וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרופולוס: "לא יודע אם היכולת הזו תספיק ליורוליג"

מאמן מכבי תל אביב היה מרוצה בתום ה-62:92 המוחץ על הפועל אילת והזכייה התשיעית בתואר, וגם החמיא לשחקניו: "סורקין יהיה שחקן גם ביורוליג"

גמר גביע ווינר ה-16 הציג הערב (ראשון) את הפרש השיא שנרשם במעמד אי פעם, כשמכבי תל אביב הביסה את הפועל אילת 62:92, לא מעט הודות לרבע רביעי מפלצתי של 8:28. זו הייתה הזכייה התשיעית של הצהובים בתואר בטורניר קדם העונה, וג'יימס נאנלי (12 נקודות בממוצע, ב-56% לשלוש) קיבל את גביע ה-MVP מידי משפחתו של אריק אלפסי ז"ל.

"תואר זה תואר, ואנחנו שמחים שזכינו בו וששימחנו את האוהדים, אבל אמרתי לשחקנים שאנחנו צריכים לשכוח מזה כמה שיותר מהר", אמר המאמן המנצח יאניס ספרופולוס. "העונה מתחילה רק עכשיו. מצפה לנו דרך ארוכה, ואנחנו צריכים להישאר צנועים ולהשתפר, כי אנחנו מסוגלים לשחק הרבה יותר טוב. אנחנו ברמה טובה, אבל אני לא יודע אם זה יספיק ליורוליג".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
הפנים לפתיחת היורוליג. ספרופולוס/דני מרון

על הגמר עצמו אמר ספרופולוס: "פתחנו טוב יותר מאשר בשני המשחקים הקודמים, ושמרנו על ריכוז לאורך כל 40 הדקות. הקבוצה נכנסה לקצב מצוין, אבל יש לנו עדיין הרבה שחקנים שלא נמצאים בכושר משחק טוב. זה היה משחק שלישי בחמישה ימים, ונאלצנו להתמודד עם עייפות. סקוטי ווילבקין הוא אחד מאלה שנעדרו מההכנה, והוא לא בכושר, אבל יש לנו השנה יותר כישרון ויותר שחקנים שיכולים לעזור לנו".

המאמן היווני החמיא לרומן סורקין (16 נקודות ו-10 ריבאונדים) ולקינן אוואנס (11 נקודות ו-4 חטיפות): "לרומן קל יותר להסתגל לשיטת המשחק שלנו. הוא מנוסה בליגה הישראלית ולאט לאט יקבל ביטחון גם ביורוליג, עד שיהיה שחקן מרכזי גם שם, כדי שנוכל לבנות עוד שחקן לנבחרת ישראל. אני מאמין מאוד בו, וגם בקינן. בעונה שעברה קינן היה סקורר, ועכשיו הוא נכנס למשחק מההגנה. מבחינתי הוא אחראי ל-22 נקודות, כי מלבד ה-11 שקלע בעצמו, הוא גם הוריד ב-11 את בריון אלן מהממוצע שלו".

רומן סורקין עם ג'יילן ריינולדס שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
סחט מחמאות ממאמנו. סורקין עם ריינולדס/דני מרון

גם מאמן אילת, אריאל בית הלחמי, לא נותר אדיש לתצוגה של סורקין נגדו. "איזה כיף לראות שחקן ישראלי ברמה הזאת, משחק כמו שהוא משחק. זה מאוד משמח אותי, והעתיד שלנו בכדורסל הישראלי ורוד", אמר. "מכבי נתנה הצגה, ואין ספק שהיא הייתה הקבוצה הטובה יותר. החזקנו מעמד ככל שיכולנו, אבל באיזשהו שלב הפסקנו להילחם. לצערי זו הייתה התוצאה, ועדיין, זה היה שבוע טוב מבחינתנו. הקבוצה מתגבשת, ואנחנו צריכים ללמוד גם ממה שקרה בגמר ולא ניכנס לדיכאון. מכבי חזקה מאוד והרבה יותר מנוסה ממה שיש לנו כרגע".

בית הלחמי הבהיר ששינויים בסגל צפויים בקרוב, לאור שחרורם של וויל צ'רי וג'ייקוב אוואנס: "את הרוח שלנו ואת הצד הקבוצתי גיבשנו בטורניר. אנחנו יכולים לסמוך על השלד שלנו, בעיקר הישראלי. הזרים צעירים, ועדיין לא נמצאים איפה שהם צריכים להיות. כמובן שהסגל הזה לא מספיק לשתי המסגרות שבהן נשחק, ואנחנו מחפשים שחקנים".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully