וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס פרום: "סטארט אפ ניישן יכולה להפוך לקבוצת טופ 5 בעולם"

7.11.2021 / 13:58

הרוכב האגדי שמבקר בישראל דיבר על קבוצתו: "נותנת לי תשוקה מחודשת, יש השקעה ותנאים טובים". על המדינה: "מציגים אותה באור שלילי, אני מבין כמה בטוח פה"

חברי קבוצת סטארט אפ ניישן/סטארט אפ ניישן

אחד מהרוכבי האופניים הגדולים בהיסטוריה, כריס פרום, נחת בשבוע שעבר בישראל כחלק ממחנה טרום העונה של הקבוצה הישראלית סטארט אפ ניישן. פרום הגיע הבוקר (ראשון) לבית הנשיא יצחק הרצוג ומשך את מירב תשומת הלב. בראיון לכלי התקשורת אחרי הטקס סיפר הבריטי שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס על המעבר לקבוצה מהמקום התשיעי בעולם, על הרוכבים הישראלים וגם ההבדלים בין איך שרואים את ישראל בעולם למתרחש בפועל.

כריס, זה נדמה שזה קצת קטן עלייך להגיע לקבוצה שהיא לא בטופ 4?
"זה ממש לא קטן עליי, להיפך, אני מאוד גאה להיות בקבוצה הזו. במיוחד עם כל הניסיון שלי ברכיבה מקצועית זה כבוד, אתגר ותשוקה מחדש לקחת קבוצה שהיא לא בצמרת הכי גבוהה אבל עם הניסיון שלי אפשר לעשות משהו. הקבוצה הזו היא פרוייקט שנבנה וזה נותן לי הרבה תשוקה מחודשת שתורמת לי כדי להראות שאני יכול לעזור לקבוצה כזו להגיע לאן שהיא רוצה".

אפשר להגיע לטופ העולמי באמת?
"אני מאמין שאפשר להפוך לקבוצה מהטופ 5 ואולי יותר. יש פה השקעה נהדרת ותנאים טובים וזה מה שיוצר קבוצת רכיבה טובה. אני מאמין שבשנים הקרובות נוכל לבנות את זה. זו מטרה מאוד מאתגרת להיות בחמישייה הראשונה ב-2022, אבל אני מאמין שזה אפשרי".

כריס פרום וחברי סטארט אפ ניישן בישראל. נועה ארנון,
יכולים להגיע לטופ. פרום וחברי סטארט אפ ניישן/נועה ארנון

מה למדת על ישראל?
"בעיקר על ההיסטוריה של המדינה. בילינו ברובעים השונים בירושלים ובכותל וזה היה מרתק".

זה נתן לך נקודת מבט אחרת על ישראל?
"לצערי במדיה העולמית מראים את ישראל תמיד באור שלילי ומראים את הקונפליקט עם הערבים, אז כשאתה פה אתה מבין כמה בטוח וטוב פה. זו חוויה נהדרת".

כמה שנים נשאר לך עוד לרכיבה מקצועית?
"אני בן 36 היום והמטרה שלי היא להיות רוכב מקצועי בגיל 40. זו המטרה שלי, אני מחוייב מאוד לקבוצה ונתתי לה התחייבות עד שאפרוש".

כריס פרום בישראל. נועה ארנון,
חוויה נהדרת בישראל. פרום במהלך הביקור/נועה ארנון

יש תוכניות ליום שאחרי?
"אני מאוד אוהב את הספורט הזה ומאוד נהנה. אני מאמין שבדרך כזו או אחרת אשאר בספורט הזה".

אתה מאמין שתחזור לפודיום בתחרויות הגדולות?
"זו המטרה שלי ואני עובד קשה כדי להשיג אותה. עברתי תאונה קשה לפני שנתיים ואני בעצם עדיין במסע חזרה ליכולת שלי ולרמות הגבוהות ואני מאמין שזה עדיין אפשרי".

אתה רואה ישראלים שיכולים להפוך לרוכבים מהטופ העולמי?
"אני פוגש עכשיו את הרוכבים הצעירים מהאקדמייה ובהחלט יש הרבה כשרון. ראינו השנה את איתמר איינהורן לוקח טור בסלובקיה וגובר על כמה מהספרינטרים הטובים בעולם, אז בוודאי שזה אפשרי שהרכיבה הישראלית תמשיך להתקדם ושביחד עם הקבוצה יהיו עוד ועוד צעירים שייכנסו לענף. אני מאמין שבעתיד נראה כמה ברמות הגבוהות".

איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי. Israel Start-Up Nation, אתר רשמי
העתיד ברכיבה הישראלית? איינהורן/אתר רשמי, Israel Start-Up Nation

איך הופכים את הרכיבה לספורט פופולרי בישראל?
"אני חושב שהוא כבר עכשיו פופולרי אבל זה ייקח זמן כי דברים כאלה לוקחים זמן. ברגע שהקבוצה מתחרה בטור דה פראנס ובתחרויות הגדולות זה יצליח".

  • עוד באותו נושא:
  • כריס פרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully