וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הינגיס הודיעה: זה נגמר עבורי

רונן קרני

7.2.2003 / 17:28

השוויצרית, שבגיל 16 כבשה את העולם, נכנעה לפציעת קרסול. עם למעלה מ-18 מיליון דולר מתחרויות, הצהירה: "החיים ממשיכים הלאה. אל תרחמו עלי"

בגיל 22, אחרי שהספיקה לכתוב מחדש כמה פרקים בספר השיאים של הטניס העולמי ולדעוך במשך שלוש שנים, כשהיא מפנה את הבמה לדור חדש, אתלטי וחזק יותר של טניסאיות, הודיעה היום מרטינה הינגיס כי היא לא חוזרת לשחק טניס תחרותי.

"חזרה לתחרויות לא עומדת על הפרק, לפחות בטווח הנראה לעין. זה בטוח ואין לי כל תכניות לחזור אי פעם", אמרה הינגיס בראיון לעיתון הספורט הצרפתי "ל'אקיפ".

"אני כבר לא יכולה לעשות מה שנדרש כדי להישאר בפסגה", אמרה מרטינה, כשהיא מתייחסת לפציעת הקרסול שמגבילה אותה בשנתיים האחרונות. "הייתי שם מספיק זמן כדי לדעת בדיוק מה צריך בשביל זה ואני לא מסוגלת לזה. אחרי שהיית מספר 1 בעולם למשך 4 שנים, את לא יכולה להסתפק בפחות.

היגניס בדבריה, התייחסה כאמור להווה, וגם המנג'ר שלה, מריו וידמאר, לא פסל קאמבק עתידי: "אני חושב שמישהי בת 22 לא יכולה להגיד שהיא פורשת, בגלל שאתה לא יודע מה העתיד צופן בחובו". למרות זאת, לא נראה כי יש לה מחשבות כאלו.

"תפסיקו לדבר על קאמבק. אתם צריכים להבין שאני מאוד מעריכה את דרך החיים החדשה שלי...אני בת 22 ויש לי חיים שלמים לפני. הדבר היחידי שאני לא יכולה לעשות הוא להתאמן ברמה שתשאיר אותי תחרותית".

שבורה? לא ממש. "טניס היה חלק חשוב מהחיים שלי הרבה זמן, אבל זה נגמר עבורי. החיים ממשיכים הלאה. אני לא רוצה שאנשים ירחמו עלי", הודיעה השוויצרית החייכנית, "יש לי חיים נפלאים. אפילו בלי להתחרות אני מאושרת".חלק גדול מזמנה היא מעבירה בתחביב הגדול שלה - רכיבה, ולא מזמן קנתה סוס בן 8, אותו תיארה כ"מתנת אחרי האחרי הקריירה שלי".

בראיון לפני חודש סיפרה הינגיס כי היא משחקת טניס להנאתה, אך כשהיא מנסה להתאמן יותר ברצינות, היא סובלת מכאבים בכפות הרגליים ובקרסוליים".

כבשה את העולם בסערה בגיל 16

בגיל 16 ו-3 חודשים, כשזכתה באליפות אוסטרליה הראשונה שלה מתוך שלוש, הפכה לזוכת הגרנד סלאם הצעירה במאה ה-20. באותה שנה הפכה גם כמובן למדורגת מספר 1 הצעירה בהיסטוריה. זה היה לפני שש שנים. ב-97', היתה קרובה להשלמת גרנד-סלאם (זכייה בכל 4 התחרויות הגדולות), כשזכתה גם בווימבלדון ובפלשינג מדו והיתה רחוקה מההישג הנדיר הפסד בגמר הרולאן גארוס לאיווה מאיולי.

בסך הכל בילתה הינגיס 209 שבועות בפסגת הדירוג העולמי (WTA). בשנת 2000 סבלה לראשונה מפציעה בכף הרגל וכשנה לאחר מכן מפציעה חמורה יותר בקרסול, שסיימה לה את העונה באוקוטבר והורידה אותה בפעם האחרונה מהמקום הראשון. הופעתה האחרונה בסבב: הפסד בסיבוב השני של טורניר פילדרשטט לרוסיה אלנה דמנטייבה 6:3, 6:1, ב-10 באוקטובר 2002. למחרת הודיעה על חופשה עד להודעה חדשה מטניס תחרותי. בדירוג האחרון, לאחר שלא שיחקה ב-11 מ-17 החודשים האחרונים, נשרה כבר ל-31.

מאזנה כולל זכיה ב-40 תארי יחידים ו-36 תארי זוגות (אפילו קורניקובה נראתה טניאית מנצחת בחברתה) והרוויחה, רק מתחרויות, למעלה מ-18 מיליון דולר.

להינגיס תביעה בגובה 40 מיליון דולר, שנמצאת עדיין בהליכים, נגד יצרן אופנת הספורט האיטלקי, סרג'יו טאקצ'יני. לטעת הינגיס הנעליים מתוצרתו, בהן שיחקה, הן שגרמו לה לבעיות בכפות הרגליים.

אמה של הינגיס, מלאני, שהיתה הדמות הדומיננטית בקריירה שלה לאורך כל הדרך (קראה לה על שם מרטינה נברטילובה), כבר השלימה עם העובדה שבתה לא חושבת על טניס כרגע והתחילה בסוף החודש שעבר לאמן את הכשרון השוויצרי העולה, מרים קזנובה בת ה-17, המדורגת 53 בעולם.

ההתחלה, השיאים ומה שאחריהם

נולדה ב-30 בספטמבר 1980, בסלובקיה. היגרה בילדותה עם משפחתה לשוויץ.

בגיל 12 (1993), הפכה לטניסאית הצעירה בהיסטוריה לזכות בתואר גרנד סלאם לנערות. כמה אירוני שזה היה הסלאם היחידי בו לא זכתה מעולם כבוגרת - הרולאן גארוס בפריס.

הפכה למקצוענית ב-1994. בבכורה ניצחה טניסאית בשם פטי פנדיק לעיני 4,500 צופים ו-240 עיתונאים. הפסידה באותו טורניר לצרפתייה מארי פירס.

כבר בגיל 15 הפכה לאלופת ווימבלדון הצעירה בהיסטוריה, כשזכתה בתואר הזוגות עם הלנה סוקובה.

ב-96' זכתה בתואר WTA ראשון, בפילדרשטט (גרמניה). הגיעה באותה שנה לחצי הגמר בפלשינג מדו בניו יורק וסיימה את השנה כמדורגת רביעית בעולם.

ב-97' הגיעה השנה הגדולה שלה. ובשלוש השנים שאחריה סיימה עוד פעמיים את השנה כמספר 1 בעולם. תואר הגרנד סלאם האחרון שלה הגיע באוסטרליה ב-1999, אך הנפילה, עוד לפני הפציעות הגיעה כבר ברואלן גארוס של אותה שנה.

הינגיס, שהפסידה בגמר לשטפי גראף לאחר שאיבדה יתרון מבטיח, זכתה לשריקות בוז נדירות מהקהל הפריסאי, לאחר שיררדה מהמגרש לפני טקס הענקת הפרסים. מסע שכנועים מזורז של מקורביה החזיר אותה לטקס, אך הכתם שדבק בה לא הוסר מעולם. שבועיים לאחר מכן הפסידה בסיבוב הראשון בווימבלדון לילנה דוקיץ' הצעירה ואז הגיעו גם הפציעות. את שנת 2000 סיימה בראש הדירוג למרות שלא זכתה באף תואר סלאם, בזכות זכיה בתשעה טורנירי WTA במהל העונה.

הינגיס הגיעה לשלושה גמרים נוספים באוסטרליה, כולל ניצחונות על שתי האחיות וויליאמס ב-2001, ו-4 נק' משחק מול קפריאטי בגמר של 2002, אבל בשני המקרים היתה זו קפריאטי שזכתה בתואר.

סה"כ זכיותה מתחרויות: 18,344,660 דולר אמריקאי (90 מיליון שקל בקרוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully