכינו להיות בראש הטבלה, אבל ידענו שאנחנו צריכים להסתכל רק על עצמנו ולא על אחרות. זה עדיין מה שאנחנו צריכים לעשות כי אם נפסיד בבאר שבע נאבד שוב את המקום הראשון".

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ברני ארדוב
שני ניצחונות מהשוואת שיא מועדון/ברני ארדוב

2. בכר שבר אתמול את שיאו כמאמן מכבי חיפה עם ניצחון תשיעי ברציפות, אבל הוא לא מסתפק בזה. אם הירוקים ינצחו בבאר שבע, המאמן המעוטר ישווה את השיא שלו: 10 ניצחונות רצופים - אותו רשם עם הקבוצה מבירת הנגב. בנוסף, מכבי חיפה משקיפה על שיא הניצחונות הרצופים שלה, שעומד על 11 ונקבע בעונת 2005/6. מי שעמד אז על הקווים היה לא אחר מאשר רוני לוי, שביום שני הבא ינסה למנוע מהירוקים להתקרב.

"אין ספק ששיאים זה נחמד, אבל חשוב מזה אנחנו רוצים לנצח את באר שבע ופשוט לבסס את עצמנו במקון הראשון" אמר אחד השחקנים, "אבל ברור שכולנו רוצים גם להיות כאלה ששברו שיאים".

גם עומר אצילי בתמונת השיאים. עם 11 שערים ו-9 בישולים, הוא מרוחק רק בישול אחד מלהפוך לשחקן שהגיע לדאבל-דאבל הכי מהיר בליגת העל מאז יוסי בניון לפני 20 שנה. שחקנים בקבוצה העידו שאצילי ניסה לשבור את השיא של בניון (שעשה זאת אחרי 19 מחזורים) כבר אמש והוא נחוש לרשום את ציון הדרך היוקרתי במשחק העונה.

דולב חזיזה עם עומר אצילי שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
סחטו מחמאות מכל כיוון. אצילי וחזיזה/ברני ארדוב

3. אך לא רק אצילי זכה למחמאות אמש. במכבי חיפה שיבחו את דולב חזיזה, שהאריך חוזה לא מזמן, אבל במועדון מבינים שאם ימשיך ביכולת הנוכחית הוא ימשוך לא מעט התעניינות מקבוצות מעבר לים. "דולב פשוט בכושר שיא", קבע גורם בקבוצה ,"ברגע שהוא מתמקד רק בכדורגל ומתעל את האמוציות שלו למגרש, הוא אחד השחקנים הכי טובים בישראל".

גם המחליפים זכו למחמאות גדולות כאשר שניים מהם, מאור לוי הצעיר ובן שהר אף כבשו שערים. לוי זוכה לאחרונה ליותר ויותר קרדיט ובמועדון מרוצים מאוד מההתקדמות שלו. בחיפה הרגישו שלקשר חסרים מספרים ולאחרונה לוי מתחיל לעלות על הלוח גם בנושא זה כשהוא כבר עם שני שערי ליגה ושלושה בכל המסגרות העונה. בנוגע לשהר הרי שבקבוצה היו מרוצים ששבר את הבצורת ורשם שער בכורה בליגה. שהר כבר הבהיר שהוא לא מעוניין ולא יהיה מוכן לעזוב בחלון ההעברות הנוכחי.

גם גודסוויי דוניו זכה למחמאות גדולות על כניסתו. אגב השלושה בתמונת ההרכב למשחק הגביע ביום שלישי נגד בית"ר ירושלים. מי שהוחלף אתמול לאחר שנתוני ה-GPS הראו שהוא מתחיל לסבול מעומס היה הבלם בוגדאן פלאניץ'. בחיפה מקווים שהדבר לא יפריע לבלם הסרבי להיות כשיר למשחק מול בית"ר בגביע. מי שעדיין בספק גדול למשחק הם ריאן סטריין ומחמוד ג'אבר, אבל חוסה רודריגס אמור לחזור לסגל.

בן שהר שחקן מכבי חיפה חוגג שער עם מאור לוי. ברני ארדוב
נכנסו טוב למשחק ועשויים לפתוח בגביע. לוי ושהר/ברני ארדוב

4. אחרי שחלון ההעברות נפתח, הירוקים רוצים מאוד לצרף שחקן כנף כאשר מאוויס צ'יבוטה הוא עדיין המועמד המוביל. מנגד, השוער השלישי איתמר ישראלי ישוחרר ואורי דהן צפוי להיות מושאל. בית"ר ירושלים מאוד מעוניינת בבלם, אבל לא יכולה לעמוד בשכרו והוא יעבור לבית וגן רק אם מכבי חיפה תשתתף בעלויות. גם מכבי נתניה רוצה את דהן, אבל רק בהעברה קבועה ולא בהשאלה.

יובל אשכנזי עדיין לא קיבל את האור הירוק לצאת להשאלה, אך ההערכה היא שהוא יעזוב כבר בשבועות הקרובים ונתניה היא המועמדת המובילה לצרפו.

משחקי המחזור הבא בליגת העל

הפועל תל אביב - הפועל נוף הגליל
הפועל חיפה - מכבי פתח תקוה
הפועל ירושלים - מכבי תל אביב
הפועל חדרה - מ.ס. אשדוד
עירוני קרית שמונה - בית"ר ירושלים
מכבי נתניה - בני סכנין
הפועל באר שבע - מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully