וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר שאול סווירי הלך לעולמו בגיל 78

2.9.2021 / 14:07

אורן חסון ספד לסווירי, שכיהן בתפקיד בין 1985 ל-1992: "יש לו מניות בכורה בהשתייכות שלנו לאופ"א, מורשתו מחייבת מצוינות"

שאול סווירי. ויקיפדיה, אתר רשמי
שאול סווירי/אתר רשמי, ויקיפדיה

שאול סווירי, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר, הלך לעולמו בגיל 78. יושב הראש הנוכחי אורן חסון מסר: "שאול היה איש עשייה משכמו ומעלה שעשה לילות כימים לטובת הכדורגל הישראלי ופיתוח ההתאחדות לכדורגל. במשך 7 שנים השיא שאול תרומה אדירה לכדורגל שלנו ויש לו מניות בכורה בהשתייכות שלנו לאופ"א, מהלך אסטרטגי עצום. מורשתו מחייבת מצוינות. יהי זכרו ברוך".

סווירי, שנולד בעיראק ועלה לישראל בגיל 7, הגיע להתאחדות לכדורגל דרך מרכז הפועל ושימש כיו"ר ההתאחדות לכדורגל מ- 1985 עד 1992. בתקופת כהונתו הוקמה הרשות לבקרה התקציבית, הוחלט על רישום שני שחקנים זרים לקבוצות הישראליות והעברת משרדי ההתאחדות לכדורגל מרחוב הארבעה בתל אביב לאצטדיון רמת גן.

עיקר הפעילות והביצוע של סווירי היה פעילות לצדו של עזריקם מילצ'ן ז"ל לקבלת ישראל לשורות אופ"א. סווירי ומילצ'ן נפגשו עם ראשי ההתאחדויות הגדולות באירופה מרוסיה, אנגליה גרמניה וספרד ועם ראשי אופ"א והצליחו להעביר את הכדורגל הישראלי מאוקיאניה ליבשת אירופה, בה אנחנו חברים עד היום.

שאול סווירי יושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר. עדי אבישי, מעריב
"היה אדם של כבוד, הגון וישר ואוהב הכדורגל הישראלי"/מעריב, עדי אבישי

קפטן נבחרת ישראל בעבר והיום מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר: "שאול היה אדם של כבוד, הגון וישר ואוהב הכדורגל הישראלי. בזכות המאמצים הרבים והבלתי פוסקים בראשותו הכדורגל הישראלי נמצא היום באירופה, באופ"א. שחקני כדורגל רבים נחשפו מאז לעולם ועשו דרך קלה יותר לליגות ביבשת. אני זוכר את ימי הכדורגל באוסטרליה וניו זילנד של הנבחרת וימים אלו של כל המפעלים הגדולים באירופה תודות למאמצי על של סווירי. איש גדול הלך, יהי זכרו ברוך".

ההלוויה תתקיים היום, יום חמישי, 2.9.21, בשעה 16:30, בבית העלמין סגולה פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully