וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את בתוך הקצב, את בתוך הקסם: מכבי חיפה מנצחת בצורה שברק בכר דורש

3.12.2021 / 7:10

המאמן דרש משחקניו לשחק בקצב שבו שיחקו מול אוניון ברלין וקיבל את זה. התוצאה: ניצחון היסטורי ש"פירק" את האדומים. דין דוד זכה למחמאות אחרי ה-1:5 בדרבי, בקבוצה חגגו: "ידענו שאם נפסיד, לא נוכל לחזור הביתה". בצוות שיבחו: השחקנים רצו מעל 10 קילומטר בממוצע

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 1:5/ספורט1

1. אחרי ההפסד לאוניון ברלין, שוחח מאמן מכבי חיפה ברק בכר עם שחקניו ואמר להם: "אם נצליח להביא את הקצב הזה למשחקי הליגה ונכריח את היריבות לשחק בקצב הזה, ננצח". במחצית הראשונה מול הפועל תל אביב הירוקים לא פעלו לפי הדרישה של המאמן ואכן התוצאה הייתה 1:1, אלא שבמחצית השנייה הם התעוררו וניצחו בקצב בו שחקניו של ניר קלינגר התקשו לעמוד.

לפני הדרבי, בכר הדגיש שוב בפני שחקניו שהקצב הוא הדבר שינצח עבורם, והירוקים מהדקה הראשונה שיחקו בקצב גבוה והצליחו להכריע את המשחק כבר בתחילתו. זה נגמר ב-1:5 היסטורי. "אמרו שאירופה מפריעה לנו", סיפר שחקן בקבוצה, "אבל אנחנו הרגשנו שהיא נותנת לנו הרבה עוצמות וידענו שברגע שנביא אותן לליגה, יהיה קשה להתמודד מולנו. אתמול שיחקנו בקצב אירופאי וראינו את התוצאה".

הירוקים כמובן היו מרוצים מאוד בסיום ובמשך כרבע שעה חגגו עם הקהל הירוק כאשר גם בחדר ההלבשה נרשמה חגיגה גדולה. "הדרבי היה חשוב לנו", אמר שחקן אחר, "ידענו שאם נפסיד, יהיה קשה לנו לחזור הביתה. כשיש כמעט 30 אלף צופים שלך שלא מפסיקים לעודד מהחימום ועד סוף המשחק, אתה מבין את המשמעות עבורם ואסור היה לנו לאכזב אותם".

"זה ניצחון שייכנס בוודאות להיסטוריה של כולנו ושל השחקנים", הודה ברק בכר, שאף נצפה אומר לעוזרו גיא צרפתי אחרי השער הראשון: "תשמע מה אני אומר, אנחנו נפרק אותם".

דולב חזיזה ושחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הכל הולך בכיוון הנכון. חזיזה חוגג/מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים 1:5 בדרבי. מאור אלקסלסי
מי יכול לעצור אותם? הירוקים חוגגים/מאור אלקסלסי

2. דבר נוסף שבצד הירוק של חיפה סימנו כמפתח לניצחוון היה לא להיגרר ולא לעורר פרובקציות כדי שהמשחק יתמקד בכדורגל ולא בריבים בין השחקנים. בכר וצוותו שוחחו עם השחקנים ונתנו הוראה מפורשת שלא לשוחח בכלל עם שחקני היריבה ולא משנה מה קורה בכר הדשא. במחצית הראשונה אכן היו כמה עבירות שבמשחקי הדרבי הקודמים היו יכולות בקלות להיגרר למהומה, אך שחקניו של בכר הקשיבו להוראה ונמנעו מלהגיע למקומות האירוע. "אם אני נכנס קצת להכנות לפני המשחק, אז ידענו שבשני משחקי הדרבי בעונה שעברה, באחד באנו בטירוף והפסדנו ובשני באנו ביותר טירוף, ניצחנו, אך ראינו מראות משתי הקבוצות שלא רצינו", הסביר בכר, "רצינו למצוא את האיזון ולבוא בטירוף מבחינת כדורגל, אך לא להתעסק מסביב בפרובוקציות וזה אכן מה שקרה".

עוד בוואלה!

ברק בכר: "זה דרבי שייכנס לדפי ההיסטוריה, זה ניצחון גדול"

לכתבה המלאה
עומר אצילי, שחקן מכבי חיפה חוגג. מאור אלקסלסי
הכי לוהט בליגה. אצילי/מאור אלקסלסי
מאור לוי ושחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
דחיפה אדירה מהיציעים. מכבי חיפה חוגגת/מאור אלקסלסי

3. הרבה ביקורות נשמעו לאורך העונה על שלושת החלוצים של מכבי חיפה דין דוד, גודסוויי דוניו ובן שהר. החלל של ניקיטה רוקאביציה מרחף מתחילת העונה על השלושה ונדמה היה שאף אחד מהם לא מצליח לבלוט. בחיפה הבינו שהסיבה העיקרית היא שאף אחד מהשלושה לא באמת מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי. בשבועות האחרונים הייתה התלבטות על איזה חלוץ מבין השלושה לשים את הז'יטונים. ביום ראשון, דוד הצליח לכבוש כמחליף והצוות המקצועי - שמחזיק מאוד מהשחקן שהגיע ממ.ס. אשדוד - החליט לתת לו את המפתחות במשחקים הקרובים ואף העבירו לו את המסר כאשר אמש נדמה היה שהמסר שחרר אותו. דוד כבש צמד ורשם את אחד המשחקים הטובים בקבוצה. "דין הוא חלוץ מצוין, שווה מספרים גבוהים", קבעו בקבוצה, "ידענו שברגע שהוא יקבל את הביטחון, הוא ייתן את המספרים. עכשיו הוא צריך להוכיח יציבות". גם דוניו, שנכנס כמחליף, זכה למחמאות ואף כבש את השער החמישי כשהירוקים משוכנעים שהשלושה, כולל שהר שלא קיבל ולו דקה אחת במשחק אתמול יספקו את כמות השערים או לכל הפחות קרובה מאוד לכמות השערים שכבשו כל שלושת החלוצים (רוקאביצה, עוואד ודוניו) בעונה שעברה ועמדה על 28 כאלה. כעת חלוצי הירוקים מפגרים בהרבה עם שישה שערים ב-11 משחקים, אך אם בקבוצה רוצים להתעודד אז כמות הכיבושים העונה אחרי 11 משחקים עומדת על 26 שערים בעוד בעונה שעברה בסיטואציה הזו כבשה הקבוצה 23 פעמים. מי שקרוב לשבירת שיאו האישי הוא עומר אצילי, שעומד כבר על שמונה שערים כששיאו העונתי הוא 11 שערים.

רז מאיר, מגן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
ממוצע אירופי. במכבי חיפה החמיאו גם לנושא הכושר/מאור אלקסלסי

4. בנוסף לכל, לצד המחמאות על היכולת, במכבי חיפה שוב החמיאו לצוות על הכושר הגופני בו נמצאים השחקנים. הירוקים ספגו לא מעט ביקורות בנושא הכושר, אך אמש הוכיחו שוב שגם בתקופה כה אינטנסיבית השחקנים מצליחים להציג יכולת גבוהה במיוחד. הנתונים הפיזיולוגים של הדרבי אמש הראו שזה היה המשחק עם הנתונים הטובים ביותר העונה של שחקני מכבי חיפה, שרצו בממוצע של 10 קילומטרים וחצי לשחקן. "ממוצעים של אירופה", קבעו בקבוצה, "צוות הכושר צריך לקבל הרבה מחמאות על העבודה בעומס לא שגרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully