וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 שנה למשחק של ישראל במוסקבה: "סגירת מעגל מרגשת עד כדי דמעות"

עודכן לאחרונה: 20.8.2021 / 12:36

שגרירות רוסיה בישראל קיימה אירוע לציון המשחק במוקדמות אולימפיאדת מלבורן 1956 וערכה משחק ידידות, בו גם הפעם הרוסים יצאו עם ידם על העליונה. רוזנבוים, שפתח בהרכב ב-1956: "קבלת הפנים ריגשה אותי". שגריר רוסיה: "מפגש חשוב"

רחביה רוזנבויים. יחצ,
רחביה רוזנבויים בטקס/יחצ

שגרירות רוסיה בישראל קיימה הבוקר (שישי) אירוע לציון המשחק במוסקבה במוקדמות אולימפיאדת מלבורן 1956, בו הרוסים הביסו את הישראלים 0:5 לעיני כ-80 אלף צופים - מחציתם יהודים שהגיעו מרחבי ברית המועצות - באצטדיון של דינמו המקומית. את אותה אולימפיאדה במלבורן, כזכור, סיימה הנבחרת הרוסית עם מדליית הזהב.

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, היה מראשי המפגש שנערך היום באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, שבסיומו התקיים משחק כדורגל בין עובדי השגרירות הרוסית לעובדי השגרירות הישראלית, כאשר הקבוצות נקראו על שמם של שוערי העבר האגדיים לב אישין ויעקב חודורוב. גם הפעם, לעיני כ-500 צופים, הרוסים יצאו עם ידם על העליונה וניצחו 1:3.

דרורה שניאור זלצר. יחצ,
גם היא הייתה בין האורחים. דרורה שניאור/יחצ

"המפגש הזה חשוב לנו ולישראל מבחינה מדינית וספורטיבית", אמר ויקטורוב. "יש הרבה מן המשותף בין רוסיה לישראל וחשוב שנהיה יחד". באירוע נכח רחביה רוזנבוים, שעלה בהרכב באותו משחק מפורסם. "זהו יום מרגש עבורי, אירוע שמחזיר אותי למשחק במוסקבה לפני 65 שנה. רציתי לשחק גם היום, אבל אני קצת פצוע (צוחק). שיחקתי בכל העולם אבל המשחק ברוסיה הוא המרגש ביותר עבורי כשחקן. התרגשתי מקבלת הפנים והרצון של כולם להצטלם איתי.

המשחק במוסקבה פתח את מערכת הידידות בין ישראל לרוסיה", סיפר כדורגלן העבר הנרגש.

באזור המרכזי של המתחם הוצבו עשרות תמונות שסיפרו את סיפורו של המשחק ב-1956. יאשה גרשנזון, אחד ממארגני המשחק, סיפר: "זו סגירת מעגל מרגש עד כדי דמעות. הייתי אז במשחק והיום אני כאן בישראל. כל התמונות חולפות אל מול עיניי כמו סרט. חשוב לציין שבנבחרת רוסיה ההיא שיחקו כדורגלנים גדולים". בין האורחים הייתה גם דרורה שניאור (זלצר), בתו של יצחק שניאור, קפטן נבחרת ישראל במשחק במוסקבה. עם סיום האירוע הוזמנו האורחים מישראל לקבלת פנים בשגרירות רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully