וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויה דולורוזה: הפועל תל אביב מתקשה תחת הלחץ ומצאה נקודת אור

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 8:41

הפועל תל אביב עם רצף עגום, רף ציפיות גבוה וקהל לחוץ, אך נהנית מפארליי רוזה - אחד הזרים הכי נחמדים שנחתו כאן. גוטליב שיחק פצוע בגלל החיסורים והאדומים כבר מביטים לכיוון ינואר, כששמו של בן שהר שוב עומד על הפרק

תקציר: מכבי נתניה - הפועל תל אביב 1:1/ספורט1

1. סביב הפועל תל אביב ישנו הרבה לחץ, תוצאה של רף ציפיות שנוצר אחרי כמה תוצאות טובות בפתיחת העונה וקצת איבד פרופורציות. להפוך מקבוצה ששרדה במחזורי הסיום של העונה שעברה, לקבוצה עם שאיפות הגעה לפלייאוף העליון זה לגיטימי, אך איכשהו פתיחת העונה הטובה קצת בלבלה את האנשים.

צריך לומר את האמת, להפועל תל אביב אין את היכולות הכלכליות לשים את היד על אף שחקן שהוא שובר שוויון - ישראלי או זר. היא גם לא מכוונת לשם. המשכורת הכי גבוהה במועדון לא עולה על 150 אלף דולר לעונה ואפילו שכר השחקנים בהפועל חיפה גבוה יותר. אבל אחרי שרף הציפיות נוצר, כבר קשה לחזור אחורה. הדרישה מכיווון היציע לפלייאוף עליון וגם יכולת גבוהה, אחרת דורשים מהמאמן ללכת הביתה.

והאחים ניסנוב נלחצים מהר. לא במקרה טופטפה לתקשורת האפשרות שעומר בוקסנבוים ימונה למנהל מקצועי בקיץ. הטיימינג היה מושלם, לא מתוך מטרה לגרום לניר קלינגר להרים ידיים, אלא בעיקר לקראת חלון ההעברות של ינואר, אז במועדון רוצים בדרך כלל לחסוך.

פארליי רוזה שחקן הפועל תל אביב עם ניר קלינגר. ברני ארדוב
הרגע המרגש של המשחק. קלינגר והכובש/ברני ארדוב

2. איכות הסגל של הפועל תל אביב לא תואמת את רמת הציפיות וזו המציאות. אדי גוטליב משחק פצוע כי סיאנדה קולו בינוני ומוחמד קליל טראורה (גם אם לא היה סובל מפציעה במפשעה) עדיין לא מתאים לרמה הזאת. כשרוצים לחסוך ומביאים בלם צעיר וחסר ניסיון, יש לזה מחיר - במיוחד כשאין בלמים ראויים על הספסל וצריך להוריד שחקני קישור למרכז ההגנה ולהחליש את האמצע. גם בהתקפה, אחרי אפיזודת בן שהר התקציב לחלוץ עמד על 140 אלף יורו. לוסיו הגיע עם רקורד של שחקן ששווה 8-7 שערים בליגת העל, אך עדיין לא מצא את עצמו בהפועל תל אביב. בסופו של יום מקסימום שהפועל תל אביב שווה זה עלייה בשיניים לפלייאוף העליון, לא מעבר.

עוד בוואלה!

סיימו סיבוב מאכזב: מכבי נתניה והפועל תל אביב נפרדו ב-1:1

לכתבה המלאה
שחקני הפועל תל אביב דני גרופר, אדי גוטליב, דן איינבינדר. ברני ארדוב
ציפיות לא מציאותיות. האדומים/ברני ארדוב

3. תשע שנים פארליי רוזה משחק כדורגל מקצועני ובינתיים הוא בקצב נהדר. הייתה לו עונה של 5 שערים ו-3 בישולים בפנטוליקוס היוונית ועוד עונה של 3 שערים ו-5 בישולים, והעונה הוא כבר עם 3 שערים ו-2 בישולים ב-13 משחקים. הברזילאי גם מוביל בכמות האיומים לשער ואחת מנקודות האור של האדומים העונה. מעבר לכך, בכל פעם שהקשר מגיע להתראיין, אנחנו פוגשים באחד הזרים הכי נחמדים שנחתו כאן. אישיות נינוחה, שמחה, אחד שמודה על כל רגע שהוא כאן ורק מקווה שזה לא ייגמר.

הקשר אמר אתמול בסיום: "אנחנו השחקנים צריכים לקחת אחריות. בשבוע שעבר קראתי כל מיני דברים באינטרנט על השחקנים שלנו, על המאמן. הצוות נותן לנו את כל המידע שאנחנו צריכים, אנחנו עובדים קשה וטוב, אבל במשחק אנחנו צריכים להביא את האיכות והאחריות, הטעויות במשחקים הן שלנו, לא של המאמן, אני חושב שאנחנו מתקדמים ולומדים מדברים וכבר במשחקים הבאים יהיה טוב יותר".

על מאמנו אמר: "ניר יודע כמה אני אוהב אותו. מהיום הראשון שהוא התקשר אליי נתתי לו את המלה שאבוא לשחק אצלו. כל השבוע אמרתי לניר שאני רוצה להבקיע שער בשבילו. אני לא אומר את זה כי הוא נותן לי לשחק, אני אומר את זה כי הוא נותן את הלב ואת הכל בשבילנו, ואנחנו צריכים להחזיר לו, לא פגשתי בכדורגל הרבה אנשים כמוהו, קשה למצוא מאמן טוב, בן אדם טוב שנותן לשחקנים את מה שהוא נותן לנו. הקהל חייב להיות סבלני, אני יודע מה אני אומר, עברתי קבוצות, הם צריכים לתמוך בו כמו שהם תומכים בנו".

רוסה עדיין מצפה מעצמו ליותר: "אני מאבד הרבה כדורים כי אני מנסה כל הזמן. אני מנסה לייצר מצבים פשוטים יותר לחברים שלי. אני אוהב את הכדור, אני יודע שאם אני טוב אני יכול לעשות דברים טובים עבור הקבוצה. אני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה לשפר ולתרום לחברים ולקבוצה. אני מנסה להיות יותר אגרסיבי, לרוץ יותר, אני לא חושב שאני מספיק טוב עדיין, אני מרגיש שאני צריך עדיין להשתפר כדי לתת לקבוצה את מה שאני יכול".

שחקני הפועל תל אביב ארנסטס שטקוס, אדי גוטליב. ברני ארדוב
נתן את כולו. גוטליב/ברני ארדוב

4. בשבוע הבא האדומים יפגשו את בני יהודה בגביע המדינה ולאחר מכן יפתחו את הסיבוב השני עם משחקי ליגה נגד מ.ס. אשדוד ועירוני קרית שמונה. עדיין לא ברור מה יהיה מצבו של דורון ליידנר עד למשחקים, כאשר שלומי אזולאי הקשר ייעדר. טראורה כאמור פצוע ואתמול שי אליאס סיים את המשחק עם התכווצות וצפוי לזכות ליומיים מנוחה. סיאנדה קולו עלה לשחק חולה ואילו אדי גוטליב הבין את הסיטואציה והסכים לשחק. במועדון אמרו על הבלם: "הוא גבר אמיתי, לא הרבה היו משחקים במצבו. היה לו קשה מאוד, הוא היה אמור לשחק מקסימום 60 דקות ונתן הכל".

5. עם הפנים לינואר, קלינגר ירצה לחזק את החלק הקדמי, כאשר השמות של עומרי אלטמן ובן שהר עומדים על הפרק, אם האחרון יחליט לעזוב את מכבי חיפה. עדיין לא ברור מה יהיו היכולות הכספיות של האדומים, כאשר בקרת התקציבים גם עשויה להגביל את הקבוצה מלצרף רכש עד שלא יוסדרו העניינים עם מאור בוזגלו ואחמד עאבד. יחד עם זאת, במועדון אמרו אתמול: "השבועות הקרובים הם מבחן למספר שחקנים, כל שחקן רכש שיגיע יבוא על חשבון שחקן שכבר נמצא כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully