וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול קוקוריקו: מה אומרת פרשת התרנגול בבלומפילד?

25.12.2021 / 10:55

פרשת התרנגול שהוברח לבלומפילד רק מלמדת על החשיבות האמיתית של האוהדים בעיני מקבלי ההחלטות של הכדורגל הישראלי: זלזול בלקוח שלא היה עובר באף מגזר עסקי במשק. העיקר שמקרה גיא לוזון יעבור בשקט, כי מה זה איום ברצח לעומת תרנגול?

תקציר: הפועל תל אביב - בני יהודה 3:1/ספורט1

פתאום, בלי הודעה מוקדמת, בני יהודה חזרה למרכז העניינים. זה קרה בזכות סיבוב ח' בגביע המדינה, אחרי שהזהובים - ממרכז הטבלה בליגה השנייה - ניצחו בחוץ את הפועל תל אביב ממרכז הטבלה בליגת העל, והדיחו את האדומים מהמפעל. כתוצאה מכך ניר קלינגר פוטר מאימון הפועל תל אביב פחות מיממה לאחר המשחק, אבל את עיקר הכותרות מהמשחק תפסה פרשה ביזארית שהיא כולה שיעור מאלף על מעמד האוהד בכדורגל הישראלי, על הצביעות של המשטרה ובעיקר - על כמה הכול מטומטם גם רגע לפני שעוברים ל-2022.

אוהד כדורגל נעצר אחרי שניסה להכניס תרנגול כפות למגרש כדורגל. משטרת ישראל, אתר רשמי
סיפור שממחיש כמה הכול פה מטומטם/אתר רשמי, משטרת ישראל

נתחיל בעובדות המקרה, שנראה כי אין עליהן מחלוקת: שני אוהדי בני יהודה ניסו להבריח תרנגול לשער 8 באצטדיון בלומפילד לפני המשחק מול הפועל ת"א במוצ"ש (גילוי נאות לפני ההמשך: לח"מ היכרות רבת שנים עם אחד העצורים וכן עם משפחתו המורחבת של התרנגול).

וכעת נמשיך: משטרת ישראל, תוך שימוש באמצעי חקירה ובילוש מיוחדים ומתקדמים, הצליחה לסכל את הפשע ועצרה את השניים. למחרת הם הובאו בפני השופטת כריסטינה חילו-אסעד מבית משפט השלום בתל אביב, כשהמשטרה דורשת להרחיק אותם לשלוש שנים מהמגרשים. השופטת חשבה שהמשטרה פאתטית: היא גלגלה את התובע המשטרתי מכל המדרגות, נתנה נזיפה קטנה לשני האוהדים ושלחה אותם הביתה. את העונש שלהם, כך חשבו בתחילת השבוע, הם יקבלו באמצעות צפייה במשחקים המשעממים של בני יהודה בליגה הלאומית. המקרה הפך לאייטם תקשורתי שהציג את המשטרה באור נלעג במיוחד.

במה שנראה כנקמה ילדותית, עמל התובע המשטרתי על בקשת ערר, המשטרה פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב והשופט-עמית ציון קאפח פסק שיש להרחיקם לתשעה חודשים מהמגרשים. הנימוק של בית המשפט הנכבד: חוק הספורט צופה פני עתיד, ולכן יש חשש שבמידה שהתרנגול יגיע לכר הדשא, וכדור שאמור להיכנס לשער של אחת הקבוצות יפגע בו ובכך היא תקופח - תחל מהומה ביציעים. כן, באמת. וכל היופי הזה מכספי המיסים שלכם, כמובן.

ומה יעשו לגיא לוזון?

לפני כשבועיים פרסם עמוד האינסטגרם "אולטראס ישראל" סרטון מעניין מהמגרש באום אל פאחם: רואים שם יציע שכמעט כל האוהדים בו משתוללים, עוקרים כסאות ומשליכים אותם למגרש. בפינה השמאלית של התמונה רואים חבורת שוטרים שרצה בהיסטריה ובורחת מהכיסאות. כמה עצורים היו שם? בדיוק כמו מספר הודעות היח"צ שהמשטרה פרסמה באמצעות שלוחותיה בתקשורת על הטיפול הנוקשה במתפרעים שם (על סיכול הברחת התרנגול דווקא היו הודעות יח"צ מתרפסות). זה מצטרף לאלימות חסרת התקדים סביב המגרש בדוחא, שמייצר סיפורים שגורמים לאגדות על הפרעות ביציעים של שנות השבעים להישמע כמו סיפור לפני שנת הצהריים בגן אנתרופוסופי בקריית טבעון.

אבל למה ללכת על מקרים עתיקים מלפני שבוע? מה אומר חוק הספורט, לדעת התביעה המשטרתית בכלל ולדעת כבוד השופט-עמית ציון קאפח בפרט, על הסרטון של מאמן מכבי פ"ת, גיא לוזון, שצרח על אוהד לאחר המשחק מול קריית שמונה השבוע: "אני ארצח אותך, אני אשחט אותך"?

נכון, זה לא חמור כמו תרנגול ביציע, אסור להשוות. אבל סביר להניח שהתנהגות אלימה כזו של בעל תפקיד, שמאיים בצרחות מול מצלמה, עם תנועות גוף של עולם תחתון מקצועי, פחות עמדה לנגד עיניהם של המחוקקים עת הגו את חוק הספורט הקדוש כל כך. מעניין יהיה לראות לכמה חודשים יורחק לוזון מהאצטדיונים, בטח לאור הרף המחמיר שקבע רק השבוע בית המשפט המחוזי בתל אביב - ולפיה הברחת תרנגול ליציע דינה תשעה חודשים מול הטלוויזיה.

צפו בגיא לוזון מאיים על אוהד מכבי פתח תקוה/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

סיפור התרנגול מול סיפור האיום ברצח של גיא לוזון ממחיש עד כמה אף אחד לא סופר את האוהד הישראלי. מה שמותר לבעל התפקיד המקומבן והמקושר היטב לא היה עובר בחיים אצל האוהד המצוי. ובכלל, מספיק להסתכל על בלומפילד ה"חדש", אצטדיון שהושק ב-2019 ובכולו, למעט יציע הכבוד, אין גג, כדי להבין עד כמה האוהדים הם בתחתית שרשרת המזון פה. רמת זלזול כזו בלקוח לא הייתה עוברת באף ענף במשק. וכמו עיריית ת"א, כך מזלזלים כל הגופים המעורבים בכדורגל הישראלי באוהד הממוצע. מחירי הכרטיסים מופרעים, שעות המשחקים הזויות, השופטים מוציאים את החשק, המשחק הגנתי ומעייף והמשטרה אלימה ופרימיטיבית. ובסופו של דבר עוד יוצא בעל תפקיד בכיר ומאיים על אוהד שישחט וירצח אותו, ולא בסמטה אפלה אלא מול מצלמות ועשרות עדים. מישהו יהיה חייב לתת על זה את הדעת, אחרת האוהדים פשוט יברחו מהכדורגל אל בידור אחר - זול ומכבד יותר. לא חבל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully