וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ספרד: על הזכייה של רוגליץ' בוולטה אספניה

עודכן לאחרונה: 6.9.2021 / 13:29

פרימוז' רוגליץ' שוב זכה בוולטה אספניה, מיצב את עצמו כמלך הבלתי מעורער של המירוץ והמשיך את המומנטום החיובי אחרי הכישלון בטור דה פראנס. גלעד גרוסמן מסכם ומצביע על עוד כמה גיבורים יותר וכאלה שפחות

כשפרימוז' רוגליץ' הפסיד את הטור דה פראנס בשנה שעברה באופן דרמטי בקטע הלפני אחרון, עלו סימני שאלה כיצד הרוכב הסלובני יתאושש. אשתקד הוא הגיב בזכייה ראשונה במונומנט (חמשת המרוצים החד יומיים החשובים בשנה), ואז הגיע לוולטה אספניה כאלוף המכהן. אחרי שבועיים וחצי של עליות ומורדות (וטעות קומית-טרגית בלבישת חולצה) הוא כמעט שוב הפסיד את המירוץ בקטע הלפני אחרון, אבל הצליח לבסוף לזכות בהפרש של 24 שניות בלבד.

פרימוז' רוגליץ' רוכב אופניים סלובני, טור דה פראנס 2020. רויטרס
בלתי מעורער, לפחות בוולטה. רוגליץ'/רויטרס

השנה רוגליץ' שוב נכווה בטור, אבל הגיב בזכייה במדליית זהב בטוקיו, ואתמול (ראשון) הפך לרוכב השלישי שזוכה שלוש פעמים ברציפות בוולטה. רוגליץ' שלט לחלוטין במירוץ השנה. הוא זכה בקטע הראשון (נגד השעון), בשני קטעים נוספים בהרים, ובקטע נגד השעון שסיים את המירוץ. הוא לא אפשר ליריביו לברוח והניצחון שלו לא נראה בסכנה בשום שלב, גם כאשר אפשר לאחרים ללבוש לכמה ימים את החולצה האדומה של המוביל.

הניצחון של רוגליץ' הובטח למעשה בקטע ה-17, כאשר אלוף הג'ירו אגן ברנאל ניסה לברוח לדבוקה 60 קילומטר לסוף. רוגליץ' היה היחיד שהצליח לעמוד בקצב של ברנאל, ובעליה האחרונה של הקטע הוא נפטר מהקולומביאני, פתח יתרון גדול על מתחריו ולא הביט לאחור.

סיוט בספרדית

התקשורת הספרדית הכריזה לפני כמה שנים על אנריק מאס כ"אלברטו קונטאדור החדש". לצערם, הרוכב בן ה-26 מוכשר, אבל עד כה הוא ממש לא קונטאדור. השנה הוא סיים שישי בטור, וכעת שני בוולטה, כמו שעשה ב-2018. הבעיה שהוא מייצג את העונה של הרוכבים הספרדיים. הוא רכב מצוין, היה כל הזמן בצמרת, סיים במקום גבוה בכל אחד מהקטעים ההרריים, אבל לא התקרב לניצחון - בוולטה או באחד הקטעים. וכך, לראשונה מאז 1996, אף ספרדי לא זכה בקטע במירוץ הבית. חמור מכך, לראשונה מאז שנוסד הוולטה ב-1935, אף רוכב ספרדי לא זכה בקטע באחד משלושת הגרנד טורים שהתקיימו השנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

גיל זה רק מספר

49 פעמים זכו רוכבים ספרדים בגרנד טור, שלישיים רק לאיטלקים ולצרפתים. 33 פעמים זה קרה במירוץ הביתי. אבל כיום יש רק רוכב ספרדי פעיל אחד שזכה בוולטה (או בגרנד טור כלשהו). אלחנדרו ולוורדה נחשב אחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה. הוא זכה ב-129 מירוצים, כולל בוולטה ב-2009 ובאליפות העולם ב-2018. הוא ניצח ארבע פעמים בליאז'-בסטון-ליאז', חמש פעמים בפלש ואלון ופעמיים בדופינה. הוא זכה ב-17 קטעים בגרנד טורים וסיים על הפודיום בשלושתם.

אלחנדרו ולוורדה. Tim De Waele, GettyImages
שירת הברבור? לא אצלו. ולוורדה/GettyImages, Tim De Waele

השנה, במה שהיה אמור להיות שירת הברבור שלו, הוא התרסק בקטע השביעי, שבר את עצם הבריח, נפצע בריאות ופרש. בגיל 41, רבים חששו שהפציעה הזאת תהווה את סוף הקריירה שלו. אבל ולוורדה, שהכריז בתחילת השנה שיפרוש בסוף 2021, כבר הודיע שימשיך לדווש בשנה הבאה. "עדיין יש לי מוטיבציה לנצח", אמר. נראה שלשאר בני ארצו יש פחות.

גיבור על

באוגוסט אשתקד, פביו יעקובסן לא חלם על זכיה במירוצים, הוא רק קיווה לחיות. הספרינטר ההולנדי נפצע קשה בסיום הקטע הראשון של הטור של פולין, לאחר שרוכב אחר התנגש בו והעיף אותו בעוצמה על הגדר שבצד הכביש. הוא הוכנס לתרדמת רפואית כשהוא נמצא בסכנת חיים וסובל מפציעות קשות, בהן זעזוע מוח. היום הוא כבר יכול לחייך. נצחונות בשלושה קטעים הבטיחו לו את חולצת הנקודות הירוקה, לראשונה בקריירה.

נבל

מיגל אנחל "סופרמן" לופז רוכב בקבוצת מוביסטאר הספרדית, יחד עם מאס ו-וואלורדה. הקולומביאני הצטרף לקבוצה במטרה ברורה - לזכות בגרנד טור. לופז רכב היטב, זכה בקטע ה-18 הקשה והיה במקום השלישי הכללי. אתמול הוא לא הצליח להתברג לקבוצת המובילים, וראה את מקומו בפודיום חומק מידיו. 20 קילומטר לסוף הוא ירד מהאופניים ופרש מהמירוץ. הביקורת לא איחרה לבוא. "החלטתי להפסיק להילחם", הודה. "אנחנו בני אדם, לא מכונות. לפעמים אנחנו עשויים מבשר ועצמות. נותר לי רק לבקש סליחה מהקבוצה והאוהדים. זאת הייתה טעות לא לסיים". לופז התנצל, מקורביו האשימו את הקבוצה שהורתה לו לא לנסות להדביק את המובילים ולהגן על המקום שלו בפודיום, ולכן פרש.

דן מרטין רוכב אופניים אירי קבוצת סטארט-אפ ניישן. נועה ארנון, אתר רשמי
תקופה יפה בסטארט אפ ניישן. דן מרטין/אתר רשמי, נועה ארנון

תרמתי בעבודה

ג'ינו מאדר הגיע לוולטה בתור פועל שחור של מוביל קבוצת בחריין-ויקטוריוס, מיקל לנדה. אבל הספרדי עוד לא התגבר על פציעה מתחילת השנה ולא היווה פקטור בתחרות (ופרש בקטע ה-17). אז הוא רכב עבור ג'ק הייג האוסטרלי, וסייע לו לסיים במקום השלישי. על הדרך, הוא סיים חמישי במירוץ וזכה בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המוביל. אבל לשוויצרי בן ה-24 היתה מטרה נוספת: הוא התחייב לתרום לארגון איכות סביבה אירו עבור כל רוכב שהוא מסיים לפניו בכל קטע. עכשיו הוא צריך לקוות שיקבל עבור ההישג שלו יותר מ-3000 האירו שיתרום.

סוף עי-דן

דן מרטין, הרוכב המצליח ביותר של קבוצת סטארט-אפ ניישן הישראלית, הודיעה על פרישה בסוף העונה. האירי, שרכב בשנתיים האחרונות עבור הקבוצה הישראלית והוביל אותה בשני גרנד טורים, זכה במדים הכחולים-לבנים בקטע בוולטה ובקטע בג'ירו, וסיים רביעי בוולטה שנה שעברה, הישג השיא שלו בגרנד טור. "השנתיים האחרונות היו מהמהנות ומוצלחות בקריירה שלי", סיכם את התקופה בקבוצה הישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully