וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בתערוכה של צ'לסי: "דוגמה לאופן בו ספורט מהווה כוח לטובה"

נשיא המדינה פתח את ביקורו בבריטניה בתערוכה למאבק באנטישמיות של צ'לסי, נפגש עם ניצול השואה סר בן הלפגוט והתייחס לפיגוע בעיר העתיקה: "רק הבוקר קיבלנו תזכורת לאן יכולה להוביל השנאה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פתחו היום (ראשון) את ביקורם הרשמי בבריטניה, בביקור במועדון הכדורגל צ'לסי ובתערוכה המוקדשת למאבק באנטישמיות ולזכרון הספורטאים האולימפיים שנרצחו בשואה. התערוכה, שהיא חלק מקמפיין "הגידו לא לאנטישמיות" של מועדון צ'לסי בהובלת בעל המועדון רומן אברמוביץ, מורכבת מדיוקנאות של ספורטאים יהודיים שנרצחו בשואה שצוירו על ידי האמן הישראלי-בריטי סולומון סוזה.

באירוע השתתף גם ניצול השואה ואלוף הרמת משקולות לשעבר סר בן הלפגוט שציין את יום הולדתו ה-92. הנשיא סיפר להלפגוט שאביו, חיים הרצוג ז"ל, היה ממשחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן, המחנה בו שהתה אחותו של הלפגוט.

"הסיפור שלך הוא על כוחו של רצון בלתי נגמר להתגבר על הרוע האפל ביותר, ועל יכולתה של רוח האדם להתגבר על חוסר האנושיות הגדול ביותר", הרצוג אמר. "הכוח הפנימי והנחישות הדרושים כדי להפוך מאסיר מחנה ריכוז ב-1945, למתחרה בישראל במשחקי המכביה ב-1950, ובאולימפיאדה ב-1956, כמעט בלתי נתפסים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקור במועדון הכדורגל צ'לסי. קובי גדעון/לעמ,
הנשיא יצחק הרצוג מקבל חולצה מיו"ר צ'לסי ברוס באק/קובי גדעון/לעמ

יו"ר צ'לסי, ברוס באק, גם העניק לנשיא מתנה ממועדון הכדורגל: חולצה של המועדון חתומה על ידי שחקניו. הנשיא הודה על הקמפיין של המועדון נגד האנטישמיות ואמר: "מועדון הכדורגל שלכם הוא דוגמה לאופן בו ספורט יכול להוות כוח לטובה ולעיצוב עתיד סובלני יותר", והוסיף כי "התרבות והפוליטיקה של הספורט מוציאים לעתים קרובות את הרע מטבע האדם, כפי שחזינו שוב ושוב באנטישמיות, תקריות גזעניות ואלימות בתוך ומחוץ לאצטדיונים, ובסירובם של ספורטאים להתחרות מול עמיתיהם הישראליים או ללחוץ את ידיהם", הרצוג אמר בנאומו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקורו במועדון הכדורגל צ'לסי, משוחח עם הבעלים רומן אברמוביץ. קובי גדעון/לעמ,
הנשיא יצחק הרצוג עם רומן אברמוביץ'/קובי גדעון/לעמ

הנשיא התייחס בדבריו גם לפיגוע שאירע הבוקר בעיר העתיקה בירושלים ואמר: "רק הבוקר קיבלנו תזכורת אכזרית לאן יכולה להוביל השנאה, כאשר מחבל חמאס רצח בדם קר צעיר חף מפשע בעיר העתיקה בירושלים ופצע עוד ישראלים. הקורבן היה עולה חדש בן 26 מדרום אפריקה, מה שהוסיף לטרגדיה של הפיגוע הנורא הזה".

הרצוג התייחס להכרזת ממשלת בריטניה על החמאס כארגון טרור בסוף השבוע ואמר כי "העובדה שהמחבל הגיע ממה שמכונה 'הזרוע המדינית' של החמאס מלמדת שממשלת בריטניה צודקת בהחלט בהחלטתה להכיר בחמאס כולו כארגון טרור, ואני קורא לשאר הקהילה הבינלאומית ללכת בעקבותיה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully