וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים דרשה להשאיר את העונש נגדה על כנו, בית הדין סירב

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 15:55

בית הדין העליון קיבל את ערעור ההתאחדות, דחה את טענות הקבוצה וביטל את עונש השעיית קהל החוץ. ערעור הפועל תל אביב נדחה

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 0:1/ספורט1

בית הדין העליון שליד ההתאחדות לכדורגל דן היום (רביעי) בערעורים של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לעונש של בית"ר ירושלים ובערעורה של הפועל תל אביב לגבי העונש שספגה באחרונה.

ההתאחדות לכדורגל, באמצעות התובע שלה עו"ד ניר רשף, ערערה על העונש שספגה בית"ר ירושלים של שלושה משחקי חוץ ללא אוהדי חוץ. רשף טען כי בית הדין טעה בפסיקה שמתנגשת עם תקנה 22 ו'1 שקובע כי אין סמכות להטיל עונש של משחק ללא קהל על קבוצה בעת שהיא מתארחת במשחק חוץ.

בא כוחה של בית"ר ירושלים (המשיבה) עו"ד מוזסון ביקש לאשר את פסק הדין של בית הדין המשמעתי באשר לדעתו ניתן לפרש את סעיף 22 ו'1 כמאפשר גם הטלת עונש זה על קבוצה אורחת, וכי מדובר בקהל אוהדים המשתייך לארגון "לה פמיליה", הנוהג לבקר רק במשחקי חוץ ולגרום להפרות סדר ולמעשי אלימות, גם כנגד אוהדי המשיבה עצמה. עם זאת, בית הדין העליון החליט לבטל את העונש ולקבל את הערעור ועכשיו בית"ר תחכה לעונש אחר.

אוהדי בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
יוכלו להמשיך להגיע למשחק חוץ. אוהדי בית"ר ירושלים/אודי ציטיאט

בבית הדין לערעורים דנו גם בערעור שהגישה הפועל תל אביב באמצעות עורך דינה יובל שדמי והמנכ"לית אודליה פרידמן בנוגע לעונש סגירת יציעים 5-4 בבלומפילד לשני משחקים וקנס של 50 אלף שקל. בית הדין הכריע כי לא מצא ממש בערעור הזה וכי מדובר "בהתנהגות אלימה וחסרת גבולות של אוהדי הקבוצה המערערת, אשר בדין זכו לתווית של קהל פרוע, אלים ובלתי ממושמע. הננו סבורים כי העונשים שהוטלו על המערערת, לאור נסיבות האירוע הנדון ונוכח עברה המכביד של המערערת, הינם קלים למדי ויודגש כי שקלנו בכובד ראש אם לא לעשות שימוש בסמכותנו לפי סעיף 1 ב' 2 לתקנון בית הדין העליון, המקנה לנו סמכות להחמיר בעונשה של קבוצה מערערת, גם אם לא הוגש ערעור על ידי בא כוח ההתאחדות. לא בלי התלבטות, החלטנו להימנע מנקיטת צעד זה הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully