וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הנייחים וזהות השחקן ה-11: רגע האמת של נבחרת ישראל הגיע

יניב טוכמן, שליחנו לסקוטלנד

9.10.2021 / 10:13

בנבחרת עבדו על שיטת הגנה חדשה במצבים החופשיים לקראת המשחק המכריע (19:00): "בסוף זה עניין של אופי". רוטנשטיינר עדיין מתלבט אם לפתוח עם פרץ, ארד או אבו חנא במרכז ההגנה לצידם של ביטון ואבו עביד

דור פרץ קשר נבחרת ישראל/יניב טוכמן

נבחרת ישראל השלימה את ההכנות שלה לקראת המשחק הגורלי הערב בהמפדן פארק (19:00) מול נבחרת סקוטלנד והיא תעלה על הדשא אותו מכירים השחקנים היטב במטרה אחת, לנצח. 52 אלף אוהדים סקוטים בגב הנבחרת המקומית, שרכשו את כל הכרטיסים מזמן ושאת קולם ניתן היה לשמוע כבר אמש ברחובות המרכזיים של גלאזגו, לא יעשו את החיים קלים לנבחרת של וילי רוטנשטיינר שהגיע עם שחקניו כבר ביום שני ורשם את ההכנה הארוכה והמקיפה שיכול היה לתת. אם לפני התכנסויות קודמות היו לאוסטרי פרקי זמן קצרים מאוד להכנה לפני המשחק הראשון, הפעם סוגרת הבוקר הנבחרת שישה ימים בסקוטלנד עם חמש יחידות אימון, שעות ארוכות של וידאו ושיחות אישיות וקבוצתיות. "הכול כבר נאמר והכל כבר ידוע, אבל בסוף זה מה שנביא לכר הדשא ואיך שהיריבה שלנו תיראה", אמרו הבוקר במחנה הנבחרת. "מבחינת הכנה קיבלנו הכול ברמה המקצועית ביותר".

רוטנשטיינר נתן הרבה דגש על התגוננות מול כדורים נייחים. הנבחרת התקשתה מאוד מול דנמרק וספגה שערים נוראיים במשחק מולה. המאמן והצוות שלו הכינו שיטת הגנה חדשה במצבים החופשיים, כאשר נמסר לשחקנים: "לא עושים פאולים קלים. לא נותנים מתנות". בשיטה החדשה להתגוננות מול מצבים נייחים, יהיה לניר ביטון תפקיד מרכזי גם בתור השחקן הגבוה בנבחרת וגם כמי שמכיר היטב את היריבה. רוטנשטיינר לא רצה אתמול במסיבת העיתונאים להיכנס למרה שחורה בעניין הבעיה המוכרת של הכדורגל הישראלי ובסביבתו אמרו: "הוא אמנם נתן הרבה דגשים ועבד על המצבים הנייחים, אבל הוא גם חושש מנבואה שתגשים את עצמה. בסופו של דבר לא כל נבחרת יודעת לנצל מצבים נייחים כמו דנמרק ולכן לא צריך להיכנס לפניקה שתשתק את השחקנים". גורם בנבחרת הוסיף בעניין: "בסוף זה עניין של אופי. כדורים נייחים וקרנות זה ריכוז ואופי. אתה לא חייב להיות השחקן הכי גבוה כדי לחסל חלוץ יריב. אם אתה רוצה לסכל את הסכנה עם כל הלב שלך, אתה תצליח".

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. Craig Williamson - SNS Group, GettyImages
לא סגור סופית על ה-11. רוטנשטיינר/GettyImages, Craig Williamson - SNS Group

המאמן ימסור לשחקנים רק בהמשך היום את ההרכב הסופי להערב. ההתלבטות שליוותה אותו לאורך כל השבוע בעניין זהות הבלמים והמיקום של דור פרץ, תגיע לסיום רק כשהוא יודיע לשחקנים רשמית מי ה-11 שלו. התחושה הלא נעימה שהרגיש אתמול עידן נחמיאס באימון המסכם בכתף שנפגעה, תוביל ככל הנראה לשינוי בתכנית שהיתה לרוטנשטיינר לפתוח עם בלם מכבי תל אביב. יתכן שהאוסטרי יציב בסופו של דבר את דור פרץ כבלם לצד ניר ביטון ואיאד אבו עביד ואז דן גלזר יפתח בקישור או שהוא יעלה עם קשר ונציה במקום הטבעי שלו במרכז השדה ויפתח עם עפרי ארד או ג'ואל אבו חנא כבלם השלישי. "עשרה שחקנים סגורים להערב. את האחרון נדע בקרוב", אמרו הבוקר בנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully