וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים גורליים: עתידו של דאבור נמצא בידיים של קרמאריץ'

27.8.2021 / 20:15

להחלטת הופנהיים בנוגע להמשך דרכו של הקרואטי תהיה השפעה עצומה על העונה של הישראלי, שעשוי להבין בקרוב אם מקומו בהרכב או שהוא בדרך להידחק שוב לקצה הספסל. בינתיים הוא יצטרך לעשות את שלו ולהוכיח שמקומו על הדשא, וכדאי שיתחיל הערב מול דורטמונד (21:30, ספורט1)

תקציר: הופנהיים - אוניון ברלין 2:2/ספורט1

אלה עשויים להיות ימים חשובים מאוד עבור מונס דאבור והמצב לא בהכרח תלוי בו. עד לסיום חלון ההעברות, הוא עשוי להבין אם מקומו בהרכב הופנהיים יהיה איתן, או אולי הוא בדרך להידחק שוב לספסל. להחלטת המועדון בנוגע לאנדריי קרמאריץ' תהיה השפעה עצומה על העונה של החלוץ הישראלי, ועל הקבוצה בכלל.

"היו לי כאן חמש וחצי שנים נהדרות", אמר הכוכב הקרואטי בלשון עבר אחרי תיקו 2:2 ביתי מול אוניון ברלין ביום ראשון, והספקולציות התגברו, על אף שלתקשורת לא ידוע על הצעה רצינית כלשהי שהוגשה. הסיבה פשוטה - חוזהו של קרמאריץ' מסתיים ביוני 2022, והוא נמצא בכושר מצוין. מבחינת קבוצות רבות שמחפשות חלוץ רב גוני, הוא עשוי להוות אופציה מעניינת ולא יקרה במיוחד בגיל 30, בעוד הופנהיים לא תרצה לאבד אותו ללא תמורה בעוד שנה. לכן, כפי שמעריך העיתונאי המקומי ניקולס בק, יש סיכוי סביר להתפתחויות בגזרה עד לסוף אוגוסט. אם וכאשר זה יקרה, משקלו של דאבור בסגל יעלה באופן דרמטי.

מונס דאבור, הופנהיים. Frederic Scheidemann, GettyImages
עדיין לא ממש מצא את מקומו לצד קרמאריץ'. מונס דאבור/GettyImages, Frederic Scheidemann

הישראלי, שהגיע להופנהיים מסביליה בינואר 2020, עדיין לא ממש הצליח למצוא את מקומו לצד קרמאריץ' במערך. הקרואטי הוא שחקן עם יכולות מגוונות, ושובץ פעמים רבות במהלך הקריירה בשני האגפים וגם כפליימייקר, אך הוא מעדיף באופן מובהק לשחק כחלוץ מרכזי. הרצון הזה, לצד העובדה כי מדובר בשחקן האיכותי והפורה ביותר של המועדון לאורך זמן, מעניק לו יתרון מובנה על פני דאבור.

המאמן סבסטיאן הנס מעריך את הפוטנציאל של דאבור, אבל נסיונותיו לשלב בין השניים בהרכב בדרך כלל לא היו מוצלחים במיוחד. איחלס בבו, הטוגולזי הזריז שמספק אחוז ניצול הזדמנויות גבוה יותר, התגלה כשותף יעיל יותר עבור קרמאריץ', גם כאשר הנס הולך על השיטה המועדפת שלו,2-1-4-3, וגם כאשר הוא משחק עם חלוץ מטרה אחד. גם מספר פציעות והיעדרות בשל קורונה פגמו בהשתלבותו של דאבור בהרכב, והעונה שעברה היתה מאכזבת למדי מבחינתו.

עוד בוואלה!

הערב: דורטמונד והולאנד נגד הופנהיים ודאבור (21:30, ספורט1)

לכתבה המלאה
אנדריי קרמאריץ' שחקן הופנהיים. GettyImages
שינוי בשיטה ובתפקוד שלו. אנדריי קרמאריץ'/GettyImages

דאבור הצטרף להופנהיים עם תקוות גדולות, יועד להיות ספק השערים המוביל לאור הצלחתו בזלצבורג. הוא היה אמור למלא את מקומו של איסחק בלפודיל האלג'יראי, שהסתכסך עם המועדון אשר התרשל בטיפול בברכו הפצועה. הצוות הרפואי לא איתר בזמן את הקרע ברצועות ואיפשר לו לשחק, והדבר החמיר מאוד את הפגיעה. "אין לי אמון במועדון יותר. הם סיכנו את הקריירה שלי ללא הצדקה", הצהיר אז בלפודיל, ולכולם היה ברור שהוא בדרך החוצה. בפועל, האלג'יראי דווקא נשאר, ועזב רק עכשיו, בחלוף שנה וחצי, בדרכו להרטה ברלין. זה דווקא לא השפיע על דאבור, כי בלפודיד מיעט מאוד לשחק גם כך. לעומת זאת, חילוף בעמדת המאמן היה קריטי עבורו.

עם הגעתו, נהנה דאבור מגיבוי מלא מצד אלפרד סחרוידר. ההולנדי היה זה שביקש מההנהלה לרכוש חלוץ מרכזי טהור חדש וסימן את הישראלי כאופציה טובה. הפתיחה היתה מעודדת, דאבור כבש מול באיירן מינכן בבכורה בגביע, וגם הפציעה לא עצרה אותו. בתחילת יוני 2020, אחרי פגרת קורונה, הבקיע מונס את שערו הראשון בבונדסליגה לרשת דיסלדורף - אלא שאז גם פוטר סחרוידר. הוא משמש כיום כעוזרו של רונאלד קומאן בברצלונה. בלעדיו, חל שינוי בשיטה ובתפקודו של קרמאריץ'.

בחצי העונה הראשונה בהופנהיים, פתח דאבור בהרכב ב-11 משחקי ליגה וכבש 4 שערים. גם בכל עונת 2020/21, הוא פתח בהרכב 11 פעמים, וכבש 4 שערים. מדמות מרכזית, הוא הוסט לתפקיד של מחליף, למרות שההרפתקה עם הנס התחילה דווקא עם צמד במסגרת ניצחון 1:4 מפואר על באיירן. בסיבוב השני, נדחק הישראלי לספסל, ושולב ברוטציה, אולם קשה להגדירו כשחקן שמצטיין כאשר הוא עולה לדקות ספורות במחצית השניה.

מאמן הופנהיים, סבסטיאן הנס. TF-Images, GettyImages
מעריך את הפוטנציאל של דאבור. סבסטיאן הנס/GettyImages, TF-Images

הנס ממש לא זנח את דאבור. הוא ממשיך לראות בו חלק אינטגרלי מהתוכניות, ולראיה - הישראלי פתח בשני המחזורים הראשונים העונה. אלא שהוא לא מצא את הרשת, והופנהיים הציגה את הכדורגל הטוב ביותר דווקא בלעדיו, כאשר הוא הוחלף במהלך המחצית השניה במחזור הפתיחה באאוגסבורג. הכחולים הובילו אז 0:1, וסיימו את החגיגה בתוצאה 0:4, בזכות שערים של החלוצים המחליפים - סרגיס אדמיאן הארמני וג'ורג'יניו רוטר הצרפתי.

אדמיאן הוא חלוץ מרכזי שמתחרה עם דאבור ישירות ונמצא אחריו בסדר העדיפויות, אבל דווקא רוטר מהווה איום גדול הרבה יותר. הכשרון בן ה-19 שהוחתם בינואר מראן הוא נחשב לכוכב עולה בסדר גודל משמעותי, והרשים מאוד את הצוות המקצועי בהופעות הקצרות בשלהי העונה שעברה. כעת, אחרי שהצטיין מאוד בדקות שקיבל מול אאוגסבורג, גוברים הקולות להעניק לו מקום בהרכב. רוטר, שמסוגל לשחק כחלוץ מרכזי, אוהב מאוד לכדרר גם כשחקן אגף ימין, ועשוי להיות יעיל מאוד במערך 3-4-3.

מונס דאבור שחקן הופנהיים. Eric Alonso, GettyImages
עלול למצוא את עצמו שוב על הספסל. מונס דאבור/GettyImages, Eric Alonso

לכן, אם קרמאריץ' יישאר, והנס יעדיף מערך שיתן במה אופטימלית לרוטר, עלול דאבור למצוא את עצמו על הספסל, בדיוק כמו בסיבוב השני בעונה שעברה. לעומת זאת, במידה והקרואטי יעזוב, הרי שהוא יהפוך לאלטרנטיבה הטובה ביותר בתפקיד החלוץ המרכזי הקלאסי, לצד רוטר ובבו, ואף צפוי להרוויח מאוד מהבישולים שלהם.

נכון לעכשיו, אוהדי הופנהיים רבים לא מתלהבים במיוחד מדאבור. הם מעריכים את השקעתו ואת מחוייבותו, אבל ביצועיו בעונה שעברה לא גרמו להם להאמין שהוא הסקורר המיוחל שמסוגל להצעיד את הקבוצה לחלק העליון של הטבלה. בטחונו העצמי לא בשיאו בשלב זה, ואחוז ניצול ההזדמנויות יכול להיות טוב יותר.

אם יידחק הצידה, עלול דאבור להפוך לדמות שולית למדי בסגל, אבל יש לו פוטנציאל להיות החלוץ המוביל של הקבוצה בחוד. לא הכל תלוי בו, אבל את שלו הוא צריך לעשות על הדשא, וכדאי להתחיל כבר ביום שישי בדורטמונד - במידה והנס ימשיך לסמוך עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully