וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופצות למים: אליפות העולם בכדורמים עד גיל 20 יוצאת לדרך בוינגייט

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 10:57

בנות נבחרת ישראל ו-15 נבחרות נוספות, לא כולל שתי הפייבוריטיות אוסטרליה וארצות הברית, יתחרו על התואר היוקרתי, בתקווה שהאירוע יסייע לקדם את החשיפה של הענף בישראל. הכירו את חברות הנבחרת

היכרות עם נבחרת הכדורמים לנשים עד גיל 20 של ישראל/צילום ועריכת וידאו: לילך וייס

בשקט בשקט ומתחת לרדאר תחל ביום שבת אחת מהתחרויות הספורטיביות הגדולות שהתקיימו בישראל, אליפות העולם עד גיל 20 בכדורמים נשים. בימים הקרובים 16 נבחרות ממדינות שונות דוגמת סרביה, ארגנטינה, ברזיל, יוון, רוסיה, צרפת, ספרד, הונגריה ואחרות יתחרו אחת בשנייה על תואר אלופות העולם.

בעבר התקיימו בארץ אליפויות אירופה בג'ודו ואף בנבחרות צעירות בכדורגל, אך אין ספק שמאות השחקניות ואנשי הצוות שיתארחו בשבוע הקרוב בנתניה יעניקו תחושה של תחרות בינלאומית נחשבת. באיגוד הכדורמים החלו בשנים האחרונות לנסות ולקדם בעיקר את נבחרות הנשים כשהמטרה גם של הוועד האולימפי היא שנבחרת הנשים הבוגרת של ישראל תגיע בסופו של דבר לאולימפיאדה.

לפני קצת יותר מחודש נבחרת הנערות עד גיל 17 שיחקה באליפות אירופה ורשמה הישג מרשים כשסיימה במקום השביעי. אותן שחקניות בדיוק, בחיזוק כמה שחקניות בוגרות יותר, ינסו לרשום הישג שיא גם באליפות העולם, ממנה ייעדרו שתי נבחרות בולטות שבימי קורונה העדיפו לא להגיע - אוסטרליה וארצות הברית, שהיו אמורות להתמודד על התואר הנכסף.

אם בענפי הכדור האחרים דוגמת כדורגל וכדורסל כל חובב ספורט מקומי מכיר כמעט את כל השמות הרי שענף הכדורמים הפך באופן מסורתי לענף משפחתי במיוחד, כשדורות במשפחות רבות מעבירים את שרביט המשחק מאבות לבנים ומאימהות לבנות. אותן בנות מתאמנות בכל יום פעמיים בויינגייט ומתנהלות כמקצועניות מהשורה הראשונה, אלא שהתמורה מזערית אם בכלל קיימת.

נופר הוכברג. לילך וייס רוזנברג
נופר הוכברג/לילך וייס רוזנברג

"התמורה היא פשוט לשחק ולהנות כי זה משחק הכי כיפי בעולם ואין דרך להסביר את זה", קובעת הקפטנית נופר הוכברגר שחזרה מחצי עונה בליגה היוונית לאלופה הישראלית הפועל יקנעם. "הרי תחשבו על זה כל אחד שנכנס לבריכה סתם בשביל הכיף ומחזיק כדור משחק בבסיס כדורמים וכולם עושים את זה בלי לשים לב בסופו של דבר. הייתי ספורטאי עילוי ואז היו בעיות בירוקרטיות אז חזרתי. אין ספק שהצבא עיכב אותי אבל אסיים את השנה ואת האליפותשזה הדבר הכי חשוב ואז אראה לאן מועדות פניי כשהכיוון הוא חזרה לאירופה או לקולג'ים".

בעוד שנבחרת ישראל נמצאת בצמיחה אדירה בשנים האחרונות ושחקניות בוגרות רבות יוצאות לקולג'ים או לאירופה, כשמלבד הקפטנית גם הכוכבת הגדולה של הנבחרת הנוכחית, מריה מיה משחקת כבר בגיל 19 בליגה היוונית הראשונה ונחשבת לתקווה של הענף בפן הישראלי בדור הנוכחי, הרי שהנבחרות הבולטות יהיו ספרד, יוון ורוסיה שיתמודדו על התואר, כשהשחקניות כחול לבן מפנטזות על לסיים באחד מששת המקומות הראשונים. "המטרה היא קודם כל לסיים במקום הראשון בבית ולהעפיל לרבע הגמר, ואם לא נעשה את זה אז זה כישלון", קובעת הקפטנית. "יש אווירה נהדרת בנבחרת וזה מתכון מעולה להצליח".

מלבד ההצלחה הנקודתית בטורניר, באיגוד רואים בתחרות כמקפצה של הענף צעד אחד קדימה, חברת מיטרוניקס לקחה חסות על האליפות עצמה וספונסרים נוספים תומכים באיגוד באירוע הספציפי אך התקווה שאותן חברות וחברות נוספות ישקיעו באקדמייה ובמועדונים השונים כדי לקדם את הענף.

כדי שזה יקרה באיגוד משקיעים רבות בשנים האחרונות באקדמייה ונבחרות השונות כשבשנים האחרונות מאמן את נבחרות הנשים הבוגרות ועד גיל 20 המאמן היווני דמיטריס מברוטס כשגם הוא מבין את גודל השעה. "ברור שזה מאוד מרגש", מסביר המאמן הוותיק. "המטרה היא בהחלט להעפיל לרבע הגמר ומשם לראות איך מתקדמים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דימיטריס מברוטס, עידן כפתורי, שונית סטרוגו. לילך וייס רוזנברג
מברוטס, סטרוגו וכפתורי/לילך וייס רוזנברג

לצידו של היווני יעמדו עוזרי המאמן עידן כפתורי ומי שהייתה הפנים של ענף הכדורמים נשים במשך שנים ארוכות, שונית סטרוגו. סטרוגו שיחקה עד השנה שעברה בנבחרת הנשים והייתה הקפטנית והכוכבת הבלתי מעורערת כאשר כעת היא מתמקדת באימון בלבד והייתה המאמנת הראשית של נבחרת הנערות בהישג שרשמו בחודש שעבר באליפות אירופה.

השלושה ביחד ינסו לרשום עוד נקודת ציון כאשר ההגרלה האירה פנים לחניכות של מברוטס ואלו יפגשו בבית את סרביה, פרו וארגנטינה, כשהישראליות, בייחוד בבית מול מאות אוהדים שצפויים להגיע ולמלא את הבריכה בויינגייט, נחשבות לפייבוריטיות בבית ודווקא המשחק היותר צמוד אמור להיות משחק הפתיחה מול הסרביות.

"אני מאוד מקווה שהטורניר ירים את החשיפה של הענף", מסביר הוכברג. "אנחנו ספורט מדהים שהוא פופלרי בכל העולם ויש לנו מוטיבציה מאוד גדולה להצליח ולהתקדם. אני מקווה שהטורניר יוביל לפיתוח הענף. גם מבחינת הקהל אני בטוחה שתהיה פה אווירה מטורפת כי אין על הקהל הישראלי, הוא הקהל הכי טוב בעולם והוא מעניק במשחקי בית אווירה הכי טובה שיש".

כעת נותר ל-15 השחקניות שבסגל לשנס מותניים, להכין את הרגליים לציפה ארוכה בבריכה הלאומית בוינגייט ולנסות לרשום עוד רגע שיא בספורט הישראלי כשבשבת תחל האליפות וביום ראשון תחל הנבחרת כחול לבן את הופעותיה, בתקווה שבדרך לשלבים המאוחרים, ומשם על פי המנטרה בחדר ההלבשה של ברוטס - השמים הם הגבול.

seperator

הכירו את הנבחרת

ליהיא בן שושן
גיל: 17
מועדון: הפועל קרית טבעון
תפקיד: שוערת

נועה ססובר
גיל: 18
מועדון:הפועל יקנעם
תפקיד: צנטרית

נועה מרקובסקי
גיל: 16
מועדון: הפועל פתח תקווה
תפקיד: שומרת צנטרית

נגה לוינשטיין
גיל:16
מועדון:הפועל יקנעם
תפקיד: שחקנית שדה

עלמא יעקבי
גיל: 16
מועדון: אס"א תל אביב
תפקיד: צנטרית

דינה נמקשטנסקי
גיל: 17
מועדון: הפועל קרית טבעון
תפקיד: שחקנית שדה


מריה מיה
גיל: 19
מועדון: פנאיוניאוס (יוון)
תפקיד: שחקנית שדה

שקד לוי
גיל: 20
מועדון: הפועל פתח תקווה
תפקיד: שחקנית שדה

יהב פרקש
גיל: 19
מועדון: הפועל יקנעם
תפקיד: שומרת צנטרית

רוני גזית
גיל:16
מועדון: אס"א תל אביב
תפקיד: שומרת צנטרית

נופר הוכברג (קפטנית)
גיל:20
מועדון: הפועל יקנעם
תפקיד: שחקנית שדה

אופיר סלע
גיל:18
מועדון:הפועל קרית טבעון
תפקיד: שומרת צנטרית

דר מנקרמן
גיל: 17
מועדון:הפועל יקנעם
תפקיד: שחקנית שדה

תהל לוי
גיל: 17
מועדון: הפועל פתח תקווה
תפקיד:שחקנית שדה

נטלי קורצב
גיל: 18
מועדון: הפועל פתח תקווה
תפקיד: שוערת

דימיטריס מברוטס (מאמן ראשי)
גיל: 53

עידן כפתורי (עוזר מאמן)
גיל: 36

שונית סטרוגו (עוזרת מאמן)
גיל: 34

  • עוד באותו נושא:
  • כדורמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully