וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיח כבר פעמיים את הפועל ירושלים: הכירו את פרומיטיי של ננו גינזבורג

6.1.2022 / 16:15

שותפו הנצחי של אורן עמיאל יעמוד כעת בין האדומים לבין הכרטיס לטופ 16 בליגת האלופות. קבוצתו האוקראינית נשענת על שלושה זרים ששיחקו בעבר בישראל, בראשות דיאנג'לו הריסון. המשחק הראשון בפליי אין: ביום רביעי בארנה

דני אבדיה מדבר אחרי הניצחון ביום הולדתו/עריכת וידאו: ניר חן

כאילו שסדרה בין קבוצה ישראלית למאמן ישראלי אינה פיקנטית דיה, הרי שהסיטואציה שנוצרה העונה בהפועל ירושלים הופכת את הפליי אין נגד פרומיטיי לאירוע עסיסי של ממש: האדומים ייאבקו על הכרטיס האחרון לטופ 16 של ליגת האלופות נגד ננו גינזבורג, שותפו הנצחי של אורן עמיאל.

בחמש משש עונותיו של גינזבורג בנימבורק הצ'כית, עמיאל היה עוזרו - ואחר כך גם ירש אותו בתפקיד. כעת, הוא זה שיעמוד בין הקבוצה שבה החל חברו את העונה ושממנה פוטר. המשחק הראשון בסדרת הטוב משלושה ייערך בארנה ביום רביעי הקרוב, והמשחק השני באוקראינה בשלישי הבא (18 בינואר). בשל הדחיות שנוצרו מהתפרצות הקורונה במנרסה, אם יידרש משחק שלישי ומכריע - הוא יתקיים כבר ביום שישי בצהריים, ב-21 בחודש בירושלים.

המנצחת בסדרה תשתלב בבית לא פשוט בטופ 16, עם אוניקאחה מלאגה, קלוז' נאפוקה והמנצחת בין איגוקאה לאוסטנד (כרגע 0:1 לבוסנים, שניצחו שלשום בביתם 71:87).

מאמן פרומיטיי ננו גינזבורג. ליגת האלופות, אתר רשמי
אחרי פתיחה קשה, יגיע לארנה עם רצף של 13 ניצחונות. ננו גינזבורג על ספסל פרומיטיי/אתר רשמי, ליגת האלופות

גינזבורג, שמאמן עדיין את נבחרת צ'כיה ויפגוש בקיץ ביורובאסקט את נבחרת ישראל, כבר הדיח את ירושלים פעמיים ממפעל אירופי בעבר, כשעלה עם נימבורק על חשבונה לטופ 16 של היורוקאפ ב-2011 וב-2013.

הוא הגיע לפרומיטיי בשלהי העונה שעברה, וסייע לה לזכות באליפות ראשונה בתולדותיה, אבל העונה הנוכחית נפתחה עבורו בצורה אמביוולנטית. מצד אחד, המאמן הישראלי דילג בקלילות על שלושת שלבי המוקדמות, אך מצד שני הוא ספג שני הפסדים ביתיים בתחילת שלב הבתים - האחד משלשה בשנייה האחרונה לטנריפה (שבהמשך גברה עליו גם בספרד בשתי נקודות הפרש) ואחריו הובסה קבוצתו ב-22 הפרש בידי לודוויגסבורג.

אבל לפרומיטיי יש לא מעט איכות בסגל, ועל אף חסרון הביתיות, היא צפויה להערים קשיים על ירושלים. היא סיימה במקום השלישי בבית א' עם מאזן 3:3, ודורסת את הליגה האוקראינית עם 0:22; לארנה היא תגיע כשבאמתחתה 13 ניצחונות רצופים (11 בליגה ושניים באירופה), ועם פנים שמוכרות היטב לקהל בארץ. שלושה הקלעים המובילים שלה הופיעו בעבר בליגת העל: דיאנג'לו הריסון (15.4 נקודות), די ג'יי קנדי (13.6 נקודות ו-7.4 ריבאונדים) וכריס דואו (13.6 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים), ויש להם גם את שון אוואנס (6.3 נקודות ושבעה ריבאונדים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully