וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס טדי: מאחורי רגעי הפחד בהם נדחקו אלפי אוהדים בכניסה לדרבי

27.12.2021 / 12:00

הלחץ של האוהדים, ההחלטה הנכונה של המשטרה והחשש מאסון כבד. כך התמלא היציע המזרחי ב-130% תכולה, ורק מסע לחצים ופעילות של הנהלת המועדון מנעו שיחזור של מאורעות הר מירון. בית"ר ירושלים בתגובה: "מתנצלים בפני הקהל"

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל ירושלים/ספורט1

נס טדי. רק כך ניתן לכנות את מה שהתרחש בכניסה ליציע המזרחי ובתוכו אמש (ראשון) בדרבי הירושלמי. המוני אוהדים נרגשים התבשרו כשעתיים וחצי לפני שריקת הפתיחה שכל הכרטיסים ליציע המזרחי עבור אוהדי בית"ר ירושלים אזלו.

משטרת ישראל נערכה לדרבי הלוהט הזה וידעה פחות או יותר כמה אוהדים אמורים להגיע לאיצטדיון טדי, בצהוב ובאדום. הדוחק בכניסה ליציע המזרחי הסתיים בנס ללא נפגעים וקורבנות. אלפים המתינו בחוץ לכניסתם, כאשר סורקי הברקוד של התו הירוק פעלו בעצלתיים, ולקח המון זמן עד שכל אוהד יכול היה להיכנס.

נשים וילדים נמחצו, נפלו, נחבטו וחיכו מעל 40 דקות בתור, כאשר בשלב מסוים במשטרה הבינו שאין יותר מקום ביציע ופשוט סגרו אותו. בצפיפות שנוצרה, רק העובדה שהשערים נפתחו מנעה אסון. אם לא היה נעשה כך, זה היה מסתיים באסון נוראי עם אירוע רב נפגעים, כולל הרוגים.

אוהדי בית"ר ירושלים בדוחק בטדי. זהות הצלם אינה ידועה. שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים,
אוהדי בית"ר ירושלים בדוחק בטדי/זהות הצלם אינה ידועה. שימוש לפי סעיף 27א' בחוק זכויות יוצרים

הפתיחה מנעה את האסון הזה, בו נכנסו אלפים ללא כרטיס וללא בדיקת תו ירוק. בעקבות כך, נוצר מצב שנכנסו אל היציע המזרחי מעל 10,000 איש, כאשר הוא מכיל כ-7,500 מקומות בלבד ובו כולם קופצים 90 דקות. 130% תכולה, לפחות.

הייתה הרגשה בקרב האוהדים שהיציע עומד לקרוס, וממש בשריקת הפתיחה, אוהד אחראי התקשר למשטרה והתריע: "היציע פה קורס! אם לא תעשו משהו - יהיה פה אסון מירון 2". השוטרים פעלו במהירות ופתחו יציעים צדדיים אליהם עברו כמות אוהדים מהמזרחי. להבא, המשטרה צריכה להיערך נכון יותר ולהבין איזו כמות צפויה להגיע. בפעם הבאה, לא בטוח שיהיה נס שיציל את כולם.

אוהד אסתמטי שהיה בלב הדוחק והעומס בכניסה, סיפר: "המשטרה סגרה שערים אפילו שהשער אצלנו לא פעל. כלום לא זז, ומשום מה ונהיה יותר ויותר עומס. אנשים דחפו. היינו שנייה מליפול על הרצפה ואז כולנו יודעים מה היה קורה. דקה שלמה כמעט לא נשמתי. נדחפנו לגדרות והמשטרה פשוט מסתכלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כך זה נראה אתמול בטדי

אוהדי בית"ר ירושלים/יהונתן פדידה

בית"ר ירושלים פרסמה היום תגובה לאירועים בה נכתב: "אמש סביב השעה 19:30 החלו להתקבל דיווחים על צפיפות רבה בכניסות למגרש, בדגש על הכניסה ליציע המזרחי. לאחר בדיקה מהירה התגלה כי על אף ההיערכות המרבית טרם המשחק, ועל אף התיאומים שנעשו מול כלל הגורמים המעורבים בניהול האירוע, נוצר עומס מחוץ לשערי היציע המזרחי. עם היוודע מצב הכניסה בשערי האצטדיון, פעלה הנהלת המועדון על מנת לייצר פתרונות מיטביים בזמן קצר לטובת הקלת העומסים ומניעת הדוחק בכניסות.

"לצד השיחות הרבות שהתקיימו אמש לפני, במהלך ולאחר המשחק, יזם הבוקר מנכ"ל המועדון, מוני ברוש, פגישה דחופה עם מפקד משטרת מוריה, קובי יעקובי, האחראים לאבטחה בטדי, אנשי האצטדיון וכלל הגורמים המעורבים בניהול האירוע על מנת לבצע בדיקה מעמיקה סביב מהות התקלה שהובילה לדוחק בכניסות.

"אנו מתחייבים לבדוק את הפער שנגרם אמש באופן רציני ומעמיק, על מנת שיחד עם כלל הגורמים המעורבים נייצר עבורכם חווית כדורגל נעימה ונוחה יותר כבר במשחקים הבאים. כמועדון אשר פועל כל העת על מנת לשפר את החוויה במגרש ומחוצה לו, אנו מבקשים להתנצל בפני הקהל הרב שהגיע, דחף ועודד - אין ראויים מכם לחווית כדורגל נעימה ונוחה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully