וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים: ההתאחדות לכדורגל הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 15:52

בהודעה מטעם משרד המשפטים נטען כי חולשת אבטחה באתר האינטרנט בין השאר, אפשרה לגולשים לצפות ולבצע שינויים במידע אישי של שחקנים, שופטים ובעלי תפקידים שונים. תגובת ההתאחדות: "נמשיך לפעול בהתאם להוראות הרשות ולכללים המחייבים"

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הודיעה היום (שלישי) כי ההתאחדות לכדורגל הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות. מתברר כי חולשת אבטחה שהתגלתה באתר ההתאחדות אפשרה לכל גולש לבצע שינוי בכתובת האתר ולצפות במידע אישי וצילומי תעודות זהות של שחקנים, שופטים ובעלי תפקידים בקבוצות ובמועדונים.

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עם מוחמד אבו יונס. דני מרון
הטענה: האתר חובר ללא התקנת אמצעי הגנה מתאימים/דני מרון

על פי הרשות להגנת הפרטיות, באירוע שנתגלה באפריל 2020, ההתאחדות הכדורגל לא קיימה את נהליה הפנימיים בתחום אבטחת המידע, הכוללים התייחסות לאופן התגובה לאירועי אבטחת מידע ולפיתוח מאובטח, לא ביצעה סקר לאיתור סיכוני אבטחת מידע ומבדקי חדירות למערכות המאגר לבחינת עמידותן בפני סיכונים פנימיים וחיצוניים, לא נקטה באמצעים מקובלים כדי לוודא כי הגישה למאגר ולמערכותיו נעשית בידי בעל הרשאה המורשה לכך בלבד ולא יישמה מנגנון תיעוד אוטומטי המאפשר ביקורת על הגישה למערכות המאגר, הכל כנדרש בתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).

כמו כן, הממצאים העלו כי ההתאחדות לכדורגל חיברה את אתרה לרשת האינטרנט בלא התקנת אמצעי הגנה מתאימים מפני חדירה לא מורשית או מפני תוכנות המסוגלות לגרום נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב כנדרש בתקנות ולא קבעה במפורש בהסכם עם ספק מיקור חוץ את הנדרש בהוראות התקנות לעניין זה.

ואחרי כל זה, ברשות אף הבהירו כי ההתאחדות לא דיווחה לרשות על אירוע האבטחה החמור מיד עם היוודע לה, כנדרש בתקנות. בתום בחינת האירוע והצגת ממצאי הפיקוח, קבעה הרשות להגנת הפרטיות כי ההתאחדות לכדורגל הפרה את הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו והעבירה לה הנחיות לתיקון הליקויים. עוד ציינו ברשות כי היא רואה חשיבות בפעולות בהן נקטה ההתאחדות מאז האירוע לצורך אבטחת המידע המצוי ברשותה ולמניעת הישנות מקרים אלו בעתיד.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "הרשות מציינת בסייפא של דוח הבדיקה כי היא 'מברכת על הפעולות בהן נקטה ההתאחדות לכדורגל מאז האירוע לצורך אבטחת המידע המצוי ברשותה ומניעת הישנות מקרים כאלה בעתיד ומודה להתאחדות על שיתוף הפעולה'. נמשיך לפעול בהתאם להוראות הרשות ולכללים המחייבים לטובת אבטחת המידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully