וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות עם בכר, השיא של אצילי: מכבי חיפה אופטימית לפני מכבי תל אביב

26.12.2021 / 6:30

הירוקים חגגו את ה-0:6 הגדול על בני סכנין: המאמן מסופק מהיכולת העקבית, שון גולדברג ועופרי ארד זכו למחמאות, אצילי לוהט ו"תענוג לשחק לצדו", ובקבוצה מחכים כבר לצהובים אך עוקבים בחשש אחרי מצב הפצועים: "לא נסכן את מי שלא יהיה כשיר ב-100 אחוז"

תקציר: בני סכנין - מכבי חיפה 6:0/ספורט1

1. חגיגות גדולות נרשמו אמש (שבת) בקרב אנשי מכבי חיפה ושחקניה אחרי ה-0:6 האדיר על בני סכנין. כהרגלם, אוהדי הירוקים נשארו עם השחקנים דקות ארוכות אחרי השריקה לחגוג באיצטדיון בנתניה, אך אז החלו השחקנים לרדת אל חדרי ההלבשה. האוהדים, שסירבו לצאת מהאיצטדיון, קראו לשחקנים להדרן והחגיגות אפילו עלו שלב.

"היו הרבה חששות לפני המשחק", הודה אחד השחקנים בקבוצה, "ידענו שמהרגע הראשון נצטרך להגיע במלוא הכוח וזה הוכיח את עצמו. הפכנו את המשחק לקל".

שני דברים שימחו את אנשי מכבי חיפה ובעיקר את הצוות המקצועי יותר מהכול. הראשון הוא שאחרי כמה משחקים בהם רשמו הירוקים הבדל משמעותי בין המחציות מבחינת היכולת, הפעם השחקנים מילאו אחר ההוראות ולמרות יתרון מבטיח של שלושה שערים עלו למחצית השנייה באותה רמת נחישות והשלימו תבוסה עם שישה שערים. ברק בכר, שביקש משחקניו להתחיל להרוג משחקים ולשמור על יציבות לאורך המשחק, קיבל את מבוקשו.

הדבר השני היה ההתמודדות עם החיסורים הרבים בהגנה. עוד לפני המשחק הדגישו בחיפה שמבחינתם כל שחקני הסגל "שווים" הרכב, ובכר נאלץ להסתדר ללא בוגדן פלאניץ', רז מאיר וסאן מנחם, כאשר עופרי ארד וריאן סטריין מילאו את המקומות של השניים הראשונים. חוסה רודריגס, שהעמדה הטבעית שלו היא קשר אחורי ושיחק לאחרונה כמגן ימני, עבר לעמדת המגן השמאלי והציג יכולת טובה כשהוא שוב מפגין את ההסתגלות שלו לכל עמדה.

"ידענו שיש לנו שחקני ספסל שיכולים לשחק בהרכב בכל זמן נתון", אמרו בקבוצה, "הם הוכיחו שגם כשיש חיסורים הרמה לא יורדת". מלבד רודריגס, ארד זכה להרבה מחמאות ובקבוצה ציינו שהרושם הוא שאחרי הרבה טלטלות שהבלם עבר מתחילת העונה, הוא מתחיל לחזור ליכולתו הטובה כשהוא רושם כבר שני שערים בשלושת המשחקים האחרונים ומציג יכולת טובה גם בהגנה.

מלבד השניים, כל שחקני חיפה זכו למחמאות אך מי שממשיך להפתיע וזוכה למחמאות גדולות הוא שון גולדברג.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מעל כולם, בקבוצה ובליגה. אצילי/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה מודים לקהל. מאור אלקסלסי
כל מה שבכר קיווה לו. הירוקים צוהלים/מאור אלקסלסי

2. מעל כל השחקנים היה אתמול שוב עומר אצילי, שכבש צמד והוסיף שני בישולים. הקשר, שזכה לביקורות על היכולת בשני המשחקים האחרונים, הוכיח שוב שהוא בכושר מצוין ובעיני רבים השחקן הטוב ביותר בליגה כיום. אצילי השווה את שיא הכיבושים העונתי שלו, אותו קבע כשחקן מכבי תל אביב.

"ברור שעומר הוא שובר שוויון", אמר אחד מחבריו לקבוצה, "אבל הגדולה שלו היא שגם כשהוא לוהט וכשהוא עם מספרים אדירים, זה לא פוגע במספרים ובטח ביכולת של כל השחקנים בקבוצה, ואפילו משפר אותנו. כיף לשחק כששחקן כזה לידך".

גם צ'ארון שרי ודולב חזיזה הציגו יכולת טובה, כשהיחיד מבין הרביעייה ההתקפית שלא כבש היה דין דוד. למרות הניצחון הגדול, דוד היה מאוכזב מאוד שלא לקח חלק בחגיגה ושרצף המשחקים שלו עם כיבוש נגמר. גם מאור לוי, שנכנס וכבש את השער השישי, זכה למחמאות והוא חוזר לעצמו ומקבל במשחקים האחרונים קרדיט נרחב, כשבקבוצה ציינו שהוא מוכיח את עצמו והיו מרוצים מאוד עבורו אחרי שחל פיחות בדקות המשחק שלו לפני חודש. אגב, לוי הרים ידיים לשמיים לאחר השער ובסיום הסביר שהקדיש את השער לאחד מחבריו שנהרג בסוף השבוע בתאונת דרכים.

האזינו: שלמה וייס על השישייה של מכבי חיפה

דין דוד עם חוסה רודריגס שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
איפה שלא תשימו אותו הוא יפרח. רודריגס/מאור אלקסלסי

3. אם כבר שיאים, הרי שגם ברק בכר רשם אתמול שיא משלו. המאמן הוביל את מכבי חיפה לניצחון הגדול ביותר שלו כמאמן. הוא שבר את השיאים שלו כמאמן הפועל באר שבע (0:6 על מכבי נתניה) ועם מכבי חיפה במוקדמות הקונפרנס ליג (2:7 מול טורשהאבן). בכר ירצה להשוות עוד שיא במשחק הבא מול מכבי תל אביב כשניצחון של קבוצתו ישווה את השיא מהעונה שעברה של שמונה ניצחונות ברציפות.

אגב השיא של בכר כמאמן היה בימיו בבאר שבע עם עשרה ניצחונות ברציפות. "אין ספק שחוץ מהשחקנים ברק הוא האס שלנו", אמרו במועדון, "הוא יודע בדיוק איך לנוווט את הקבוצה ולהוביל את השחקנים". אין פלא שבמכבי חיפה מעוניינים מאוד שהמאמן ימשיך לעונות הבאות למרות שהוא מחזיק בחוזה רק עד תום העונה הנוכחית.

ההערכה אצל גורמים במועדון היא שכבר בתקופה הקרובה יגישו לבכר הצעה רשמית להאריך את חוזהו. כעת בכר ושחקניו מחכים למכבי תל אביב ובכר ירצה לשבור גם את המחסום הזה. המאמן עדיין לא ניצח עם מכבי חיפה את הצהובים והירוקים משלימים רצף ארוך במיוחד ללא ניצחון על היריבה הגדולה.

בסיום המשחק הבהירו האוהדים בירוק לשחקנים שהם מצפים מהם לנצח סוף סוף את מכבי תל אביב. מלבד ההכנות המקצועיות, במכבי חיפה ינסו להכשיר לא מעט שחקנים. הקפטן נטע לביא יגביר את הקצב באימונים בניסיון להכשירו למשחק כאשר גם מחמוד ג'אבר ישוב השבוע לאימונים ואז יתברר האם הוא יכול לחזור.

רז מאיר צפוי להיות כשיר כשסאן מנחם עדיין בספק. מי שהדאיג את אנשי חיפה היה חוסה רודריגס. הספרדי חש כיווץ בשריר האחורי וביקש לצאת מהמשחק באופן מיידי למרות שלא נותרו חילופים. ההערכה בחיפה שמדובר בכיווץ או במתיחה קלה, אך רק לאחר צילום שיערוך, תתברר בדיוק חומרת הפציעה ואז יידעו בחיפה אם רודריגס כשיר למשחק מול מכבי תל אביב.

"לא נסכן אף שחקן ונמהר להחזיר אותו", אמרו בקבוצה, "מי שיהיה כשיר, יהיה, ומי שלא 100 אחוז, לא נסכן אותו".

שחקני מכבי חיפה מודים לקהל. מאור אלקסלסי
הגיע הזמן לשבור את המאזן מול הצהובים מתל אביב. חיפה אופטימית/מאור אלקסלסי

במחזור הבא תארח מכבי חיפה את מכבי תל אביב למשחק מסקרן, ולאחר מכן תפגוש את מכבי פתח תקוה בחזרה הגנרלית לקראת משחק העונה נגד הפועל באר שבע.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully