וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ומאמן העבר ליאון קונסטנטינובסקי הלך לעולמו בגיל 75

22.10.2021 / 22:15

קונסטנטינובסקי נחשב לאחד מכוכבי מכבי רמת עמידר בשנות ה-60 ו-70 ושיחק גם במכבי תל אביב. כמאמן זכה לכינוי "קבלן העליות של הכדורגל הישראלי"

ליאון קונסטנטינובסקי, שחקן ומאמן העבר שהותיר חותם משמעותי על הכדורגל הישראלי משנות ה-60 עד שנות ה-80, הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 75. בשנים האחרונות סבל קונסטנטינובסקי ממחלה והערב לאחר ארוחת הערב עם משפחתו, נפטר בביתו שבבת ים. קונסטנטינובסקי נחשב לאחד מכוכבי מכבי רמת עמידר בשנות ה-60 וה-70, ושיחק בין היתר גם במכבי תל אביב, אליה עבר לאחר שריצה עונש בפרשה של מכירת משחקים.

בריאיון לוואלה! ספורט בשנת 2006, טען קונסטנטינובסקי שסיפור המכירה לא רדף אותו במהלך הקריירה.

"אחרי שהרחיקו אותי רציתי לפנות לבית משפט, אז בהתאחדות אמרו לי, עזוב אותך, תבקש חנינה ונאשר לך. אחרי שנה שישבתי בבית חזרתי לשחק, ואפילו במכבי תל אביב. אחרי זה עוד 30 שנה הייתי בכדורגל", סיפר בזמנו. "זה לא נעים לחיות עם כתם. אבל עזוב אותי מזה, זה אוויר, נקבר. אימנתי עד שנת 2000, מעולם לא הייתה לי בעיה עם זה. היינו שעירים לעזאזל".

לאחר פרישתו ממשחק פעיל הפך קונסטנטינובסקי למאמן שפעל בעיקר בליגות הנמוכות. הוא העלה לא פחות משבע קבוצות לליגה הלאומית (הליגה הבכירה דאז), כולל בני יהודה, הפועל רמת גן, מכבי רמת עמידר, הכל מכבי רמת גן ומכבי יבנה. ברבות השנים, דבק בו הכינוי "קבלן העליות של הכדורגל הישראלי", בזכות הפעמים הרבות בהן שדרג את קבוצותיו לליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully