וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: קרואטיה עברה את ארה"ב. שבדיה את ברזיל

9.2.2003 / 23:53

קרואטיה, בהשפעת המהפך שעשו אתמול איבניסביץ' וליוביצ'יץ', עשתה את הבלתי ייאמן ועברה את ארה"ב בדרך לסיבוב השני. שבדיה עשתה מהפך משלה מול ברזיל ורוסיה עלתה בקושי

קרואטיה השלימה ניצחון 1:4 מדהים על ארה"ב היום במוקד הסיבוב הראשון בגביע דייויס. קרואטיה השלימה ניצחון כפול ביחידים, אחרי שהמומנטום עבר אליה אתמול בניצחון הזוגות של איבניסביץ' וליוביצ'יץ'. כשעלה היום איבן ליוביצ'יץ' למשחק שאמור היה להבטיח את הניצחון, כבר היה הקהל בזאגרב חם עוד מאתמול ולמקומי לא היתה בעיה מיוחדת לנצח את ג'יימס בלייק 3:6, 6:7, 4:6, 3:6. ולתת לקרואטיה את הניצחון כבר בצהריים עם יתרון 1:3. ארה"ב, שתמיד מועמדת לזכיה, סבלה מפציעה של רודיק ומהיעדרות מובנת מעייפות של אגאסי.

גם מארדי פיש נפצע ודנט עלה במקומו, אך גם הוא לא יכול היה לעצור את המומנטום ואפילו לא להציל את הכבוד. דנט הפסיד לאנצ'יץ' 6:7, 3:6, 6:7 וסתם את הגולל על הופעותיה של ארה"ב בבית העליון. הפריצה הקרואטית והמומנטום, התחילו כאמור אתמול במשחק הזוגות - שהמנצחת בו בדר"כ גם לוקחת את הסידרה.

מה שמדהים בניצחון הזוגות של קרואטיה על ארה"ב אתמול הוא שזו לא הפעם הראשונה בה הצמד איבניסביץ' את ליוביצ'יץ', יוצא מפיגור 2:0 במערכות, למעשה הצמד הזה עשה את זה בשלוש מתוך ארבעת מפגשי הדייויס האחרונים של קרואטיה.

האמריקנים מארדי פיש וג'יימס בלייק, כבר הוליכו 3:6, 4:6 ושברו לאיבניסביץ' את הסרב פעם אחר פעם. אלוף ווימבלדון לשעבר, שהודיע על פרישה זמנית מטניס בעקבות פציעה טורדנית בכתף שמאל, פציעה שאיימה לחסל סופית את הקריירה שלו דרך אגב, חזר במיוחד עבור משחק הזוגות של נבחרתו כשהוא עדיין סובל מכאבים.

"ככל שסבלתי יותר מהכאבים, שיחקתי יותר טוב", אמר איבניסביץ' שבמערכה השלישית הכריח את עצמו לחזור לשחק את הטניס שהוא יודע להציג. קרואטיה כבר היתה על סף הפסד במערכה השלישית, שהיתה יכולה להיות גם האחרונה, אך ליוביצ'יץ' שהיה מצויין לכל אורך המשחק ואיבניסביץ' המתעורר, ניצחו בדיוק בזמן בכדי לחזור ולנצח אותה 6:7 בשובר שיוויון. "היה חשוב לי לשחק מול ארה"ב, לא בכל יום יש לנו משחק מול נבחרת כזו," אמר הכוכב הקרואטי הנרגש בסיום המשחק שלמעשה הביא את הניצחון למקומיים בסדרה כולה.

שאר המשחקים

שבדיה - ברזיל 2:3
ברזיל שניצחה אתמול בזוגות הובילה 1:2 לפני היום האחרון בו נפגשו יונאס ביורקמן וגוסטאבו קרטן, שני המחבטים מס' 1 של מדינותיהם, למשחק שיכול היה לסגור את העניינים עבור ברזיל. ביורקמן, אחרי שלוש שעות וחמש מערכות, ניצח את יריבו במרתון של טניס מצויין והישווה את המאזן ל-2:2 עם 4:6, 6:4, 4:6, 6:4, 1:6. אנדרה סה הברזילאי ניסה בכל זאת לתת את הניצחון לברזיל, אך מולו הגיע אנדראס וינסינגוארה שהפך לגיבור השבדי של היום אחרי 1:6, 5:7, 3:6 קליל וניצחון 2:3 בסיכום שלושת הימים.

צ'כיה - רוסיה 3:2
מחזיקת הגביע מצליחה להישאר בחיים, אחרי שבקרב המדורגים ראשונים בתחילת היום, הפסיד קאפלניקוב ליירי נובאק 2:6, 3:6, 6:7 וסיבך את רוסיה בהפסד כבר בסיבוב הראשון. למזלו עלה דבידנקו נחוש למשחק וגבר על ראדק סטפאנק המצויין ובמשחק מותח והפכפך ניצח 6:1, 6:7, 2:6 6:3, 0:6 והשאיר את רוסיה בדייויס.

הולנד - שוויץ 3:2
רוז'ה פדרר, שניצח בתחילת היום את סיינג שאלקן 6:7, 4:6, 5:7 והישווה את המאזן ל-2:2, קיווה שמרטין ורקרק, שזכה בשבוע שעבר בטורניר מילאנו, ישלים את העבודה ויביא את הולנד לסיבוב הבא. אלא שמולו התייצב מיכאל קרטוצ'ביל, שנתן פייט עד לסיום וניצח בשני שוברי שיוויון, בכדי להעלות את שוייץ ואת הקפטן שלה, מארק רוסה לשלב הבא. קרטוצ'ביל ניצח 6:1, 6:7, 6:7, 1:6 והפתיע את הקהל המקומי.

צרפת סגרה עניין עם 1:4 בסיכום שני המשחקים עם רומניה, בדיוק כמו אוסטרליה שהשלימה 1:4 משלה על בריטניה, ארגנטינה גברה 0:5 על גרמניה וספרד עשתה את אותו דבר מול בלגיה המאכזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully