וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בדרך: הרכבת הקלה בדרך לאצטדיון טדי

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 8:20

בשורה לחובבי הספורט בירושלים: הושלמו עבודות התשתית של הרכבת הקלה בשלוחת מלחה, והרכבת תגיע לטדי, לארנה ולמרכז הטניס. ומתי כל זה יקרה?

בשורה משמחת לתושבי ירושלים ולחובבי הספורט בישראל. השבוע, נרשם ציון דרך משמעותי נוסף בקידומם של קווי הרכבת החדשים בירושלים, עם השלמת עבודות הכנת התשתית בקו הירוק של הרכבת הקלה (אינפרא 1) בשלוחת שכונת מלחה בעיר. שלוחת מלחה , חוצה בין היתר את קריית הספורט הבינ"ל של ירושלים ומגיעה לאצטדיון טדי, היכל הפיס הארנה ומרכז הטניס הבינ"ל. הקו הירוק בשלוחת מלחה צפוי לנוע על המסילות במהלך שנת 2024.

המשמעות היא כי בעוד כשלוש שנים יוכלו אוהדי הספורט הרבים להגיע ולצאת מטדי ומהארנה באמצעות הרכבת הקלה. ההשקעה הכספית בכלל פרויקט שלוחת מלחה היא כ-133 מיליון שקל והעבודות בפרויקט נמשכו כשנתיים.

מנהרת הרכבת הקלה ליד הארנה בירושלים. יחצ,
בעוד שלוש שנים היא תוריד אתכם באולם. מנהרת הרכבת הקלה ליד הארנה/יחצ

שלוחת הרכבת הקלה בשכונת מלחה (באורך של כ-2 ק"מ), אותה מקדמים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים וחברת מוריה, כוללת את המקטע מצומת הרחובות יצחק מודעי ואגודת הספורט הפועל (בסמוך לגט"י מלחה) דרך צומת אגודת ספורט הפועל ובית"ר, אצטדיון טדי, מרכז הטניס הבינ"ל, היכל הפיס הארנה ומשם לציר דב יוסף. במסגרת העבודות, נבנתה מנהרה חדשה (באורך כ-240 מטרים) בצמוד לארנה, דרכה תחצה הרכבת הקלה ותנוע על הגשר החדש שהוקם (באורך כ-200 מטרים) עד לדב יוסף.

הקו הירוק, קו הרכבת הקלה השני בעיר (באורך של כ-19 ק"מ ) , יתחיל בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים ויעבור בין היתר דרך הכניסה לעיר, גבעת מרדכי ומחלף בייט, צומת פת, ויסתיים בשכונת גילה. בנוסף יכלול הקו גם שתי שלוחות נוספות לשכונות מלחה וגבעת שאול.

כמו - כן, במסגרת השלמת הפרויקט בשלוחת מלחה, נחנך השבוע במעמד ראש העיר משה ליאון פארק אלמליח המחודש, הנמצא בצמוד להיכל הפיס הארנה. מדובר בפארק ירוק ומושקע במיוחד המתפרס על פני כ-45 דונם ומהווה את אחד הפארקים הגדולים והמרהיבים שהוקמו לאחרונה בעיר.

"קריית הספורט מלחה תעבור מתיחת פנים משמעותית"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: " אנו משקיעים סכומים חסרי תקדים על מנת לשפר את תשתיות התחבורה והכבישים ברחבי ירושלים, לטובת תושבי העיר והבאים בשעריה. במסגרת זו אנו משדרגים גם את הפארקים העירוניים ואת התשתיות המקבילות לציר הרק"ל. קריית הספורט מלחה עתידה לעבור מתיחת פנים משמעותית ולהפוך להיות מהמובילות בישראל. יש למה לצפות".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "חברת מוריה ממשיכה לממש את מפת התחבורה הציבורית העתידית של ירושלים, עם קידום הביצוע של מערך הרכבות הקלות בעיר, תוך הקמת פרוייקטי פיתוח אורבניים. קווי הרכבת הקלה החדשים בשילוב הקו הקיים, ממצבים את ירושלים כעיר מובילה ופורצת דרך בתחום התחבורה הציבורית בישראל, וזאת בדומה לערי הבירה הגדולות בעולם".

מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, זוהר זולר: " רשת הרכבות הקלות בירושלים, אותו מוביל צוות תכנית אב לתחבורה, מייצר ערך מוסף עירוני לכל התושבים, כפי שאנו רואים גם כאן. מתחם הספורט והפנאי במלחה יאפשר לכל הבאים בשעריו: ילדים המגיעים לחוגים, משפחות ואוהדי הספורט מירושלים ומרחבי הארץ, ליהנות ממערך תחבורה ציבורית מתקדם, המאפשר למצות את הפנאי מחד וליהנות מגישה מהירה, נוחה ובטוחה לכל המוקדים העירוניים מאידך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully