וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל בלתי מחוסנים בבשיקטאש: הפועל חולון לא תוכל לארח בישראל?

30.12.2021 / 7:03

ארבעה משחקני הקבוצה הטורקית לא קיבלו אישור כניסה לארץ, וראשיה מאיימים שלא להופיע בשבוע הבא. מסר מליגת האלופות: אם לא יחול שינוי, המשחק יועבר למדינה אחרת. חולון פנתה לקבלת אישור חריג ממנכ"ל משרד הבריאות

שחקני בשיקטאש. ליגת האלופות, אתר רשמי
הודיעו שיגיעו לישראל בתנאי שכל השחקנים יורשו להיכנס. בשיקטאש/אתר רשמי, ליגת האלופות

מגיפת הקורונה הביאה איתה לעולם הספורט שלל סיטואציות מוזרות, אבל הפועל חולון ניצבת כעת בפני אחת ההזויות שבהן: הקבוצה הישראלית עלולה לאבד את יתרון הביתיות בסדרת הפליי אין של ליגת האלופות, ולהעביר את משחקה הביתי למדינה אחרת.

לקראת המפגש הראשון נגד בשיקטאש, שאמור להתקיים ביום רביעי הקרוב בהיכל הטוטו, החולונים העבירו כנהוג את רשימת חברי המשלחת של המועדון הטורקי. אלא שאז התבררה הבעיה: כניסתם לישראל של ארבעה שחקנים נדחתה, משום שהם נחשבים כמי שאינם מחוסנים ואינם זכאים לתו ירוק. כלומר, עברה חצי שנה מאז החיסון השני מבלי שקיבלו בוסטר - או שלא התחסנו בכלל.

הקושי התעורר בעקבות הקשחת היתרי הכניסה לאזרחים זרים מאז התפשטות זן האומיקרון. בשיקטאש הבהירה בתגובה שלא תופיע למשחק אם לא תורשה להגיע בסגל מלא, והלינה על הפגיעה בספורטיביות. היא קיבלה גיבוי מליגת האלופות: העובדה שישראל היא המדינה היחידה שאינה מאפשרת כניסתם של שחקנים בלתי מחוסנים, בניגוד לכללי המפעל (שמאפשר להם לשחק בכפוף לבדיקות שליליות), העמידה את חולון בפני בעיה.

מאמן הפועל חולון מאוריציו בוסקאליה עם שחקניו. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
ההכנה שלו למשחק תלויה בפרופ' נחמן אש. מאוריציו בוסקאליה/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

בהודעת הליגה לקבוצה הישראלית הובהר כי אם לא יתאפשר לכל שחקני היריבה להיכנס ארצה, היא תיאלץ להעביר את המשחק למדינה אחרת. גם אם אותם שחקנים היו ממהרים לקבל חיסון, הרי שהם לא יספיקו לקבל תו ירוק לפני ההגעה למשחק, כך שמהלך בזק שכזה אינו רלוונטי כדי להתיר את הפלונטר.

ראשי חולון פנו בבהילות לאיגוד הכדורסל ולמשרד הספורט בבקשה שיתערבו ויסייעו להם. בקשה להענקת אישור חריג הועברה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ואם ישיב בחיוב - תיפתר הבעיה. בגלים קודמים של המגיפה, גם כאשר נאסרה כניסת אזרחים זרים לישראל, הוחרגו תחרויות הספורט הבינלאומיות. משרד הפנים הוא זה שאמון על הנפקת אישורי הכניסה לארץ, אך הוא פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

סדרת הפליי אין, שבסופה יוכרע מי תעפיל לטופ 16, תיערך בשיטת הטוב משלושה: המשחק הראשון אמור להתקיים בחולון, השני באיסטנבול, והשלישי - אם יהיה בו צורך - בחולון. המנצחת תשובץ לבית שבו ישחקו לודוויגסבורג, גלאטסראיי ודיז'ון או ריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully