וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: הפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון בקרב על ניצחון הבכורה

24.10.2021 / 20:27

שתי הקבוצות, שפתחו בצורה מאכזבת את העונה, רוצות להימנע ממאזן 3:0 שעלול לסבך אותן בתחתית - וגם למנוע את השתתפותן בגביע המדינה. האם בני הרצליה תשמור על מאזן מושלם גם אחרי המשחק נגד הפועל חיפה?

צ'ינאנו אונואקו, בני הרצליה, זורק זריקת סבתא. ברני ארדוב
האיש וזריקת הסבתא? אל תזלזל במר דאבל-דאבל. צ'ינאנו אונואקו/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל חיפה (19:00)

הנתונים: בני הרצליה, זו שניצלה בקושי מנשירה לליגה הלאומית בשנה שעברה, כבר נמצאת בעיצומה של פתיחת העונה הטובה ביותר שלה מאז 2010/11. בהפועל חיפה עדיין מנסים לאמוד את היכולת האמיתית, אחרי תבוסה למכבי תל אביב וניצחון ב-16 הפרש על הפועל תל אביב.

במרכז ההתמודדות: צ'ינאנו אונואקו. הסנטר החדש של הרצליה הגיע לישראל על תקן האיש עם זריקת הסבתא מהעונשין והאח של ארינזה (הזר הכושל של מכבי תל אביב בעבר), אבל לאור תצוגותיו על המגרש קשה לזלזל בו. עם 20.5 נקודות, 13.5 ריבאונדים, 2.5 חסימות ומדד 31 ב-29 דקות, נראה שהוא יתקשה לסיים ערב בליגת העל בלי דאבל-דאבל. רק מבעיה אחת עליו להיפטר: הנטייה להסתבך בעבירות.

בכמה מילים: הרצליה הפגינה לא מעט אופי בשני הניצחונות שלה, ויודעת שלא היה חסר הרבה כדי ששניהם יסתיימו בהפסדים. אבל ריצות של 0:8 על הפועל תל אביב ו-0:10 על הפועל אילת בדקות ההכרעה הביאו לה את התוצאות המבוקשות, והמטען הזה יביא לה לא מעט ביטחון עצמי לאולם היובל.

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. לירון מולדובן
אם לא יתעשת במהרה, הוא אפילו לא ישתתף העונה בגביע. גיא גודס/לירון מולדובן

הפועל תל אביב - מכבי ראשון לציון (20:30)

הנתונים: שתי הקבוצות מחפשות ניצחון ראשון העונה, גם אם יגיע באיחור לא אופנתי. מכבי ראשון לציון תקווה להימנע מפתיחה של 3:0 לראשונה מאז עונת 2009/10, והפועל תל אביב יודעת לצערה איך נראה המאזן הזה - משום שזה עלול לקרות לה מחר בפעם השנייה בשלוש שנים. היא הפסידה לכתומים בששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

במרכז ההתמודדות: עידן זלמנסון. לא מעט ביקורת הופנתה כלפי הישראלים של הפועל תל אביב לאחר ההפסד האחרון, והמעניין מכולם הוא זלמנסון. במהלך ההכנה לעונה הוא הפך באופן קבוע לקלע המוביל של קבוצתו, אולם בליגה זה לא קורה בינתיים. בשני המשחקים הראשונים הוא צבר בסך הכול 31 דקות, ואחרי 13 נקודות מול הרצליה הוא נתקע על שלוש בלבד (1 מ-6 מהשדה) נגד הפועל חיפה.

בכמה מילים: ראשון לציון הפכה בשנים האחרונות לחברת קבע במעמדי השיא בכדורסל הישראלי, והגעתה לגמר גביע המדינה אשתקד השכיחה במעט את הכישלון שלה בליגה - כשלא הצליחה להעפיל לפלייאוף. כך או אחרת, אם שתי הקבוצות הללו לא יתעשתו במהרה, ולא יסיימו את הסיבוב הראשון בין שמונה הראשונות בטבלה, הן אפילו לא יוכלו להשתתף העונה במפעל הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully