וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טומורילנד: פיקאיו טומורי הוא החניך האהוב של פאולו מאלדיני במילאן

19.12.2021 / 14:00

לפני שנתיים הרגיש הבלם האנגלי על גג העולם כאשר חתם על חוזה ארוך טווח בצ'לסי, אבל הנסיקה נעצרה, והשנה שעברה הלכה לאיבוד. אלא שאז מאלדיני הביא אותו לסן סירו, ומאז מצא את המקום האידיאלי עבורו. הערב, ביום הולדתו ה-24, יש לו עסק עם נאפולי

תקציר: מילאן - סלרנטינה 0:2/ספורט1

פיקאיו טומורי חוגג היום 24. זה גיל בו כדורגלן אמור להפסיק להיות הבטחה ולהפוך לכוכב אמיתי - בהווה, ולא בעתיד. וזה בדיוק מה שהבלם האנגלי עשה בשנה האחרונה במדי מילאן. אף אחד בסן סירו לא מדבר עליו במונחים של פוטנציאל. הוא מספק את הסחורה כאן ועכשיו, עם מקום ודאי בהרכב הקבוצה שנושמת אוויר פסגות באיטליה ומאמינה בכוחה לזכות באליפות. הוא מציין את יום הולדתו במצב רוח נהדר, וישמח למתנה בדמות ניצחון על נאפולי בקרב צמרת הגדול הערב (ראשון, 21:45).

ואולי טומורי גם נזכר באופוריה שחווה ביום הולדתו לפני שנתיים. אז המתנה הייתה יוקרתית מאוד - חוזה לחמש שנים בצ'לסי. "אנחנו שמחים שפיקאיו הפך לשחקן מפתח עבורנו ומאושרים שהוא הסכים להישאר במועדון לטווח ארוך", אמרה אז מנהלת הכחולים מרינה גרנובסקיה, וזו לא הייתה הגזמה. המנג'ר פרנק למפארד באמת ראה בבלם הצעיר דמות מרכזית בתוכניותיו, והתוצאות על הדשא היו חיוביות מאוד.

למפארד הכיר את טומורי טוב מכולם. הוא ביקש וקיבל את הבלם בהשאלה כאשר הדריך את דרבי קאונטי בעונת 2018/19, וההצלחה הייתה מסחררת בכל קנה מידה בדרך לגמר פלייאוף העלייה. טומורי הקדים את מייסון מאונט במשאל שחקן העונה בקרב האוהדים, והיה למושאל הראשון בתולדות המועדון שמתכבד להחזיק בתואר. "ההתקדמות שלו מזהירה. הוא היה שחקן טוב כאשר הגיע אלינו, אבל עכשיו הוא מעבר לכך. הוא שחקן חיוני. פיקאיו התבגר והשתדרג, ונהניתי מאוד לעבוד איתו על בסיס יומיומי", אמר אז למפארד.

פיקאיו טומורי עם פרנק למפארד במדי דרבי קאונטי. Matthew Ashton - AMA, GettyImages
בהתחלה החיבור נראה מבטיח. טומורי עם למפארד בדרבי קאונטי/GettyImages, Matthew Ashton - AMA

לא מפתיע, אם כך, כי חזרתו של טומורי לסטמפורד ברידג' הייתה חלקה לצד המנטור. ביחד עם מאונט וטמי אברהם, ששב מאסטון וילה, הם היוו את השלד הצעיר החדש שמבוסס על בוגרי האקדמיה, וההתלהבות הייתה גדולה במיוחד כאשר כל השלושה מצאו את הרשת בניצחון 2:5 על וולבס. אברהם הבקיע אז שלושער, אבל הראשון - והמרהיב מכולם - היה של טומורי שהפציץ מ-30 מטרים לחיבורים. בסוף העונה, נבחר הביצוע הזה ליפה ביותר של הכחולים, אבל מבחינת טומורי זה כבר היה מעודד קצת פחות, כי במשך כל הסיבוב השני הוא היה על הספסל במקרה הטוב, או ביציע במקרה הרע.

מדוע? הבלם עצמו לא קיבל לטענתו הסברים מספקים מלמפארד. התחרות הייתה קשה, והוא פשוט הפסיד בה לאנטוניו רודיגר, אנדראס כריטנסטן וקורט זומה. כאשר טיאגו סילבה הוותיק הגיע בקיץ 2020, המצב הידרדר עוד יותר עבור טומורי, אבל הוא לא רצה לשמוע על אפשרות השאלה לווסטהאם או לאברטון, והעדיף להיאבק על מקומו. בקרב הזה הוא הפסיד, ולמפארד סיפר בדיעבד: "זה לא תמיד קל עבור שחקנים צעירים. היו לנו הרבה בלמים, וממש רציתי לעזור לו, אבל אני לא משוכנע שהוא הבין זאת". טומורי באמת ממש לא הבין, אבל לפחות הוא שמח מאוד לקבל הודעת תמיכה מהמנג'ר לשעבר כאשר הגיע למילאנו.

כי בינואר הוא קיבל הצעה שאי אפשר לסרב לה. אם אתה שחקן הגנה, ופאולו מאלדיני בכבודו ובעצמו מתעניין בך ומחמיא לך, אתה לא מסוגל להתעלם. בשלב זה טומורי גם היה הרבה יותר פתוח לאפשרות של השאלה נוספת, על אף שמאס בהן - והפעם הוא יועד לליגה אחרת, כדי לחוות הרפתקה אחרת לגמרי בהדרכת אנשים שמבינים את מקצוע ההגנה טוב יותר מכולם. "פיקאיו הוא שחקן עם מאפיינים שמתאימים לנו. הוא מהיר, נמרץ ודומיננטי, ואנחנו סבורים שהוא יחזק אותנו. נוכל להעריך אותו, ויש לנו אופציה להחתים אותו אם זה יהיה רלוונטי", אמר מאלדיני.

פיקאיו טומורי במדי צ'לסי. Robin Jones, GettyImages
משהו השתבש בדרך. טומורי במדי צ'לסי/GettyImages, Robin Jones

כן, מבחינת מילאן הייתה זו עסקה נטולת סיכון. האדומים-שחורים קיבלו בלם בהשאלה לחצי עונה בלבד, אבל יכלו לרכוש אותו תמורת 25 מיליון ליש"ט בקיץ. ההעפלה לליגת האלופות, לראשונה מאז 2013/14, איפשרה זאת תקציבית, ותרומתו של טומורי להישג הייתה כה משמעותית שלא היה אפילו ספק קליל לגביו. לא רק המנהל הטכני מאלדיני התלהב, אלא גם פרנקו בארזי. קפטן העבר האגדי אמר חודשיים בלבד אחרי הגעתו של האנגלי: "הוא מוכשר, נחוש, והשתלב מיידית בליגה חדשה ללא פחד. כולי תקווה שיעמוד בציפיות, כי הוא מסוגל להפוך לשחקן ענק".

העובדה כי את שער הבכורה שלו במדים החדשים כבש טומורי ב-0:3 המכונן על יובנטוס, בנגיחה תוך שהוא מנצח במאבק האווירי את מתייס דה ליכט, הייתה סמלית וחיזקה את מניותיו עוד יותר. "הוא קורא את המשחק טוב יותר מדה ליכט, מהיר ממנו וחזק ממנו. דה ליכט עלה 85 מיליון יורו, אז בהשוואה אליו מדובר כאן במחיר מציאה מדהים", הצהיר הפרשן פאולו זיליאני.

וגם מבחינת טומורי עצמו לא היו סימני שאלה - הוא רצה להישאר במועדון שמאמין בו וסומך עליו בעיניים עצומות, ולהמשיך לקבל עצות מהגדולים ביותר. "אני חש את הנוכחות של מאלדיני כל הזמן, ומשתדל להרשים אותו. הוא אומר לי כיצד לשפר את המשחק שלי, איך למקם את הגוף נכון יותר. צריך לנסות לחזות את המהלכים של החלוצים. קל יותר לומר זאת מאשר לבצע, אבל אני לומד", אמר טומורי.

2021 הייתה שנה מזהירה מבחינתו - לראשונה בחייו הוא קיבל הזדמנות לשחק באופן קבוע בהרכב בליגה הבכירה לאורך שנה שלמה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. הביטחון העצמי רק עולה, ואיתו מגיעה גם האמונה שאפשר להגשים את החלומות הגדולים ביותר. כך, שנתיים אחרי הופעת הבכורה הקצרצרה בנבחרת, הגיע לפני חודשיים גם הזימון המחודש לנבחרת אנגליה. גם הפעם הסתפק טומורי בהופעה כמחליף במשחק חסר חשיבות מול אנדורה, אולם מבחינתו זהו צעד גדול קדימה. הוא פילס את דרכו לסגל, ובכושרו הנוכחי יהיה לגארת' סאות'גייט קשה לא לתת לו הזדמנויות רבות הרבה יותר לקראת המונדיאל. יש שיטענו כי הוא יציב יותר ואיכותי יותר בהשוואה להארי מגווייר.

שחקן מילאן פיקאיו טומורי חוגג. Marcio Machado/Eurasia Sport Images, GettyImages
יותר טוב מדה ליכט, במחיר מציאה. טומורי/GettyImages, Marcio Machado/Eurasia Sport Images

השנה יכולה הייתה להיות משובחת עוד יותר לו מילאן הייתה עולה לשמינית גמר ליגת האלופות, וטומורי אפילו כבש נגד ליברפול במחזור הנעילה כאשר היה סיכוי סביר לכך, אבל הקבוצה הפסידה בסופו של דבר, וסיימה אחרונה בבית. המסע האירופי נגמר בטעם מר, אבל העומס יקטן מעכשיו, ואפשר להתרכז במשימה הגדולה בליגה האיטלקית.

אינטר נראית כרגע פייבוריטית להגן על הכתר, אבל מילאן הייתה האחרונה שהצליחה למנוע ממנה ניצחון, בתיקו 1:1 בדרבי בתחילת נובמבר, בו הצטיין טומורי לצד סימון קיאר. כעת, לאור הפציעה של מעוז ההגנה הדני שגמר את העונה, תהיה חשיבותו של האנגלי גדולה אפילו יותר, והוא אמור לקחת על עצמו את המנהיגות. לאחר מספר שבועות בעייתיים, יש לרוסונרי הערב הזדמנות להרחיק את נאפולי - שנמצאת במשבר בעקבות מכת פציעות משלה - מהצמרת הגבוהה.

היריבה תחסר, בין היתר, את הבלם הדומיננטי קאלידו קוליבאלי, ואוהדי מילאן אוהבים להגדיר את טומורי כסוג של קוליבאלי משלהם. מבחינה זו, היתרון שייך להם הערב, והבלם החסון ישמח מאוד לחגוג יום הולדת בסטייל.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully