וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם קצוץ על כולם: סיכום משחקי השבת בליגת העל

12.9.2021 / 10:00

עומר אצילי חופר את המנהרה לחופש הפרטי שלו ומוכיח שהוא השחקן הטוב ביותר בישראל, לגבי קניקובסקי ייקח זמן להתאקלם למכבי תל אביב, הפועל תל אביב פשוט חייבת להיות קבוצת פלייאוף עליון העונה, ומדוע אטפלד עוד עלול להוריד את נתניה ללאומית? רון עמיקם מסכם את השבת

תקציר: מכבי חיפה - בני סכנין 1:2/ספורט 1

זה היה היום של מספרי 7 ברחבי אירופה, מהקצה המערבי ועד הקצה המזרחי ולשניהם מזכירים כל העת את פרשיות המין שלהם. בואו נתמקד במספר 7 הים תיכוני שהכריע אתמול את בני סכנין, רבע דקה בתוך זמן פציעות, עם כדור מושלם ברגל שמאל לברזלים, כמו שהיו אומרים אצלנו בשכונה.

ההתמקדות בפרשיה המזעזעת מלפני שנה וחצי לא עושה רושם על עומר אצילי. הוא חופר באופן סיזיפי, למרות רעשי הרקע, את המנהרה לחופש הפרטי שלו. הביטוי "הוא שחקן גדול, אבל..." לא מפריע לו, לא גורם לו לצאת בקול נרגש ולהתנצל בפני הנערות, לא מפריע לו להשחיל שערי ניצחון מרהיבים בדקות קשות או למכבי חיפה לכרסם ברעש מחריש אוזניים של עשרות אלפי אוהדיה במעמדה של מכבי תל אביב בצמרת הכדורגל הישראלי.

אצילי, וגם את זה היו אומרים אצלנו בשכונה, שם קצוץ על כולם. הוא לא ייעצר, לא ייפתח נגדו תיק, ספק אם יתנצל בכנות וספק אם יפסיק לשחק כדורגל ועוד ברמה כזו. אז יש שתי אפשרויות: או שנניח לזה, או שנמשיך לטפטף לו לאוזן טיפת שמן תינוקות כל יום, שיכאב לו. אני בוחר להמשיך הלאה.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
ההתמקדות בפרשה לא עושה עליו רושם. עומר אצילי/דני מרון

אצילי הוא שחקן הכדורגל הטוב ביותר שמשחק היום בישראל. זה מוחלט, אין ויכוח. זה שהוא מקבל רסיסי דקות בתבוסה לדנמרק מתוך שלושה משחקי נבחרת בשישה ימים, רק מעיד על כך שוילי רוטנשטיינר בחר לנסות ולמחוק פרשייה אחת (דאבור), ואולי יתמקד בעתיד בפרשייה האחרת, כי בכל מה שקשור לכדורגל, אצילי צריך להיות שחקן הרכב בנבחרת, או לפחות החילוף הראשון.

אם נזיז את הכתם, אצילי גורם למכבי חיפה לטעות ולנצח. בני סכנין עם קבהא ובעיקר כיאל בקישור, היא קבוצה קטלנית. תוסיפו את ברשצקי, מורה, גיא מלמד ורז שטיין, וזו קבוצה שתחליף העונה את מ.ס אשדוד כמרעננת הרשמית, כי אין לה ממה לפחד, והיא גם הוכיחה את זה אתמול. סכנין חשפה את ההגנה של מכבי חיפה במערומיה ולא פעם אחת. צריך לקוות בשביל חיפה שעופרי ארד יתאושש ממסע הייסורים שעבר בשבועות האחרונים, כי בלעדיו הקבוצה הזו פגיעה. ראינו את זה במוקדמות המפעלים האירופיים, ואפשר לראות את זה גם בליגה.

הפנדל שפסק דניאל בר נתן נגד ג'אבר היה מוצדק לחלוטין על אף ששתי הקבוצות היו יכולות להתקלח ולחזור להתחמם בזמן שהשופט ניסה לקרוא מסך. ג'אבר בעט בסוליות נעלו של דוד והמעיד אותו. אם נוסיף את ההרחקה הסופר מוצדקת של קווין פרייטר, אפשר לומר שעל כל החלטת VAR תמוהה יש 100 החלטות שמצילות שופטים, גם אם לא מצילות קרסוליים. בריאות השחקנים לפני הכל.

עוד בוואלה!

במכבי חיפה מהללים את אצילי: "שנים לא היה כאן שחקן הכרעה כזה"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב גבי קניקובסקי. לירון מולדובן
יותר ישראלביץ' מברקוביץ'. גבי קניקובסקי/לירון מולדובן

למכבי תל אביב אין עומר אצילי משלה. היא ויתרה עליו. ערכים וזה. את יונתן כהן היא מכרה לפיזה וגם אין לה יונתן כהן. אין לה גם דור פרץ. אני תוהה אם יש לה בכלל שאיפות. כלומר, היא בהחלט הביאה שחקנים בחלון הזה, אבל לא ביוני, לא ביולי, אלא בסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר. כשכל הקבוצות מתחילות להתחבר, מכבי תל אביב עושה שינויים בהרכב. היא תתחבר באוקטובר, אולי קצת לתוך נובמבר. עד אז אפילו היחסים בווינר לקראת הדרבי ייראו שקולים, ואף מילה על הענק הירוק שיהיה אי שם מעבר לטווח הראיה.

גבי קניקובסקי הוא לא אצילי. הוא שחקן נפלא, כיף לראות, יש לו רגעים שהוא מזכיר בקטנה את אייל ברקוביץ', אבל המשמעות שלו בשלב הזה היא של גיז'רמו ישראלביץ'. קניקובסקי שיחק רוב הקריירה שלו בקבוצות שלא התחרו על אליפות במקרה הטוב, או נאבקו נגד ירידה במקרה הרע. קניקובסקי הוא שחקן נהדר למשחק מעבר. הוא ייתן כדור על 50 מטר ויצטרף, אבל בהנעת הכדור, במשחק עומד, מול קבוצות מתגוננות, יישאלו הרבה שאלות לגבי יכולת הפיצוח שלו. ייקח לו זמן להתאקלם, לעשות את ההתאמות, פחות זמן ממה שייקח לקארצב וגיאיגון להתאקלם בנתניה. ואם כבר הזכרנו את פרץ, העיקר שמכבי תל אביב ויתרה על קארצב בשביל עוד דן ביטון.

מכבי תל אביב תקועה על ה-3-3-4 של ואן לוון, כל האגודה תקועה עם המערך הזה. אין גמישות, אפס ורסטיליות. שחקנים במחלקת הנוער עולים למשחק עם המספרים של העמדות שלהם על החולצות. היריבים לא רק שיודעים מול מה הם מתמודדים, הם יודעים מול מי הם מתמודדים. אחד כמו גיא לוזון, שמאמן 20 שנה, מגיל 26, מתכונן למשחקים כאלה באהלן אהלן. אם יגידו בפתח תקווה שהם החמיצו ניצחון, נאמין להם. מכבי תל אביב הובסה בסכנין, הובכה מול הלוזונים, בשבוע הבא מכבי חיפה ואחריה טרנר ולהקתו. הגרלה קשה. כשיסתיים הגיהנום הזה נתחיל לדבר, עם ואן לוון או בלעדיו.

איציק ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב. אריאל שלום
אלה אותם בעלים, מה לעשות. איציק ניסנוב/אריאל שלום

לא מסכמים עונה אחרי שני מחזורים ואין משמעות למקום הראשון הזמני של הפועל תל אביב לקראת המשך הליגה, אבל צריך לומר את זה בביטחון: הפועל תל אביב תהיה העונה קבוצת פלייאוף עליון, לא יכול להיות משהו אחר עם סגל כזה. הקבוצה עובדת, משחקת, מגיעה למצבים, לרוב מחמיצה אבל מגיעה להמון מצבים. זו מנטליות של קבוצת צמרת, יש לה שחקנים לקבוצת צמרת (בטח בישראל), ויש לה ספסל לקבוצת צמרת. אז לידיעת האוהד "דני גולפיטק", תתחיל לעבוד על הניקוד לאירופה. ותחדש גם דרכון.

יש כאן איזה דיסוננס שמבלבל חלק מאוהדי הקבוצה. מי שנגד הבעלים ורוצה בהחלפתם, מתקשה להפוך עורו. אלה אותם בעלים, מה לעשות. החיזוק שהם הביאו בינואר הספיק להישרדות. ציפו שהם לא יחזיקו סגל כזה יקר, והם העמיקו אותו, גם בלי עומרי אלטמן. האם ישחררו בינואר כשיבטיחו את מקומם בליגה? זו לכל היותר קונספרציה. הפועל תל אביב נראית טוב, עובדת טוב, צוברת נקודות מצוין, ואם יש גם קצת שמחה לאיד על מה שקורה מעבר לנתיבי איילון, אז נוסף לאוהדים עוד חג לחגי תשרי. מה יהיה אחרי החגים?

ריימונד אטפלד מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
עוד עלול להוריד את נתניה ליגה. ריימונד אטפלד/ברני ארדוב

ואן לוון הביא לארץ לפני כמה שנים את ריימונד אטפלד. מכבי נתניה שאבה אותו אליה. כנראה שעשתה טעות. אטפלד לא יביא את נתניה לאירופה, גם סלובו וברדה לא הביאו, אבל איתו היא עוד עלולה לרדת ליגה. הוא לא מתאים לה. הוא לא משמח את אוהדיה. הבעיה היא שנתניה זו שמורת טבע. הבעלים אוהד ויש לו סטנדרטים גבוהים של התנהלות. אני בספק אם הוא יכול לפטר את אטפלד ואם יפטר, ישאלו אותו איך כל הכוכבים של מכבי נתניה התאדו ולא הגיע אף אחד אחר, והכל נופל על המאמן.

אז זהו, שיש מאמנים שמצליחים הרבה יותר עם סגל פחות איכותי או עמוק. ירון הוכנבוים הוכיח לנתניה את זה אתמול. אטפלד לא מתאים למה שנשאר ומתרקם בנתניה, היא צריכה מאמן ישראלי רעב שיתאבד על ההצלחה שלו, כי זה העתיד שלו. ואם אייל סגל רוצה להישאר אייל סגל, הוא לפעמים צריך להיות קצת יותר אלי טביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully